O O skrev:
Nja. Tror det är lätt att tro det bara finns en Castrol eller att alla Castrol är lika bra. Precis som det är lätt att tro det bara finns en Duplantis. Greg Duplantis har hoppat 580cm, Vilket med god marginal är över kvalhöjden. Det finns fler Duplantis fast med sämre resultat. T.ex Andreas med 542cm. Samma sak med olja Ett känt namn betyder varken att oljan är bra eller att den passar en GM-motor. Nu har det iofs inte med saken att göra.

Dvs att GMs originalolja är billigare än Biltemas "lågpris"-olja,

Jämförelsen med kvalgränser i stavhopp och specar/krav på oljor var endast tänkt att visa att alla som klarar ett krav, en gräns, inte är lika bra.

Många gånger är Biltema det billigaste alternativet. (MEN INTE ALLTID) Klarar deras olja specen/kraven är den OK. Det är vad biltillverkaren kräver. Och det räcker. Såklart kan man köra med Biltema då. Speciellt om priset är fördelaktigt. Håller med 100%
Det är lätt att man får för sig att Biltema alltid är billigast. Men så är det inte .
Biltemas oljor är inte dåliga för att de saknar de additiv som biltillverkaren kräver i ett specifikt fall.

Alla kan sälja en vara. Det intressanta är hur man löser problemen

• Gilla
Boggi och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Positiv feedback är lika viktig den
Nej.
En verksamhet drivs och sköts alltid på det sätt man tycker är bäst. Positiv feedback bekräftar det man redan vet.
Negativ feedback ger ny information och indikerar möjliga förbättringar. Den är därför betydligt viktigare.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
Nej.
En verksamhet drivs och sköts alltid på det sätt man tycker är bäst. Positiv feedback bekräftar det man redan vet.
Negativ feedback ger ny information och indikerar möjliga förbättringar. Den är därför betydligt viktigare.
Om man har en sådan inställning så kommer man inte så långt. Man måste utvecklas.
Den bästa kritiken är den som säger vad som är bra och vad som är dåligt. Då kan du bäst utveckla produkten
Du har ingen glädje av kritik som säger jättedålig produkt
Eller Jättebra produkt. Det ger ingenting.

Hur löser du problemet om någon är missnöjd med en produkt?

Om man har en sådan inställning så kommer man inte så långt. Man måste utvecklas.
Jo, eftersom negativ feedback är precis det som krävs för att utvecklas. Kunskap om vad som kan förbättras och hur det kan ske är grundförutsättningen för utveckling.
Att omge sig med ja-sägare är förödande.
Den bästa kritiken är den som säger vad som är bra och vad som är dåligt. Då kan du bäst utveckla produkten
Det är naturligtvis inte dumt om den negativa feedbacken kan kombineras med positiv. Men det gäller att vara på det klara med att positiv feedback ger info om vad som är bra som det är. Och därför inte behöver utvecklas alls. Medan negativ ger information om vad som kan utvecklas. Samt hur.
Du har ingen glädje av kritik som säger jättedålig produkt
Eller Jättebra produkt. Det ger ingenting.
Håller med. Såklart inte. Det är gnäll och klagomål snarare än feedback.
Hur löser du problemet om någon är missnöjd med en produkt?
Det är en annan fråga.
Min poäng är endast att belysa att negativ feedback är viktigare än positiv.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
O O skrev:
Jo, eftersom negativ feedback är precis det som krävs för att utvecklas. Kunskap om vad som kan förbättras och hur det kan ske är grundförutsättningen för utveckling.
Att omge sig med ja-sägare är förödande.

Det är naturligtvis inte dumt om den negativa feedbacken kan kombineras med positiv. Men det gäller att vara på det klara med att positiv feedback ger info om vad som är bra som det är. Och därför inte behöver utvecklas alls. Medan negativ ger information om vad som kan utvecklas. Samt hur.

Håller med. Såklart inte. Det är gnäll och klagomål snarare än feedback.

Det är en annan fråga.
Min poäng är endast att belysa att negativ feedback är viktigare än positiv
Om du bara lyssnar på negativ kritik missar det som är bra med en produkt.

