145 366 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja det är ju ett exempel där man inte är lika, det var många i Sverige som handlade i de dagarna men bara en uppmärksammades. Nu var det ju inget brott men om det varit det så hade det säkert öppnats en förundersökning.M mickef skrev:
Klart man inte kan behandlas lika som Svensson och landsfadern när han dagen innan har skanderat att alla ska stanna hemma, julshoppingen är inställd! Dom som jobbar i butik fick strikta regler för att ens få ha öppet och mellandagsrean ställdes in.D djac skrev:
Men samma man som befallde alla andra att rätta sig i ledet smög ut och spatserade i gallerian.
Alla djur är jämlika, men vissa är mer jämlika än andra.
Tyckte det var ett väldigt enkelt exempel som de flesta nog kunde ta till sig, och det verkar så. Det var ju så svårt att förstå innan men när man använde metoden att byta ut namnet så trillade poletten ner. Gott så.F Festlund skrev:Klart man inte kan behandlas lika som Svensson och landsfadern när han dagen innan har skanderat att alla ska stanna hemma, julshoppingen är inställd! Dom som jobbar i butik fick strikta regler för att ens få ha öppet och mellandagsrean ställdes in.
Men samma man som befallde alla andra att rätta sig i ledet smög ut och spatserade i gallerian.
Det var inte så eftertänksamt det är ju riktigt.F Festlund skrev:Klart man inte kan behandlas lika som Svensson och landsfadern när han dagen innan har skanderat att alla ska stanna hemma, julshoppingen är inställd! Dom som jobbar i butik fick strikta regler för att ens få ha öppet och mellandagsrean ställdes in.
Men lite intressant är det allt att inga andra politiker kritiserade just det tilltaget. Man kan undra vad det beror på, ja Ebba var ju ute o festade o krökade till det vet vi ju. Ingen kritik där?
Det ÄR skillnad för när dom man sympatiserar med så tycker man att det inte är så farligt, men är det någon ur motståndarlaget så är det en total katastrof och syndaren ska hudflängas.K kortis skrev:
Rent objektivt så döms politiker rätt hårt, om det sen är ett Toblerone eller obetald tv-licens det handlar om, några har väl kommit lindrigare undan men i stort så reflekteras det faktum att det enda gods de har att sälja är förtroende och när man slösat bort det, så har man inget kvar att erbjuda.E elmont skrev:
Sen kan jag ju tycka att den typen av brott som man nu menar att Ebba ska misstänkas för är ganska allvarligt, ur det perspektivet att det finns ett offer, det visar ju på en hänsynslöshet mot sina medmänniskor. Att tex inte betala sin TV-licens är ju ett brott "utan ett offer", det är riktat mot välfärdsstaten istället.
Du behöver inte bekymra dig om TV-licensen längre för numer så slipper ingen med inkomst att betala för TV, tack och lov slipper vi alla snyltare/smitare.D djac skrev:Rent objektivt så döms politiker rätt hårt, om det sen är ett Toblerone eller obetald tv-licens det handlar om, några har väl kommit lindrigare undan men i stort så reflekteras det faktum att det enda gods de har att sälja är förtroende och när man slösat bort det, så har man inget kvar att erbjuda.
Sen kan jag ju tycka att den typen av brott som man nu menar att Ebba ska misstänkas för är ganska allvarligt, ur det perspektivet att det finns ett offer, det visar ju på en hänsynslöshet mot sina medmänniskor. Att tex inte betala sin TV-licens är ju ett brott "utan ett offer", det är riktat mot välfärdsstaten istället.
Bra där! Men en sak till, om man gör affärer som ex Ines Usman o Ebba och för all del Stefan, vet att om det skiter sig så är priset många ggr högre än det är värt. Då kan man verkligen undra över intelligensen. Ska de då företräda mig?D djac skrev:Rent objektivt så döms politiker rätt hårt, om det sen är ett Toblerone eller obetald tv-licens det handlar om, några har väl kommit lindrigare undan men i stort så reflekteras det faktum att det enda gods de har att sälja är förtroende och när man slösat bort det, så har man inget kvar att erbjuda.
Snyltare, det är inte lätt att vara människa, du har aldrig köpt el gjord något svartjobb el det slunkit med någon brytare hem, el ett halvkilos kaffe, det är som sagt svår med frestelse, utom Jansons frestelse då.E elmont skrev:
Jag har drivit egen firma i största delen av mitt liv och då är det liksom inte så stor vits att smyga med sig några uttag hem. Däremot kan man göra "egna uttag" ur företaget.K kortis skrev:
Dessutom har jag tjänat så pass bra att jag inte behövt stjäla för att överleva OCH dessutom har jag hela mitt liv försökt att leva som jag lär och där ingår att inte stjäla.
Ser att du passar på svartjobb, ingen kreativ moms heller? Den som klarat alla frestelse genom livet är att gratuleraE elmont skrev:Jag har drivit egen firma i största delen av mitt liv och då är det liksom inte så stor vits att smyga med sig några uttag hem. Däremot kan man göra "egna uttag" ur företaget.
Dessutom har jag tjänat så pass bra att jag inte behövt stjäla för att överleva OCH dessutom har jag hela mitt liv försökt att leva som jag lär och där ingår att inte stjäla.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
Nu tror jag att du misstar oss för ledarskribenter. Jag känner ett antal sossar som var djupt besvikna på Löfven och jag misstänker att det fanns ett antal äldre kristdemokrater som var besvikna på Ebba Busch. Och man behöver inte gilla det den ena gjorde även om man tycker att den andra var värre, men whataboutism leder sällan någonstans. Kan man inte försvara att en 65 årig man går till en galleria för lite julshopping utan att någon annan gått på en fest ett kvartal tidigare ska man kanske bara låta bli att försöka.E elmont skrev: