Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D djac skrev:
Byt sida så får du prata ut fritt!
Än så länge hänger huvudet med,

• Haha
djac
  • Laddar…
Rent generellt får man inte sprida sådan här information publikt för det kan räknas som förtal. Oavsett om det är sant. Dvs det som Ebba gjorde. Det spelar ingen roll om person X gjorde det du skriver. Det kan anmälas som förtal.

sen kan man tycka vad man vill om detta med det är så det är...

D
G Gornor Ulragh skrev:
Rent generellt får man inte sprida sådan här information publikt för det kan räknas som förtal. Oavsett om det är sant. Dvs det som Ebba gjorde. Det spelar ingen roll om person X gjorde det du skriver. Det kan anmälas som förtal.

sen kan man tycka vad man vill om detta med det är så det är...
Fast jag har fått intrycket av många här att sådana världsliga saker som lagar inte råder över Ebba, hon är väl större än så?

• Haha
kortis
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Fast jag har fått intrycket av många här att sådana världsliga saker som lagar inte råder över Ebba, hon är väl större än så?
Nudå!

Ironi?

Staffans

D
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nudå!

Ironi?

Staffans
Nä, egentligen inte, de få som supportar henne är rätt hängivna och de flesta kommentarerna runt den subfrågan, som jag sett, rör sig runt resonemanget att lagen plötsligt blev dum och fel när just Ebba ville bryta mot den, i övrigt ska det vara hårdare straff över hela linjen. :)

harry73
D djac skrev:
Nä, egentligen inte, de få som supportar henne är rätt hängivna och de flesta kommentarerna runt den subfrågan,
Nu vet jag inte hur jag ska tolka ditt svar eller var jag ska placera mig, så det är kanske bäst att bara fråga.

Hör jag till de hängivna Ebbasupportrar?

Och för att kunna ställa en följdfråga innan du svarat på den första, får jag väl anta att om man drar frågan svartvitt i två sidor, tillhör jag ebbasidan.
Min följdfråga är då varför du tror att jag har överseende med hennes personattack på Binninge?
Binninge har samma skyldigheter och rättigheter som alla andra, och då spelar det ingen roll om han är en äckelpäckel eller inte. Vill han stämma ebba för förtal, är det hans rätt och får han rätt, har jag såpass mycket förtroende för rättssystemet att jag tror att det är ett rättvist beslut. Men vad Ebba skriver om Binninge påverkar ju inte hennes rätt till huset på något sätt och därmed inte heller min syn i frågan.

• Gilla
mickef och 2 till
  • Laddar…
P
L LiteForce skrev:
Detta är tänkvärt och vad Ebba absolut borde känna till som partiledare i KD.

[länk]
Är du kristen?

Jag är det inte och tycker inte att religioner ska blanda sig i samhällets lagar och regler.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Får vi välja andra grupper som inte ska lägga sig i också? Snälla!?!

• Haha
Heidina och 1 till
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Får vi välja andra grupper som inte ska lägga sig i också? Snälla!?!
Ja, inte bara religioner utan även alla andra odemokratiska grupper ska inte lägga sig i.

Så Kd, halva Fp, Socialdemokrater för tro och solidaritet, alla kommunister och nazister samt monarkisterna. Check. Och Pär Holmgren i Mp förstås.

Tur att de bara är 55 i riksdagens plenum just nu.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
Jag kan väl få drömma … ?

harry73
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
samt monarkisterna
Moderaterna heter det

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag kan väl få drömma … ?
Absolut, och jag ser också gärna en sekulär stat, men det är därmed inte nödvändigtvis rätt väg att försöka stoppa vissa från att vara med och leka.

Staffans2000
D djac skrev:
Nä, egentligen inte, de få som supportar henne är rätt hängivna och de flesta kommentarerna runt den subfrågan, som jag sett, rör sig runt resonemanget att lagen plötsligt blev dum och fel när just Ebba ville bryta mot den, i övrigt ska det vara hårdare straff över hela linjen. :)
Det är väl få, om inga som är hängivna i denna tramstråd.
Själv ser jag den som ett tidsfördriv. Till min stora förvåning handlar politikern inte alls som politiker brukar göra, när det blåser snålt. Rätt eller fel, tar hon tvärs emot all strategisk logik strid för sin rätt. Sådant imponerar på mig. En politiker med stake! Det var inte igår.

Sedan är faktiskt lagen konstig. Om jag skulle beskylla dig för att vara snygg, intelligent, rolig och ha en sofistikerad ironisk förmåga. Ja. Då skulle du kunna stämma mig för förtal. Är inte det märkligt?

Staffans

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.