145 178 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Helt klart har entoraget kring den gamle mannen "lurat" honom att försöka avbryta affären. Hade köparen inte varit politiker, skulle den planerade smutskastningskampanjen varit helt verkningslös. Hoppas Ebba står på sig, så går både hon och hennes parti stärka ur denna sörja.A Arkka skrev:
Staffans
Stärkta ur denna sörja? Det ser ju inget vidare ut just nu med ca 4%Staffans2000 skrev:
Planerad smutskastningskampanj? Den ställning som hon har i ett part med de värdegrunder som hon väl står bakom och att hon med den ledande ställning i samhället hon har tycker man nog att hon skulle varit intelligent nog att backa och låta nåd gå före rätt, eller inse att affären kan orsaka skada både för henne o hennes parti. Men men hon kör på som om det inte fanns någon morgondag, halleluja.Staffans2000 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Tja, är man närsynt kan det se ut som att det går dåligt. Har man lite längre historisk blick kan man snarare vara förvånad att det går så bra som det trots allt gör för dem.
https://val.digital/Chart/?type=PartyLineChart&from=2000-01&to=2021-05
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://val.digital/Chart/?type=PartyLineChart&from=2000-01&to=2021-05
Jag skulle nog vilja påstå att läget aldrig varit så dåligt för KD sedan de trillade ur riksdagen förra gången och det för att den religiösa värdegrunden är satt på undantag och de slåss om M’s väljare o ska sammarbeta med SD.Staffans2000 skrev:
Vad tycker kärnväljarna de religiösa om samarbetet med SD, Vilka ska M lägga sin stödröst på KD el L
Skogsägare
· 18 724 inlägg
Det är nog olika moderater som kan tänka sig att stödrösta på de olika partierna. Bara för att både Kd och Fp överlappar med M betyder det inte att de gör det på samma ställe. Vissa konservativa moderater kan nog tänka sig att stödja Kd, vissa liberala Fp. Mängden allmänborgerliga väljare som bara sätter ner foten efter vilket parti som behöver deras stöd är nog relativt få.K kortis skrev:
Stödrösta har ju inget med åsikt att göra enbart att få makt och om M blir mindre än SD blir Jimmie statsminister då? Så kan tänka mig att M väljare nog tänker både två o tre ggr innan kuverten slinker ned i lådanNötegårdsgubben skrev:Det är nog olika moderater som kan tänka sig att stödrösta på de olika partierna. Bara för att både Kd och Fp överlappar med M betyder det inte att de gör det på samma ställe. Vissa konservativa moderater kan nog tänka sig att stödja Kd, vissa liberala Fp. Mängden allmänborgerliga väljare som bara sätter ner foten efter vilket parti som behöver deras stöd är nog relativt få.
Skogsägare
· 18 724 inlägg
Det är klart att stödröstande – som allt röstande – har med makt att göra. Ändå tror jag att det är olika personer som sannolikt står för de olika potentiella stödrösterna. På samma vis som det till vänster finns olika personer som kan tänka sig stödja V respektive Mp.
Edit: Men nu är vi snart tillbaka där vi blev åthutade, så jag ska försöka avsluta mitt deltagande i det här spåret.
Edit: Men nu är vi snart tillbaka där vi blev åthutade, så jag ska försöka avsluta mitt deltagande i det här spåret.
De religösa väljarna blir bara färre och färre i samma takt som kyrkornas syjuntor förlorar medlemmar. Så att klamra sig fast vid "kärnväljarna", är en taktik som är dömd att misslyckas. Likaså att ignorera SD. Därför tror jag att Ebbaiterna inte är så trångsynta, utan ser igenom kvällspressens trams, vilket kommer att stärka henne. Esbjörn stackaren, däremot, kommer att förlora, hur det än går tack vare hans giriga "hjälpare".K kortis skrev:Jag skulle nog vilja påstå att läget aldrig varit så dåligt för KD sedan de trillade ur riksdagen förra gången och det för att den religiösa värdegrunden är satt på undantag och de slåss om M’s väljare o ska sammarbeta med SD.
Vad tycker kärnväljarna de religiösa om samarbetet med SD, Vilka ska M lägga sin stödröst på KD el L
Staffan
Redogör gärna hur du har kommit fram till denna slutsats.A Arkka skrev:
Aha. Här har vi tydligen ytterligare en KD:are som är orolig för hur det ska gå i nästa val. Du kanske kan lägga dina partisympatier åt sidan och se på saken lite mer ur rättslig synvinkel?
Det finns nog andra partier än KD för dig att rösta på som duger, även om de inte vore ditt förstaval om KD fortfarande hade en chans att komma över 4%-spärren.
Man ska inte ge efter för utpressare.K kortis skrev:Planerad smutskastningskampanj? Den ställning som hon har i ett part med de värdegrunder som hon väl står bakom och att hon med den ledande ställning i samhället hon har tycker man nog att hon skulle varit intelligent nog att backa och låta nåd gå före rätt, eller inse att affären kan orsaka skada både för henne o hennes parti. Men men hon kör på som om det inte fanns någon morgondag, halleluja.