145 276 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 728 inlägg
Även om jag inte minns någon kakelugnshistoria (men väl en valstugeskandal) så förlorade mig veterligen Bo Lundgren ett val och avgick sedan, så hans förmåga som partiledare är kanske inget att ta efter.K kortis skrev:
Om du tror att tingens ordning styrs av den politiska ordningen i Sverige så tar jag nog tillbaka att jag sa att du verkar vara lättlärd.K kortis skrev:Det är ju bara det att tingen ändrar sig.
S har blivit en del av högern (nästan) och samarbetar med C
C är Nyliberala
L ska sammarbeta med SD el kanske C el S eller
KD ska sammarbeta med SD
M ska sammarbeta med SD
SD ska sammarbeta med L
Kvar står V och stampar på samma plats som när Gudrun var partiledare. Jag har heller inte bytt ståndpunkt men partierna har det
Det är ett ämne som engagerar och som många tråddeltagare har starka känslor inför, så det är inte så konstigt att tråden svävar ut lite ibland. Den brukar dock återgå någotsånär till ämnet igen. Vi får väl se om detta sidoämne dör ut eller fortsätter länge ...Stickan56 skrev:
Efter förhandling i rätten idag har Ebba lagt ett bud till Esbjörn. Gissningsvis mer pengar till Esbjörn. Ebba äger visserligen huset men det tar till 26-28 oktober innan det hamnar i rätten och Ebba kan få tillträde. Esbjörn skall nu fundera över budet. Starkare var inte hans ångest och vilja att behålla huset än att han nöjer sig med mer pengar. Vågar man gissa att Esbjörn säger nej och skruvar upp priset en gång till. Esbjörn, en moralisk förebild.
Om jag var Ebba skulle jag (förutom att välja en mer vänsterpolitik) tacka nej till motbudet och använda det som bevisning att Esbjörn inte ångrade försäljningen men bara vill få mer betaltD Dr Jumping Jack skrev:
Det var nog ganska smart agerat av Busch (förmodligen på Björklunds förslag). Det var förstås en chansning att Esbjörn skulle nappa, men att han visade att ett återköp inte är högsta prioritet ger Busch en fördel.
Skummisarna runt Esbjörn är nog inte så nöjda. Majkgård hade nog hellre sett att köpet återgår så fort som möjligt så att hon kan ärva fastigheten av Esbjörn. Fastigheten blir förmodligen mer värd i framtiden när den nya detaljplanen för Marielund fastställs om ett antal år.
Nu återstår att se om Esbjörn tillåts acceptera Busch bud.
Skummisarna runt Esbjörn är nog inte så nöjda. Majkgård hade nog hellre sett att köpet återgår så fort som möjligt så att hon kan ärva fastigheten av Esbjörn. Fastigheten blir förmodligen mer värd i framtiden när den nya detaljplanen för Marielund fastställs om ett antal år.
Nu återstår att se om Esbjörn tillåts acceptera Busch bud.
Nu i Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zl3P8/kds-attack-pa-s-har-egna-trollfabriker
Vad säger du @kortis Hur mycket får du betalt?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6zl3P8/kds-attack-pa-s-har-egna-trollfabriker
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad säger du @kortis Hur mycket får du betalt?
Men... var är Matz?Staffan2000 skrev:Japp. Eftersom ämnet är en dokusåpa i kubik. Helt obegripligt faktist, att vi vuxna människor lägger ner så mycket tid på att diskutera en helt vanlig husaffär. Eller, är det det? För få husaffärer innehåller Giriga brorsöner, som stavar sitt namn med Z, kursgårdsföreståndarinnor, Psykologer, politiker samt pedofiler. Så varför inte knö in en Paradisehotellbimbo också, så blir rollbesättningen komplett.
Staffan
Den gubben i lådan har det varit helt tyst från.... eller?
Matz tror jag är helt bortkollrad. Hans avtal med Esbjörn visade sig vara ogiltigt, och då han har ingenting att ta till för att kunna hävda att han ska ärva Esbjörns hus. Om nu Majkgård har Esbjörns testamente undangömt nånstans, som har spekulerats, så kommer hon förstås inte att dela med sig till Matz.
Men jag kan ju ha fått allt om bakfoten. Det kan vara en ren slump att Esbjörn har anlitat Binninge och att Monika, som har generalfullmakt för Esbjörn, råkar känna Binninge väl sen länge.
Men jag kan ju ha fått allt om bakfoten. Det kan vara en ren slump att Esbjörn har anlitat Binninge och att Monika, som har generalfullmakt för Esbjörn, råkar känna Binninge väl sen länge.
Nu har jag ju aldrig smutskastat Ebba jag har i frågan om fastigheten inte tagit ställning överhuvudtaget. Att jag tycker KD för en förskräcklig politik och då främst för kvinnor är jag väl inte ensam om. Och du får gärna skicka några kronor. Och nä jag är inte Socialdemokrat. Och jag beundrar de flesta politiker oavsett färg och åsikter för att de engagerar sig, jag respekterar kanske inte alla men jag respekterar deras rätt att ha åsikter. Men jag respekterar inte det där jävla fjantet att tillskriva mig trollfabrikharry73 skrev: