20 140 läst · 85 svar
20k läst
85 svar
Köksrenovering hus ifrån -77
Använde golvspackel och slipade med diamant slipskiva. Trevligt, vilken balk har ni och kommer ni gå upp i storlek?O Oskpet skrev:
Nu är väggar och tak klara, golvet lagt flytande ut i hall. Tec7 användes i skarv mellan tak och vägg. Golvet är täkt och redo för köksleveransen som kommer på onsdag nästa vecka.
Nu är det bara golvsockel och en täcklist för balken i taket kvar.
Nu är det bara golvsockel och en täcklist för balken i taket kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för svar!R Ryttarnn skrev:
Balken blir HEA160. Vad som finns idag återstår att se..
Balk + pelare blir tjockare än den vägg som blir kvar efter öppningen så återstår att se hur vi får ihop det snyggt sen.
Jag antar att ni inte har isolerad platta med tanke på att huset är från -77?R Ryttarnn skrev:
Märkte ni några tecken på fukt när ni lyfte golvet som låg?
Blir det inte väldigt kallt att lägga parketten direkt på ångspärren utan foam mellan?
I mitt hus har tidigare ägare rivit ur den gråbeige plastmattan som låg överallt i huset och bytt mot 7mm laminat UTAN foam direkt på plattan (ingen ångspärr eller ventilering). Det är så kallt att vi måste ha ulltofflor inne för fötterna domnar annars.
jo plattan var isolerad, man ser lite isolering på en av bilderna efter bildningen i plattan för vvsen. Denna foamen såg vi la dit var specifikt för platta på mark som ger lite isolering.D Dros skrev:Jag antar att ni inte har isolerad platta med tanke på att huset är från -77?
Märkte ni några tecken på fukt när ni lyfte golvet som låg?
Blir det inte väldigt kallt att lägga parketten direkt på ångspärren utan foam mellan?
I mitt hus har tidigare ägare rivit ur den gråbeige plastmattan som låg överallt i huset och bytt mot 7mm laminat UTAN foam direkt på plattan (ingen ångspärr eller ventilering). Det är så kallt att vi måste ha ulltofflor inne för fötterna domnar annars.
Usch då, hur har ni det med fukt? Hos oss låg det gamla golvet på bara på papp…
Marken verkar väldränerad där huset står och vi har inte märkt av några fuktproblem eller avvikande lukt. Pratade med förra ägaren om det varit några fuktproblem under de 10 år han bott här men det hade det inte (enligt honom iaf). Har för mig att RF i syllarna var på 12% för 2 år sedan när huset köptes.R Ryttarnn skrev:
När plattan bilades upp i badrummet förra året för ny vvs så var de ingjutna träsyllarna som nya och luktade inget