Fairlane Fairlane skrev:
Varenda mäklare i Stockholm jobbar åtminstone någon/några kvällar och har visningar söndagar. Du vet, de gör det du vill att företagare ska göra, anpassar sig efter vad kunderna vill ha.
Min mäklare har sagt att jag kan höra av mig "närsomhelst" men det kommer inte att hända. Jag håller mig till dagtid vardagar - med risk för att det är en tid han sover eller är ledig.
 
T TuVu skrev:
Min mäklare har sagt att jag kan höra av mig "närsomhelst" men det kommer inte att hända. Jag håller mig till dagtid vardagar - med risk för att det är en tid han sover eller är ledig.
Jag tror vi måste sluta anlita de sämsta mest oseriösa mäklarna, som Unika och Behrer & Partners m fl. Där lyser alla varningslampor. Utöver det finns mäklare som arbetar för lite för varje objekt, svarar för dåligt osv. Denna tråd har varit upplysande.
 
T TuVu skrev:
Min mäklare har sagt att jag kan höra av mig "närsomhelst" men det kommer inte att hända. Jag håller mig till dagtid vardagar - med risk för att det är en tid han sover eller är ledig.
Mäklaren som säger så är inte professionell, prostituerar sig, desperat. Har Mäklaren inget liv kan man undra?
Hade skickat iväg en sådan mäklare bort till en lämplig Hermodskurs.
 
Fairlane
L L Jan skrev:
Vet det alla gör det.
Och det ger dålig kvalitet på jobbet och stress att arbeta i onödan på kvällar, när man lika gärna kan avsätta en dag för några mäklarbesök.

Fundera på: När anser du att mäklaren gör bäst jobb, kvällen eller dagtid?
Nu börjar vi glida iväg långt, men det finns många jobb där man jobbar kväll utan att det automatiskt skulle vara något problem. Jag jobbar mest dagtid, men rätt ofta kväll också och jag tycker inte jag gör ett sämre jobb då.
 
  • Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nu börjar vi glida iväg långt, men det finns många jobb där man jobbar kväll utan att det automatiskt skulle vara något problem. Jag jobbar mest dagtid, men rätt ofta kväll också och jag tycker inte jag gör ett sämre jobb då.
Anser själv att det inte glider iväg alls.

Det handlar inte om dig och ditt jobb här!
Det handlar om mäklare som jobbar på kvällar helt i onödan. Dvs har man inte någon gång i livet när man säljer tid att vara ledig en dag för att i dagsljus och utan stress förbereda för försäljning. Vad har man då tid för? Inte för att sälja på ett seriöst sätt iaf.
 
R
Fairlane Fairlane skrev:
Varenda mäklare i Stockholm jobbar åtminstone någon/några kvällar och har visningar söndagar. Du vet, de gör det du vill att företagare ska göra, anpassar sig efter vad kunderna vill ha.
Gäller någ de flesta mäklare i landet..
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Anser själv att det inte glider iväg alls.

Det handlar inte om dig och ditt jobb här!
Det handlar om mäklare som jobbar på kvällar helt i onödan. Dvs har man inte någon gång i livet när man säljer tid att vara ledig en dag för att i dagsljus och utan stress förbereda för försäljning. Vad har man då tid för? Inte för att sälja på ett seriöst sätt iaf.
Vad sägs om TS som bor 5 timmar bort och är intresserad av att vara spekulant på ett stort antal hus tills dess att rätt objekt är säkrat.
Ska TS då ta ledigt en dag (eller två för att få till restid) för varje hus som de är nyfikna på?

På samma vis kan man ju säga att man minsann kan anpassa sig och ta ledigt för att handla mat, hämta paket eller vad man nu vill göra i affärer som har öppet utanför ordinarie kontorstid.

Att företag som arbetar med konsumenter ofta är tillgängliga på tider där deras kunder har tid är rätt vanligt och inte ett tecken på att exempelvis ICA's personal far illa trots att de har öppet på både lördagar, söndagar, sena kvällar och tidiga mornar.
 
  • Gilla
Lavendo och 4 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Vad sägs om TS som bor 5 timmar bort och är intresserad av att vara spekulant på ett stort antal hus tills dess att rätt objekt är säkrat.
Ska TS då ta ledigt en dag (eller två för att få till restid) för varje hus som de är nyfikna på?

På samma vis kan man ju säga att man minsann kan anpassa sig och ta ledigt för att handla mat, hämta paket eller vad man nu vill göra i affärer som har öppet utanför ordinarie kontorstid.

