Du får tänka på att du har en inverter så din kompressor och cirkulationspumpar har olika växlar som styrs av värmebehovet.När värmebehovet är högt varvar kompressor och cirkulationspumparna upp så trycket på kan öka mer än som din gamla pump som var en on/off.sebbe_j skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 725 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 725 inlägg
Som andra har sagt, låt det vara bara. Håller du på likadant med bilens expansionskärl? Den nivån far upp och ner också. Blir det för högt för man fyllt för mycket rinner det över bara, bara om det är för lågt är det ett problem.
Hellre att nivån är som nu istället att det är för lite köldbärarvätska.
Tycker bara nivån verkar vara hög? Och om det blir kallt som det ska vara nu i veckan lär det ju öka ännu mer?MultiMan skrev:
Jo känns fasen som det här systemet funkar sämre 😔 vad skulle du säga är dåliga brine temperaturer?V växelventil skrev:
Nu bor du norröver så ditt Dut är betydligt högre än vad jag har men om man säger allt som är +på inkommande är bra men samtidigt om man jämför med din on/off så går den billigare när det är varmare eftersom det går åt mindre energi än din gamla on-off.sebbe_j skrev:
Har brine in -1 nu och ut -3 och så ligger den oftast.. när det var -22 ute var den nere på -1 in och -4/5 utV växelventil skrev:
norr över? inte ens halvvägs till mittenV växelventil skrev:
returen skrev:
Så va tror du? Inge större fel?V växelventil skrev: