38 469 läst · 228 svar
38k läst
228 svar
Konsumenträtt butik hävdar felleverans
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Tur att det är valfritt. Men kolla våra storbanker. De är inte så mycket bättre.D Dilato skrev:
Sen är det enligt media fult att handla på kredit.
För att få 4,1 poäng av 239149 recensioner så kan dom väl inte vara jätte dåliga på att utföra sin service, tycker jag.
https://se.trustpilot.com/review/klarna.com
https://se.trustpilot.com/review/klarna.com
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha, jag handlar alltid på kreditkort, men betalar alltid hela skulden varje månad.Bananskalare skrev:
Alla sådant ständigt återkommande betalningar lägger man ju självklart på autogiro eller e-faktura, då blir det aldrig nån extra avgift.Bananskalare skrev:
Precis samma med elnät och el, vatten,avlopp, sophämtning, försäkringar..allt som hela tiden återkommer betalas automatiskt i rätt tid.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Så gammal och senil är du inte. Du beställer trots allt från nätet. Det har du lyckats lära dig . 😀wildeside skrev:Jag kanske är gammal o senil men lever efter mottot att det som är betalt är betalt så handlar aldrig på kredit eller faktura.
Har ett eget kort för betalningar på nätet och till det kontot för jag över den summan jag beställer för när jag beställer något.
Då blir det iaf svårt att lura mej på mer än dom kronorna som finns på kontot för betalningar via nätet.
Men självklart är du gammal och senil eftersom du inte handlar på kredit. Det är väldigt omodernt. 😉
Att du egentligen har rätt. Att man ska undvika kredit det borde vara självklart
Fast jag har upp till flera gånger glömt, fått påminnelse på likviddagen (mail), betalat dagen efter UTAN nån som helst extra kostnad.D Dilato skrev:
Jag p familjen har nog använt klarna ett 50tal gånger utan nåt som helst problem.
Hade det inte varit nån ”finess” eller behov för Klarna faktura hade den ju inte existerat
Är likviddagen på en faktura på ikke bankdag å du betalar första bankdagen efter kan du självklart inte åka på nån kostnad. Måste vara nåt annat som sket sig.pacman42 skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det var hela grejen. betalar du i tid så blir det inga problem men de flesta artiklar handlar om de som inte handlar i tid. Därför nämnde jag dessa extrema påminnelser.D Dilato skrev:Haha, jag handlar alltid på kreditkort, men betalar alltid hela skulden varje månad.
Alla sådant ständigt återkommande betalningar lägger man ju självklart på autogiro eller e-faktura, då blir det aldrig nån extra avgift.
Precis samma med elnät och el, vatten,avlopp, sophämtning, försäkringar..allt som hela tiden återkommer betalas automatiskt i rätt t
men sen man införde påminnelse avgifter generellt så har det varit smart att betala i tid
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Ja så är det i oför sig men kontrar med att dom har 75% som gett 4-5 i betyg😀.D Dilato skrev:
Men jag kanske inte är rätt person att strida för Klarna eftersom jag aldrig frivilligt iaf använt mig av deras tjänster.
En annan sak som talar emot mina kunskaper i att bedöma företag måste väl endå vara att jag frivilligt betalade 25 Euro till Telldus med bara 6% 5 stjärnor och 88% 1 stjärna..😂😂😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholms län
· 535 inlägg
Egentligen har ju klarna redan betalat företaget så transaktionen är redan avklarad mellan dig och dem - du har enbart klarna som ”motpart” nu. Eller tänker jag fel nu igen…?K Kanelbullen123 skrev:
https://se.trustpilot.com/review/lunar.app/se/privat[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Ja helsike så dåliga de var på slutet! Nåväl, nu är allt utkastar från dom......wildeside skrev:Ja så är det i oför sig men kontrar med att dom har 75% som gett 4-5 i betyg😀.
Men jag kanske inte är rätt person att strida för Klarna eftersom jag aldrig frivilligt iaf använt mig av deras tjänster.
En annan sak som talar emot mina kunskaper i att bedöma företag måste väl endå vara att jag frivilligt betalade 25 Euro till Telldus med bara 6% 5 stjärnor och 88% 1 stjärna..😂😂😂
[bild]
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg