Chr3 Chr3 skrev:
Vilken otrevlig inställning till den egna svägerskan. Dock låter hon klok som är nyfiken och vill veta, på det sättet lär man sig mer om saker och ting, troligen även skillnad på skrivna avtal och spotta-i-näven-handslagsavtal samt dumpa motpart i skogen.
Inte otrevlig beskr. utan reell. Hon är trevlig och bra gillar henne.. Hon har dock inget eget liv, allt cirkulerar runt andras, mer i telefon än med sina barn, gubben är lite toffel och vågar inte säga till. Inget fel med henne, det är hennes val. Motsatt mig som har ett eget liv, egna familjen, egna val, familjen först. Vårt liv.
Off topic. ;)

Får nu stänga dörren hoppas jag. Denna affär är historia.

Redigerat:
  • Älska
sysmali
  • Laddar…
Fairlane
jonmo jonmo skrev:
Hur arkiverar man på bästa sätt en tråd så den inte försvinner sen när stämningen lämnas in? Man vill ju kunna parallel-läsa beskrivningen av händelseförloppet!
Tråden försvinner nog inte, ByggaHus brukar inte ta bort trådar.

• Gilla
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Det har väl i allra högsta grad med affären att göra.

Köpare 1 ligger måhända i startgroparna för att inleda något slags process mot er och/eller mäklaren.

Det borde du väl vara åtminstone lite intresserad av att veta, eller?
Nej inte alls! Jag sköter mitt och andra sköter sitt. Jag är inte du, I all vänlighet uttryckt 😀

Hoppas klart nu. Ha det bra!

• Gilla
4774
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Nej inte alls! Jag sköter mitt och andra sköter sitt. Jag är inte du, I all vänlighet uttryckt 😀

Hoppas klart nu. Ha det bra!
Du är alltså inte representant för föreningen du talar om?

• Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Nej inte alls! Jag sköter mitt och andra sköter sitt.
Fotografen Fotografen skrev:
Du är alltså inte representant för föreningen du talar om?
@L Jan verkar inte fullt ut förstå vidden av sitt ansvar gentemot föreningen han tydligen betrotts att teckna och gå i god för.

• Gilla
Thomas59 och 9 till
  • Laddar…
Här har vi ju en exemplarisk säljare som är krånglig =)

Och snackar skit om mäklare och svägerskan och dessutom köparna.

Hoppas någon av de 3 hoppar in så tråden kan få ordentlig fnurr =)

PS. TS och säljarna är snåla som fan som inte kan undvara köparna lite tid så de kan besikta själva. Säljarens besiktning hade jag med sketit i ;)

• Gilla
  • Älska
kashieda och 3 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Nej inte alls! Jag sköter mitt och andra sköter sitt.
Det är inte "ditt" du sköter i detta fallet. Det är en förenings egendom och pengar du sköter och har ansvar för. Ett långtgående ansvar iom att du tecknar föreningen.

• Gilla
Jaimelito och 6 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
@L Jan verkar inte fullt ut förstå vidden av sitt ansvar gentemot föreningen han tydligen betrotts att teckna och gå i god för.
Det verkar så.

• Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
sysmali
L L Jan skrev:
Inte otrevlig beskr. utan reell. Hon är trevlig och bra gillar henne.. Hon har dock inget eget liv, allt cirkulerar runt andras, mer i telefon än med sina barn, gubben är lite toffel och vågar inte säga till. Inget fel med henne, det är hennes val. Motsatt mig som har ett eget liv, egna familjen, egna val, familjen först. Vårt liv.
Off topic. ;)

Får nu stänga dörren hoppas jag. Denna affär är historia.
Tidigare antydde jag misstänksamhet mot trådens riktighet.

Men när du kastar in mer eld i brasan vet jag😀

Tack för trevlig underhållning.

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Om inte TS redan hade skrivit det så hade min första gissning på TS yrke varit just säljare.. gärna i nån halvshady bransch, typ beg bilar.

Extra "kul" att TS beskyller andra för mobbing, och vid minst tre tillfällen bara i denna tråd själv sysslat med vad man brukar beteckna som just mobbing..

• Gilla
Jaimelito och 5 till
  • Laddar…
L L Jan skrev:
Jag sköter mitt och andra sköter sitt.
Tänker du så är du direkt olämplig å representera en förening å dess medlemmar.

• Gilla
  • Älska
Chr3 och 6 till
  • Laddar…
GlennB GlennB skrev:
Om inte TS redan hade skrivit det så hade min första gissning på TS yrke varit just säljare.. gärna i nån halvshady bransch, typ beg bilar.

Extra "kul" att TS beskyller andra för mobbing, och vid minst tre tillfällen bara i denna tråd själv sysslat med vad man brukar beteckna som just mobbing..
Med den attityden tror jag på telefonförsäljning och rakhyvlar eller strumpor.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Telefonabonnemang.....

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Lotter? :D

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Oldis och 9 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Lotter? :D
Då vet vi vilken ”förening” det gäller.

• Haha
  • Älska
JohanLun och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.