TheImprovisor
L L Jan skrev:
Men allt är avslutat för vårt del och locket på nu!
Hade jag varit du så hade jag inte varit helt säker på den saken.

• Gilla
Lotten72 och 4 till
  • Laddar…
D David_Berglund skrev:
Så stolt du måste känna dig i hur du förvaltat uppdraget från föreningen genom ditt agerande i detta. Verkligen föredömligt.

Att du lyckades skapa olycka för en massa människor på vägen verkar ju bara vara en bonus.
Nej, tråkigt är det för dem. Lider med dem. Men en viktig läxa för dem.
Det gäller för dem att fatta vad de ger sig in i och inte tro en massa.

Nu får det vara slut och adjö!

• Wow
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Nej, tråkigt är det för dem. Lider med dem. Men en viktig läxa för dem.

Nu får det vara slut och adjö!
Precis som du redan från början förstått allt i detalj… Och inte hade något behov att vända dig till forum med frågor, eller för all del tänka att ”mäklaren har väl koll, jag behöver inte läsa detaljerna”.. 🙄

• Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
L L Jan skrev:
Du hade ju själv inte den blekaste om något och litade bara på mäklarna, som klantat sig. Du fattade ju inte vad du gav dig in på för fem öre, skrev på papper utan att förstå innebörden. Jösses, att sen sitta och kritisera de drabbade.

• Gilla
Paco64 och 10 till
  • Laddar…
Stickan56
K Kirre2 skrev:
Å andra sidan borde man förstå att det mesta redan är avhandlat efter 400 inlägg eller mer.
Då borde väl alla trådar låsas efter ett viss antal kommentarer.😂

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Då borde väl alla trådar låsas efter ett viss antal kommentarer.😂

Stickan
Det tycker jag inte. Jag är emot att låsa trådar. Däremot tycker jag att man borde inse att det mest självklara redan är avhandlat för ganska länge sen.

Stickan56
M maxmsm skrev:
Inga problem, jag avstår från och med nu att läsa inlägg på detta forum som har mer än 30 svar.
Eftersom vissa forumpoliser kräver att man måste läsa hela tråden för att få kommentera så föreslår jag automatisk låsning av tråden när man uppnått 25 kommentarer om inte TS återaktiverar den. 👍

Stickan

• Älska
maxmsm
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du hade ju själv inte den blekaste om något och litade bara på mäklarna, som klantat sig. Du fattade ju inte vad du gav dig in på för fem öre, skrev på papper utan att förstå innebörden. Jösses, att sen sitta och kritisera de drabbade.
Tar det aldrig slut? Mäklarna visste exakt vad de gjorde. De är proffs och klantade sig inte.
De slopade medvetet bes.klausulen så det inte skulle dra ut ännu längre på tiden, utifall att. Och påskrivet gäller! Jag litade för vår del på mäklarna och det med fog nu.

Ingen är drabbad. Köpare 1 har skrivit på ett avtal och sedan gått och trott som i kyrkan något annat om avtalet. Då är man inte drabbad. Förstår man inte skall man låta någon kunnig läsa igenom först. De har bara förhoppningsvis lärt sig en läxa inget annat.

Tack och hej. För gott nu i denna tråd!

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
sysmali och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
L L Jan skrev:
Tar det aldrig slut? Mäklarna visste exakt vad de gjorde. De är proffs och klantade sig inte.
Det tror jag de gjorde. Om inte annat så klantade de sig när de inte meddelade köparen. Du vet väl att mäklaren också ska skydda köparens intressen?

