A
Mugmaz Mugmaz skrev:
Om min slutsumma blir 100 kr så är det 100 kr jag betalar.
Men vill jag ha en pappersfaktura så får jag betala 139 kr, eller vad nu en pappersfaktura kostar.
Isåfall ska alltså klarna ge ut en faktura som kostar pengar, för lön och admin mm..
Tror nog att det kostar men kanske inte för dig men för handlaren som valt klarna som betalningshanterare....;) eller hur?
Så gratis är det iallafall inte..
 
F
Maskintok skrev:
Isåfall ska alltså klarna ge ut en faktura som kostar pengar, för lön och admin mm..
Tror nog att det kostar men kanske inte för dig men för handlaren som valt klarna som betalningshanterare....;) eller hur?
Så gratis är det iallafall inte..
men söte jesus?! Vem tror du det är som i praktiken betalar för det?
 
A
F fsn skrev:
men söte jesus?! Vem tror du det är som i praktiken betalar för det?
Ja vem?
tydligen inte den jag skrev i början då;);)
för det kan ju ALDRIG vara slutkunden eller hur?

Det är nog mer till den jag svarade som detta inlägget du skrev skulle till ;)
 
T
Maskintok skrev:
Isåfall ska alltså klarna ge ut en faktura som kostar pengar, för lön och admin mm..
Tror nog att det kostar men kanske inte för dig men för handlaren som valt klarna som betalningshanterare....;) eller hur?
Så gratis är det iallafall inte..
Det var därför jag inte skrev gratis, utan kostnadsfritt. Dvs ingen extra kostnad i form av speciell fakturaavgift. Alla fattar ju att man som kund betalar för saker som toapapper, datorer, kontorshyra, kortavgifter, internetabonnemang och allt annat som behövs för att driva en verksamhet, men det spelar ingen roll om du betalar kontant, med check, via Klarna eller med kreditkort eftersom du ändå får betala samma belopp.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Det var därför jag inte skrev gratis, utan kostnadsfritt. Dvs ingen extra kostnad i form av speciell fakturaavgift. Alla fattar ju att man som kund betalar för saker som toapapper, datorer, kontorshyra, kortavgifter, internetabonnemang och allt annat som behövs för att driva en verksamhet, men det spelar ingen roll om du betalar kontant, med check, via Klarna eller med kreditkort eftersom du ändå får betala samma belopp.
Men är ni blinda för. helvete..
Det är INTE jag som påstår något så dumt att admin mm är gratis...
Och ska man citera så citera då inte svar tagna ur sitt sammanhang
 
F
Maskintok skrev:
Men är ni blinda för. helvete..
Det är INTE jag som påstår något så dumt att admin mm är gratis...
Och ska man citera så citera då inte svar tagna ur sitt sammanhang
Det jag inte fattar är hur du kan få för dig att detta inte skulle kosta nåt för slutkunden?
 
E
F fsn skrev:
Det jag inte fattar är hur du kan få för dig att detta inte skulle kosta nåt för slutkunden?
Ta från vinsten. En utopi..
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
F fsn skrev:
Det jag inte fattar är hur du kan få för dig att detta inte skulle kosta nåt för slutkunden?
Men jösses när man skriver..

"Men det kostar mig inget... är det 100 kr så är det 100 kr "

står lite längre tillbaka i tråden som svar till. mig... Har aldrig skrivit att det är kostnadsfritt eller gratis, om man läser utan just att det är ju slutkunden som får betala..
Men svaret innehöll sarkasm till den jag svarade..
 
A
Mugmaz Mugmaz skrev:
Om min slutsumma blir 100 kr så är det 100 kr jag betalar.
Men vill jag ha en pappersfaktura så får jag betala 139 kr, eller vad nu en pappersfaktura kostar.
 
A
Mugmaz Mugmaz skrev:
Om man vill ha det på papper ja.
Men inte digitalt.
 
A
alltså verkar det som om den svarande tror att allt är gratis eller kostnadsfritt....
 
T
Maskintok skrev:
Men är ni blinda för. helvete..
Det är INTE jag som påstår något så dumt att admin mm är gratis...
Och ska man citera så citera då inte svar tagna ur sitt sammanhang
Det var jag som skrev att du fick en kostnadsfri kredit som kommentar till dina orimliga önskemål om fakturahantering, sen kontrade du med att det brukar kosta extra vilket ledde till en helt onödig diskussion, eftersom det inte är sant.
 
A
T tanaris skrev:
Det var jag som skrev att du fick en kostnadsfri kredit som kommentar till dina orimliga önskemål om fakturahantering, sen kontrade du med att det brukar kosta extra vilket ledde till en helt onödig diskussion, eftersom det inte är sant.
Jaså.. jag använder inte klarna.
Men det är då väldigt vanligt att det står faktura avgift när man får faktura mellan företag..

Och någon har ju för fan betalat admin kostnaden hos klarna också... Eller hur?
För ett företag som sysslar med att maximera sin vinst håller knappast på med att ta av marginalen för att bekosta detta..
 
T
Maskintok skrev:
Jaså.. jag använder inte klarna.
Men det är då väldigt vanligt att det står faktura avgift när man får faktura mellan företag..

Och någon har ju för fan betalat admin kostnaden hos klarna också... Eller hur?
För ett företag som sysslar med att maximera sin vinst håller knappast på med att ta av marginalen för att bekosta detta..
Om du går till exv bokus.com och klickar hem en bok för 250 kronor, kan du välja att betala via Klarna, med ett kreditkort eller med en direkt banköverföring. I samtliga fall betalar du 250 kronor, men i två av fallen får du dessutom en kredit. Sedan kan man alltid diskutera vem som har betalat krediten, men min poäng var att du inte behöver betala extra för den.

(Och för att jämföra med din verklighet: går du till en boklåda och betalar med kontanter får du inte betala mindre än de som klickar hem böckerna och betalar två veckor senare via Klarna.)
 
  • Gilla
Mugmaz
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Om du går till exv bokus.com och klickar hem en bok för 250 kronor, kan du välja att betala via Klarna, med ett kreditkort eller med en direkt banköverföring. I samtliga fall betalar du 250 kronor, men i två av fallen får du dessutom en kredit. Sedan kan man alltid diskutera vem som har betalat krediten, men min poäng var att du inte behöver betala extra för den.

(Och för att jämföra med din verklighet: går du till en boklåda och betalar med kontanter får du inte betala mindre än de som klickar hem böckerna och betalar två veckor senare via Klarna.)
börja prata som en företagare så har du min verklighet.... Och vem betalar för denna "gratis" kredit..?

Är du företagare?
Annars så vet jag svaret redan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.