Att företag som arbetar med konsumenter ofta är tillgängliga på tider där deras kunder har tid är rätt vanligt och inte ett tecken på att exempelvis ICA's personal far illa trots att de har öppet på både lördagar, söndagar, sena kvällar och tidiga mornar.
I sådana här forum finner folk gärna extremiteter och udda exempel, som du, om en som bor 5 tim bort.

Jag skrev senast om mäklare främst ur säljarens perspektiv.

ICA och liknande handlar man på flera gånger i veckan. Ett hus säljer man en gång i livet kanske, eller två. Och helt andra pengar än en påse från ICA.

Var är det du vill komma någonstans?
 
L L Jan skrev:
I sådana här forum finner folk gärna extremiteter och udda exempel, som du, om en som bor 5 tim bort.

Jag skrev senast om mäklare främst ur säljarens perspektiv.

ICA och liknande handlar man på flera gånger i veckan. Ett hus säljer man en gång i livet kanske, eller två. Och helt andra pengar än en påse från ICA.

Var är det du vill komma någonstans?
Finner extremiteter? Det är ju precis det som gäller för TS som skapade just denna tråd som du är inne och skriver i...

Och visst, som säljare kan man mycket väl anpassa sig en hel del. Som köpare kan det ofta vara dussintals objekt som man går igenom innan man finner rätt. Mäklaren ska tjäna båda parter.
 
  • Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
L L Jan skrev:
Anser själv att det inte glider iväg alls.
På vilket sätt hjälper det TS?
L L Jan skrev:
Det handlar inte om dig och ditt jobb här!
Det handlar om mäklare som jobbar på kvällar helt i onödan.
Det är inte i onödan, det finns skäl.
Du kanske presterar sämre kvällstid, men alla gör inte det.
L L Jan skrev:
Dvs har man inte någon gång i livet när man säljer tid att vara ledig en dag för att i dagsljus och utan stress förbereda för försäljning.
Jag tror många är lediga för att förbereda en försäljning. Man städar, staljar, fotograferar etc. så det blir många dagar faktiskt. Nu erbjuder många mäklare att de kommer hem till dig kvällstid för att diskutera hur de hanterar affären och ge dig en offert. Du kan tacka nej och säga art du vill träffa dem dagtid när du säljer om du vill. Mäklaren kan faktiskt säga Nej till kvällstid.
L L Jan skrev:
Vad har man då tid för? Inte för att sälja på ett seriöst sätt iaf.
Jo, men en försäljning är mer än att ta ledigt flera dagar för att träffa olika mäklare (som själva föreslår kvällstid).

Det var mitt sista svar till dig i tråden angående detta sidospår som inte hjälper trådskaparen ett dugg.
 
  • Gilla
Skandiamannen och 1 till
  • Laddar…
J Jernets skrev:
vi måste sluta anlita de sämsta mest oseriösa mäklarna, som Unika och Behrer & Partners m fl. Där lyser alla varningslampor.
Vilka varningslampor avser du? om man nu vill vara observant på dessa.
 
L L Jan skrev:
Mäklaren som säger så är inte professionell, prostituerar sig, desperat. Har Mäklaren inget liv kan man undra?
Hade skickat iväg en sådan mäklare bort till en lämplig Hermodskurs.
Jag kan höra av mig, därmed inte sagt att han svarar, jag har inte testat. Konkurrensen är stenhård bland mäklare här i stan eftersom det harit färre objekt till försäljning.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det förklarar inte varför dom inte svarar på kontakt. Om det är som du skriver svarar en vettig mäklare det .....
Nej, naturligtvis inte. Här kommenterade jag en helt annan sak.

Det du tar upp här kommenterade jag några inlägg innan. Hur tänkte du här? Ska jag skriva samma sak i varje inlägg?
Min tanke är mer att det räcker om jag skriver varje sak EN gång. Varför går inte det bra?
 
D daVinci skrev:
Nej, naturligtvis inte. Här kommenterade jag en helt annan sak.

Det du tar upp här kommenterade jag några inlägg innan. Hur tänkte du här? Ska jag skriva samma sak i varje inlägg?
Min tanke är mer att det räcker om jag skriver varje sak EN gång. Varför går inte det bra?
Är det så jobbigt att svara? Är du mäklare? 🤔
 
  • Gilla
Skandiamannen
  • Laddar…
J Jernets skrev:
Jag tror vi måste sluta anlita de sämsta mest oseriösa mäklarna, som Unika och Behrer & Partners m fl. Där lyser alla varningslampor. Utöver det finns mäklare som arbetar för lite för varje objekt, svarar för dåligt osv. Denna tråd har varit upplysande.
Vad är det
spikplanka spikplanka skrev:
Vilka varningslampor avser du? om man nu vill vara observant på dessa.
Undrar också detsamma. Vilka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.