Nissens
R Rkarlsson skrev:
PS. TS och säljarna är snåla som fan som inte kan undvara köparna lite tid så de kan besikta själva. Säljarens besiktning hade jag med sketit i ;)
Enligt TS vill de inte få på pränt vilken dålig standard objektet har… 🙄

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Enligt TS vill de inte få på pränt vilken dålig standard objektet har… 🙄
Det är ju 100% huset, det är alltså bättre än nybyggda som även de inte är 100%

Att de sen inte var i ordning med vägen och så det hör ju inte hit i en affär med ett hus som man måste köra in till på en väg som inte var okej.

Men affären var 100% felfri...........

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
R Rkarlsson skrev:
Det är ju 100% huset, det är alltså bättre än nybyggda som även de inte är 100%

Att de sen inte var i ordning med vägen och så det hör ju inte hit i en affär med ett hus som man måste köra in till på en väg som inte var okej.

Men affären var 100% felfri...........
Jag bara repeterade vad TS skrev. Felfritt säger inget om standarden…

Jag tänker mer och mer att TS inte är på riktigt . Det är för konstigt helt enkelt.

• Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag bara repeterade vad TS skrev. Felfritt säger inget om standarden…

Jag tänker mer och mer att TS inte är på riktigt . Det är för konstigt helt enkelt.
Jag säger att det inte är 100% om man inte har vägen på den säkra sidan när man säljer. Vad mer kan det dyka upp för spännande saker om man inte fixat det? Klart att köpare ska dra öronen åt sig då.

Han är ett troll, och föreningen om den finns bör skämmas. Det finns alltid någon som kan ta ledigt för att närvara.

Stickan56
M maxmsm skrev:
Läser du igenom hela trådar innan du svara på ett inlägg??
Det är väl dom inte har något annat för sig än hänga på detta forum som gör det.👍

Stickan

• Wow
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det är väl dom inte har något annat för sig än hänga på detta forum som gör det.👍

Stickan
Om det var en regel att läsa igenom en hel tråd innan man fick svara så skulle det ta död på normala människors intresse för att vara medlemmar/aktiva på ett forum men som väl är så är det en liten klick som verkar ha detta som ledstjärna...

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Om det var en regel att läsa igenom en hel tråd innan man fick svara så skulle det ta död på normala människors intresse för att vara medlemmar/aktiva på ett forum men som väl är så är det en liten klick som verkar ha detta som ledstjärna...
Å andra sidan borde man förstå att det mesta redan är avhandlat efter 400 inlägg eller mer.

• Gilla
Renovatorus och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
Läsa igenom 400 inlägg tar inte så lång tid. Läsa igenom 4000 i lägg tar lite längre tid såklart men innan man svarar på ett inlägg mitt i tråden kan väl åtminstone läsa några inlägg till för att se om inte frågan är besvarad redan.
Då slipper man klampa in och påstå att någon har fel, när man inte har

Jag antar att de som inte orkar bry sig om andra inlägg innan de kommenterar gör likadant i hemmet och på jobbet, kliver in mitt i en pågående diskussion och säger att folk har fel och förklarar hur man ska göra, något som redan avhandlades och förkastade 15 minuter innan.

• Gilla
  • Älska
Dr Benz och 12 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Läsa igenom 400 inlägg tar inte så lång tid. Läsa igenom 4000 i lägg tar lite längre tid såklart men innan man svarar på ett inlägg mitt i tråden kan väl åtminstone läsa några inlägg till för att se om inte frågan är besvarad redan.
Då slipper man klampa in och påstå att någon har fel, när man inte har

Jag antar att de som inte orkar bry sig om andra inlägg innan de kommenterar gör likadant i hemmet och på jobbet, kliver in mitt i en pågående diskussion och säger att folk har fel och förklarar hur man ska göra, något som redan avhandlades och förkastade 15 minuter innan.
Jag läser trådar när jag har nån form av "dötid", så oftast läser jag de inlägg som postats sen jag var inne senast. Tyvärr har jag inte fotografiskt minne, ibland hamnar jag nog i motsatsen. Så säkert kan jag när jag kommenterar missa saker. Ibland har det ju skapats jättemånga nya inlägg och jag läser inte alltid alla. Jag tror ändå jag hamnar i den "drägligt pålästa" gruppen, även om jag missat saker ibland.

