11 919 läst · 294 svar
12k läst
294 svar
Klimatförnekare
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Hur kan man vara för pressfriheten och ändå tycka att vissa inte behövs?D Daniel 109 skrev:
Är du för pressfriheten så är du. Då känns det lite grännsfall när man säger att vissa inte behövs.
Jag är för yttrandefriheten, för mig ska alla få säga sin mening. Jag håller inte med om alla åsikter. Men jag respekterar allas åsikter.
Liksom jag inte uppskattar alla åsikter behöver inte du heller göra det. Men respektera att de har sina åsikter. Att säga att någon åsikt inte behövs då visar man inte respekt. Då ska man inte börja prata om pressfriheten
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 884 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 884 inlägg
Det stämmer faktiskt inte.Bananskalare skrev:
Jag påstår på inget sätt att det är en neutral tidning, men att dess enda uppgift är att hitta negativa saker om SD stämmer inte med sanningen. Mycket av arbetet är mot nazismen och rasismen exempelvis.
Återigen dessa åsikter som du blandar ihop med fakta, om du har åsikter som är faktuellt fel så är det en felaktig åsikt, så enkelt är det tyvärr.Bananskalare skrev:Hur kan man vara för pressfriheten och ändå tycka att vissa inte behövs?
Är du för pressfriheten så är du. Då känns det lite grännsfall när man säger att vissa inte behövs.
Jag är för yttrandefriheten, för mig ska alla få säga sin mening. Jag håller inte med om alla åsikter. Men jag respekterar allas åsikter.
Liksom jag inte uppskattar alla åsikter behöver inte du heller göra det. Men respektera att de har sina åsikter. Att säga att någon åsikt inte behövs då visar man inte respekt. Då ska man inte börja prata om pressfriheten
Och nej, det behövs inte media som driver felaktigheter, jag anser inte att det behövs en tidning som driver faktafelet att jorden är platt, anser du att detta är ett behov idag?
Klimatkrisen bygger väll på en datormodell att temperaturerna ska stiga med upp till 5 grader? Men är det någon som vet en enda datormodell i liknande sammanhang (jag tänker kriser) där vetenskapsmännen faktisk har haft rätt i sina förutsägelser? Konsensus i all ära men ser gärna ett gott ”track rekord” innan jag är övertygad och börjar äta insekter 🤣
Här är några exempel på när det gick fel:
https://www.spectator.co.uk/article/six-questions-that-neil-ferguson-should-be-asked/
Jag tycker den här temperaturkrisen överskuggar alla onödiga utsläpp samt barns exponering av bekämpningsmedel i mat och natur.
https://www.spectator.co.uk/article/six-questions-that-neil-ferguson-should-be-asked/
Jag tycker den här temperaturkrisen överskuggar alla onödiga utsläpp samt barns exponering av bekämpningsmedel i mat och natur.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
På vilket sätt bedriver alternativa medier en påverkans kampanj?D djac skrev:Du har helt missuppfattat journalistyrket märker jag men det förändrar inte att alternativmedia är ett viktigt verktyg i de pågående påverkanskampanjerna mot landet och att få folk att inte tro på fakta och sanningar är ett viktigt mål, alternativa verkligheter via media är ett av verktygen. Vi förbjuder inte dessa men jag tycker att man ska vara väldigt medveten om vems ärenden man går när man tar in och sprider sådana uppgifter.
På vilket sätt sprider alternativ media mer lögner än vanlig media?
Jag brukar läsa både mainstream median och alternativa medier. Så lägger man ihop dessa så brukar man nog komma ganska nära sanningen.
Hur journalister arbetar?
Det har jag länge funderat på. Det är inte många artiklar som inte missar halva storyn eller har en ganska tydlig agenda. Som nämndes svt har en väldigt tydlig påverkanskampanj när det gäller miljön.
Sen är det väldigt intressant att stor del av journalistkåren röstar väster ut.
Ska de vara rättvist så ska mainstream media ha en lika stor släng av sleven.
Jag tycker tex inte att åsikter att Nazismen är en bra ideologi behövs. Det betyder inte att jag är mot åsiktsfrihet. Folk får tycka så även om jag inte tycker att åsikten behövs.Bananskalare skrev:Hur kan man vara för pressfriheten och ändå tycka att vissa inte behövs?
Ja och med deras synsätt då är alla i SD rasister och nazisterFairlane skrev:
Efter att ha läst tråden och insett att som alltid i diskussioner vad gäller miljö och klimat så finns den enorma elefanten i rummet som aldrig nämns, nämligen att det finns för många människor.