Men alldeles oavsett vad mäklaren gjorde eller inte gjorde (medvetet eller inte) så hade du inte koll.
Du skrev ju till och med att det fanns tid kvar på besiktningsklausulen.
L L Jan skrev:
De slopade medvetet bes.klausulen så det inte skulle dra ut ännu längre på tiden, utifall att.
Oprofessionellt isådall
L L Jan skrev:
Och påskrivet gäller!
Då lät det inte när du trodde att ni skrivit på en besiktningsklausul...
L L Jan skrev:
Jag litade för vår del på mäklarna och det med fog nu.
Den bonnröta isåfall, kolla hade du inte.
L L Jan skrev:
Ingen är drabbad. Köpare 1 har skrivit på ett avtal och sedan gått och trott som i kyrkan något annat om avtalet.
Ungefär som du alltså?
L L Jan skrev:
Då är man inte drabbad. Förstår man inte skall man låta någon kunnig läsa igenom först.
Ungefär som du alltså?
L L Jan skrev:
De har bara förhoppningsvis lärt sig en läxa inget annat.
Ja, de har nog gjort det. Du har nog inte gjort det, tyvärr.
L L Jan skrev:

• Gilla
Paco64 och 8 till
  • Laddar…
ClasseClas
Var tog handslaget med köpare 1 vägen?

• Gilla
  • Haha
MultiMan och 18 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Var tog handslaget med köpare 1 vägen?
Vem bryr sig om ett handslag när det finns ett påskrivet kontrakt man kan ignorera?

• Haha
  • Gilla
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Hmmm...
L L Jan skrev:
Besikningsklausul finns. Vi lät besiktiga innan och hänvisar till den. Det borde räcka.
Inga fel fanns, bara behov av renovering, stlitet är det inne och ute. Behöver få klart direkt.
Tyvärr verkar ju du inte veta hur detta med säljarbesiktning och köpares egen besiktning funkar. Jag har inte hört någon (annat än de som köper från kronofogden eller som köper rena rivningsobjekt med friskriving från alla fel) som inte får göra en egen besiktning. Det är mer eller mindre standard. Sen nöjer sig några med en säljarbesiktning, men det är absolut inget som ersätter undersökningsplikten.
L L Jan skrev:
Vilka stollar till köpare och vilken mäklare vi har. Båda är kass. Otur till max.
Du skriver ju själv att mäklaren var kass... Otur? Eller kan det vara föreningens okunskap och slarv?

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Mäklaren har inte varit med om liknande och säger att vi inte bör bryta avtalet, påskrivet, men utan handpenning. Tror mäklaren vill göra det lätt för sig. Det är en sån där halvdryg -konstant babblande-åsikter om allt-fånigt korrekt-sminkad-flygvärdinneleende-stadsperson i kubik-kaffe latte-damkostym i halv storlek för stor för att "dölja" viss övervikt-rädd för att smutsa ned sig-kvinna. Lite elakt kanske, men hon är som en parodi på sig själv.
Så tyvärr är vi i föreningen på ganska olika mentala plan och det går inte för henne att slappna av och lugnt prata avslappnat och "rejält handslag" vet hon inte vad det är. Vi valde henne via telefon bara, ett litet misstag.
Kan man ta andre på listan istället? De vill slå till om de får.
Bara nyfiken, lite otydligt om du syftar på köparen eller mäklaren när du beskriver kvinnan ovan?

L L Jan skrev:
De slopade medvetet bes.klausulen så det inte skulle dra ut ännu längre på tiden, utifall att. Och påskrivet gäller! Jag litade för vår del på mäklarna och det med fog nu.

Ingen är drabbad. Köpare 1 har skrivit på ett avtal och sedan gått och trott som i kyrkan något annat om avtalet. Då är man inte drabbad. Förstår man inte skall man låta någon kunnig läsa igenom först. De har bara förhoppningsvis lärt sig en läxa inget annat.

Jag förstår inte - att det inte finns en besiktningsklausul innebär ju bara att köparen är bunden till det genomförda köpet och inte kan dra sig ur. Det påverkar ju på inget sätt dina (era) rättigheter och skyldigheter?

• Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Inga problem, jag avstår från och med nu att läsa inlägg på detta forum som har mer än 30 svar.
Jäklar vad jag har sparat tid på detta!
Stort tack Fairlane!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.