Å andra sidan är detta inte mitt jobb. Jag brukar försöka att inte uttrycka mig tvärsäkert om det inte är nåt jag verkligen är säker på. Men man kan ju inte heller friskriva sig i varje inlägg. Generellt ska man nog källkritiskt inte lita på forum, däremot brukar det komma många bra ideer och synpunkter - speciellt i tekniska byggfrågor eller juridik så kan de användas för att sålla bort och tratta in en lösning som man sen kan stämma av med någon som är sakkunnig på riktigt. Men då har man sorterat bort sånt som inte går alls samt fått inspiration till det som har potential att bli riktigt bra...

• Älska
maxmsm
  • Laddar…
Fairlane
J JohanLun skrev:
Jag läser trådar när jag har nån form av "dötid", så oftast läser jag de inlägg som postats sen jag var inne senast. Tyvärr har jag inte fotografiskt minne, ibland hamnar jag nog i motsatsen. Så säkert kan jag när jag kommenterar missa saker. Ibland har det ju skapats jättemånga nya inlägg och jag läser inte alltid alla. Jag tror ändå jag hamnar i den "drägligt pålästa" gruppen, även om jag missat saker ibland.

Å andra sidan är detta inte mitt jobb. Jag brukar försöka att inte uttrycka mig tvärsäkert om det inte är nåt jag verkligen är säker på. Men man kan ju inte heller friskriva sig i varje inlägg. Generellt ska man nog källkritiskt inte lita på forum, däremot brukar det komma många bra ideer och synpunkter - speciellt i tekniska byggfrågor eller juridik så kan de användas för att sålla bort och tratta in en lösning som man sen kan stämma av med någon som är sakkunnig på riktigt. Men då har man sorterat bort sånt som inte går alls samt fått inspiration till det som har potential att bli riktigt bra...
Visst kan man missa inlägg och som sagt i extremt långa trådar kan man knappast förvänta läsa ikapp.
Man kan dock försöka ha en viss ödmjukhet innan man läxar upp folk och påstår att de har fel när man saknar en massa information. Man kan sen vara ödmjuk och erkänna att man missuppfattat om man sen trampar i klaveret istället för att vara säga "jag orkar inte läsa allt".

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Läsa igenom 400 inlägg tar inte så lång tid.
Hur lång tid tar det dej att LÄSA 400 inlägg??

Fairlane Fairlane skrev:
Visst kan man missa inlägg och som sagt i extremt långa trådar kan man knappast förvänta läsa ikapp.
Man kan dock försöka ha en viss ödmjukhet innan man läxar upp folk och påstår att de har fel när man saknar en massa information. Man kan sen vara ödmjuk och erkänna att man missuppfattat om man sen trampar i klaveret istället för att vara säga "jag orkar inte läsa allt".
Håller helt med. Man bör läsa iallafall 1-3 "sidor" bakåt. Men jag har ibland också skrivit så, om man vet ett bra svar, har 3 minuter innan tex man ska kliva av pendeltåget och inte orkar eller hinner läsa allt...

Fairlane
M maxmsm skrev:
Hur lång tid tar det dej att LÄSA 400 inlägg??
Många inlägg är ju korta, som dit så 10-15 minuter kanske?
Man kan ju åtminstone scanna 40-50 inlägg framåt för att se om frågan är besvarad, för det är nästan alltid.

• Gilla
  • Älska
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Många inlägg är ju korta, som dit så 10-15 minuter kanske?
Man kan ju åtminstone scanna 40-50 inlägg framåt för att se om frågan är besvarad, för det är nästan alltid.
Grattis!!
Du läser mycket snabbt!
Jag har gjort ett prov och det tog mej ca 40min.

En hel del verkar vara kontorsnissar som privatsurfar på jobbet och hinner läsa "allt" på detta forum, en del som tex JohanLun sitter på pendeltåget och fördriver tiden med att läsa här, jag brukar tröttna på en tråd efter kanske 50 inlägg om den inte innehåller något som är av stort intresse för mej.

• Gilla
returen
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Håller helt med. Man bör läsa iallafall 1-3 "sidor" bakåt. Men jag har ibland också skrivit så, om man vet ett bra svar, har 3 minuter innan tex man ska kliva av pendeltåget och inte orkar eller hinner läsa allt...
1-3 sidor är helt ok, mera då avstår jag hellre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.