Varför ställs aldrig den självklara frågan och konstaterandet att antalet människor måste begränsas och framförallt minskas?
Är det för att vi ser oss som "skapelsens krona" och är okränkbara och får inte ifrågasättas?
Vill vi ha en varaktig förändring och något som gagnar allt annat levande på planeten måste antalet människor ner drastiskt.
Och innan någon kränkt ofelbar människa lägger ord i min mun att vi ska börja utrota finns det ett väldigt enkel sätt, begränsa antalet barn per kvinna till 2 st oavsett var på jorden det är och lösningen blir radikal på väldigt kort tid.
Men eftersom allt handlar om att vi ska bli fler för att välståndet skall öka, så vi kan flyga till Thailand på semester ännu en gång, och betala för vården av det växande antalet äldre och sjuka blir det ett självspelande piano mot undergången, tyvärr inte bara för oss själva som vållat det utan alla andra arter som oskyldiga dras med i apokalypsen😥
Varför ställs aldrig den självklara frågan och konstaterandet att antalet människor måste begränsas och framförallt minskas?
Är det för att vi ser oss som "skapelsens krona" och är okränkbara och får inte ifrågasättas?
Vill vi ha en varaktig förändring och något som gagnar allt annat levande på planeten måste antalet människor ner drastiskt.
Och innan någon kränkt ofelbar människa lägger ord i min mun att vi ska börja utrota finns det ett väldigt enkel sätt, begränsa antalet barn per kvinna till 2 st oavsett var på jorden det är och lösningen blir radikal på väldigt kort tid.
Men eftersom allt handlar om att vi ska bli fler för att välståndet skall öka, så vi kan flyga till Thailand på semester ännu en gång, och betala för vården av det växande antalet äldre och sjuka blir det ett självspelande piano mot undergången, tyvärr inte bara för oss själva som vållat det utan alla andra arter som oskyldiga dras med i apokalypsen😥
De brukar ha fel åt bägge håll...H Henrik Jern skrev:Klimatkrisen bygger väll på en datormodell att temperaturerna ska stiga med upp till 5 grader? Men är det någon som vet en enda datormodell i liknande sammanhang (jag tänker kriser) där vetenskapsmännen faktisk har haft rätt i sina förutsägelser? Konsensus i all ära men ser gärna ett gott ”track rekord” innan jag är övertygad och börjar äta insekter 🤣
[länk]
Du kan nog bli kompis med Bill Gates, så kan ni minska världens befolkning ihop.mikethebik skrev:Efter att ha läst tråden och insett att som alltid i diskussioner vad gäller miljö och klimat så finns den enorma elefanten i rummet som aldrig nämns, nämligen att det finns för många människor.
Vad ska du göra med kvinnorna efter dom fått sitt andra barn? Covid bluffen har ju börjat att lösa ditt problem då barnafödandet minskat kraftigt efter alla injektioner.
Redigerat:
Detta kan man ju inte säga, ekonomisk utveckling bygger mycket på att fler skall betala för de tidigare generationerna. Därav också tankarna om öppna gränser.mikethebik skrev:Efter att ha läst tråden och insett att som alltid i diskussioner vad gäller miljö och klimat så finns den enorma elefanten i rummet som aldrig nämns, nämligen att det finns för många människor.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 884 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 884 inlägg
Det tror jag iofs inte, även om det såklart finns ett gäng. Men det finns väldigt många utanför SD domän nazister och rasister också, exempelvis NMR. Enligt logik så skulle då Expo strunta i dessa, om deras enda uppgift var att hitta skit om SD.C C.Ö skrev:
Jag tillhör definitivt inte foliehattarna som ger sig på Bill Gates, eller att vaccin är till för att döda.C C.Ö skrev:
En sterilisering efter andra barnet så är det löst utan att vi behöver dra in Bill Gates, George Zoros, 9/11, den obefintliga månlandningen, Estonia, aliens och diverse andra obskyra fantasier från de som tror att allt myndigheter gör är konspirationer...
Edit, glömde visst 5G...
Eller så börjar vi justera vårt leverne så att alla kan få finnas, utan att för den sakens skull sänka planeten, vad skulle vara fel med det?mikethebik skrev:Jag tillhör definitivt inte foliehattarna som ger sig på Bill Gates, eller att vaccin är till för att döda.
En sterilisering efter andra barnet så är det löst utan att vi behöver dra in Bill Gates, George Zoros, 9/11, den obefintliga månlandningen, Estonia, aliens och diverse andra obskyra fantasier från de som tror att allt myndigheter gör är konspirationer...
Edit, glömde visst 5G...