Om du bara lyssnar på negativ kritik missar det som är bra med en produkt.
Nej, verkligen inte!
Den som erbjuder en produkt vet mycket väl redan allt som är bra med den.
Att inte lyssna på kritik eller feedback verkar dumt, ja. Det håller jag med om.

Fast nu handlade det om att lämna, då är negativ feedback viktigare än positiv feedback.

Om butiken eller företaget verkligen lyssnar eller inte är en annan historia. Det är svårt att veta.
Exempelvis verkar det vanliga på e-butiker där man kan ge omdömen, tex IKEA & Elgiganten, att de ignorerar positiva helt. Man får aldrig svar. Kanske läser de dem inte? Men att de är tacksamma och ger hjälpsamma svar till de som kommer med negativ feedback eller har problem med en produkt.

O O skrev:
Nej, verkligen inte!
Den som erbjuder en produkt vet mycket väl redan allt som är bra med den.
Att inte lyssna på kritik eller feedback verkar dumt, ja. Det håller jag med om.

Fast nu handlade det om att lämna, då är negativ feedback viktigare än positiv feedback.

Om butiken eller företaget verkligen lyssnar eller inte är en annan historia. Det är svårt att veta.
Exempelvis verkar det vanliga på e-butiker där man kan ge omdömen, tex IKEA & Elgiganten, att de ignorerar positiva helt. Man får aldrig svar. Kanske läser de dem inte? Men att de är tacksamma och ger hjälpsamma svar till de som kommer med negativ feedback eller har problem med en produkt
alla vill höra hur bra man är Även de som anser sig vara perfekta vill höra det. desto mer desto bättre. Detta även fast de vet att de är perfekta.

Du har absolut rätt i att man ska lyssna på den nega kritiken. För att kunna lära sig

Kom å tänka på en sak jag köpte på Biltema som har hållt bra. Jag köpte ett sågbord till kap och gersågen.
Konstruktionen påminner väldigt mycket om den från våra märkes vänner. Jag har haft den i ca fem år. Det är inte sällan som den får stå ute även om det regnar. på vintern får den stå under tak. Men inte skyddad met än så. jag köpte även extra stöd när man har långa brädor. Denna har ibland fått stå helt ute hela vintern. lite ytrost. Men rullen som sitter högst upp rullar på.
Tja det finns bra skit på Biltema.

Jag råkade ut för bra skit även på Ali express. Jag köpte en sopbil till lill killen som då var två. Den var lite i den storleken att det den gick att åka på. Även om han inte fick det så vet vi hur barn är.😋
Nu är han fem år gammal. Och leker med den ibland. Det ända som hänt är att de tre soptunnor som följde med har försvunnit.

• Gilla
Kuslake
  • Laddar…
Apropå att soptummor försvinner. Ännu bättre produkt, nu helt utan skräp! 🤣

O O skrev:
Apropå att soptummor försvinner. Ännu bättre produkt, nu helt utan skräp! 🤣
Var köper jag den?😋

Köpte sprayfärg på Biltema, bromsoksfärg, det gör jag inte igen, det var mest lösningsmedel i burken.

Isakare Isakare skrev:
Köpte sprayfärg på Biltema, bromsoksfärg, det gör jag inte igen, det var mest lösningsmedel i burken.
mycket lösningsmedel? de lösa problemet riktigt bra 😋

Redigerat:
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Låter lite oerfaret och dumsnålt
Ska du ha bra verktyg köp kvalitetsmārken tex hos Jernia kostar kanhända 2-3 gånger mer men håller minst 10 ggr längre BilTema engångsgrej i min värld Mina proffsverktyg håller 20-30 år som hemmaanvändare trots att jag byggt ett helt hus.med dem fôr många år sen.

• Gilla
jonisse
  • Laddar…
Mekar massor med bilarna vi har, gör allt själv, service och reperationer och har gjort så i 30 år. Har använt Biltemas oljor och verktyg i säkert närmare 20 år nu utan några som helst problem. Inte alltid delarna finns där men kollar alltid först om Biltema har dem, lika så med verktygen. Älskar Biltema 😉

• Gilla
Ockupanten och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.