68 183 läst · 625 svar
68k läst
625 svar
Laddboxen Easee får försäljningsförbud
https://www.elgiganten.se/product/m...iaomi-redmi-12c-smartphone-364gb-svart/602770R Robert-san01 skrev:
3 st kameror, wifi, blåtand, 4G, NFC, pekskärm
1300:-
Precis, och så skulle tex en Garo design till min och en till frugans bil kost 44’000 + kostnad för lastbalansering??R Robert-san01 skrev:
(Pris hos eon utan rabatt och statssubvention).
Redigerat:
blackarrow skrev:
Ja det kan man ju undra och hur det var möjligt att samma skitbox hos Vattenfall o Co kostade det dubbla i jämförelse med Tibber.E Elajomannen skrev:Ja du skulle ha handlat av oss. Jag har skruvat ner de jävla sketna easee boxarna och satt upp Garo istället.
Chefen vågade inte ha de där jävla sketna easee boxarna på sitt samvete.
Tänk om han lyssnat på vad jag sa från början. Billiga jävla skeetboxar.
Men det var kunderna som tyckte de andra var för dyra som fick oss att ta en genväg. Kommer inte hända igen, lovar jag. En laddbox måste få kosta en del.
Absolut ingen reklam nu, har kvar varken Tibber eller Vattenfall som el-bolag idag.
Nämdes här i tråden också att affären blir ansvarig jaja lär väl även där bli konkurser och hävdas och tjafsas om underleverantörers ansvar. Tänker på dessa stora elbolagen. Vattenfall t ex kan ju inte ens svara på enkla frågor om laddboxar eller solpaneler.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Ja men de höga priserna på Garo är nog bara vanlig elbranschprissättning, fulla marginaler i alla, många, led och sen multiplicerar du med två. Dessutom har den väl rätt dålig funktionalitet har jag förstått från ägare.blackarrow skrev:
Det finns väl annars någon sorts etablerat marknadspris vad priset är på såna här boxar.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Nya Garo Enity är en av de bästa just nu.D djac skrev:Ja men de höga priserna på Garo är nog bara vanlig elbranschprissättning, fulla marginaler i alla, många, led och sen multiplicerar du med två. Dessutom har den väl rätt dålig funktionalitet har jag förstått från ägare.
Det finns väl annars någon sorts etablerat marknadspris vad priset är på såna här boxar.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Haha, det sista är roligt, den ser ju ut som easee också!R Robert-san01 skrev:
Ja det kanske har blivit bättre, mjukvaran har ju varit ryskt kärnkraftverk från 1970-talet och den där proprietära lastbalanseringen gillar man inte.. får se om någon skaffar så får man höra.
Mina hembygda boxar ligger på dryga tusenlappen, de består av delar på din-skenor. CPUn med inbyggt wifi och webbserver kostar några tior, 12V nätaggregat knappa hundralappen, buckconverter till 5V en tia, kontaktorerna kostar dryga femtilappen var (två stycken). Det dyra är ladduttaget, men till den första köpte jag en begagnad kabel som jag monterade istället. De kräver dock JFB typ B i centralen.R Robert-san01 skrev:
Rimligt pris för en box ligger en aning lägre än vad boxarna kostar idag med bidrag, men en stor del av boxens pris är marknadsföring.
Vi kanske ska vara ärliga och lägga till mjukvarukostnad, idag måste boxen vara uppkopplad och sammankopplingsbar, etc, så en liten peng för det är ju rimligt att räkna med.pacman42 skrev:Mina hembygda boxar ligger på dryga tusenlappen, de består av delar på din-skenor. CPUn med inbyggt wifi och webbserver kostar några tior, 12V nätaggregat knappa hundralappen, buckconverter till 5V en tia, kontaktorerna kostar dryga femtilappen var (två stycken). Det dyra är ladduttaget, men till den första köpte jag en begagnad kabel som jag monterade istället. De kräver dock JFB typ B i centralen.
Rimligt pris för en box ligger en aning lägre än vad boxarna kostar idag med bidrag, men en stor del av boxens pris är marknadsföring.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
För en kommersiell produkt får du även lägga på utvecklig, testning, design av kapsling, packetering, support, garantier mm.pacman42 skrev:Mina hembygda boxar ligger på dryga tusenlappen, de består av delar på din-skenor. CPUn med inbyggt wifi och webbserver kostar några tior, 12V nätaggregat knappa hundralappen, buckconverter till 5V en tia, kontaktorerna kostar dryga femtilappen var (två stycken). Det dyra är ladduttaget, men till den första köpte jag en begagnad kabel som jag monterade istället. De kräver dock JFB typ B i centralen.
Absolut är det marginal på sakerna, ingen tillverkar väl något för försäljning med avsikt att göra förlust?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Om det
Om det nu är så enkelt och billigt att utveckla och tillverka en laddbox som tydligen är överprisad. Varför gör du inte det?
Säger inte att det skulle vara dyrare bara att det behövs mer och andra saker.Nyfniken skrev:
Om det nu är så enkelt och billigt att utveckla och tillverka en laddbox som tydligen är överprisad. Varför gör du inte det?