145 362 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du verkar vara lättlärd, själv har jag inte bytt ståndpunkt sen jag blev medveten om tingens ordning.K kortis skrev:Jag har ingen aning om hur Ebba Kommer att utvecklas o framtiden lika lite som att jag har en aning om hur jag kommer att utvecklas, det beror mycket av vad som händer i ens omvärld och vad man har förmåga arr lära sig och hur öppen man är, framför allt så har jag lärt av arbetskamrater mina barn och kanske lustigt nog av ett nu 16 årigt barnbarn
Dagens förhandlingen gjorde klart att tvisten bara handlar om avtalets giltighet, dvs om Esbjörn var kapabel att skriva avtal och förstå dess innebär.
Alla som tjafsade om formfel och ingen bevittning kan lägga det från och med idag lägga det bakom sig. Nu handlar det bara om Binninge kan bevisa att Esbjörn har (och hade vid avtalsskrivning) sån kognitiv nedsättning att avtalet ska förklaras ogiltigt.
Och bevisbördan ligger hos Esbjörn och Binninge.
Sedan hade @Takläggare rätt i att Binninges taktik är att förhala processen så mycket som möjligt, för nu blir det inte innan slutet av oktober eller början av november.
Alla som tjafsade om formfel och ingen bevittning kan lägga det från och med idag lägga det bakom sig. Nu handlar det bara om Binninge kan bevisa att Esbjörn har (och hade vid avtalsskrivning) sån kognitiv nedsättning att avtalet ska förklaras ogiltigt.
Och bevisbördan ligger hos Esbjörn och Binninge.
Sedan hade @Takläggare rätt i att Binninges taktik är att förhala processen så mycket som möjligt, för nu blir det inte innan slutet av oktober eller början av november.
Hur ångrar man sig ”nästan”? Allt Binnige gör är självklart Esbjörns ansvar.L larka742 skrev:Ebba har nog ljugit med i denna affär.
Hur vet du att Esbjörn ljugit? Ljög han i polisanmälan, den var rätt tydlig - de fick inte ok för att röja stora träd men ok att vara där för att rensa bort sly etc så de kunde komma in med maskinerna.
Han skriver kontrakt med Ebba och samma dag börjar de röja på tomten, står i polisanmälan att där och då nästan ångrade sig.
Sedan är väl en hel del av det du tar upp Binninges verk, medans Ebba klarar av att klampa runt på egen hand....
Varför tror du att jag tycker att det var OK? Jag har inte kommenterat det.L larka742 skrev:
Jag förstod inte vad Staffan menade med det inlägget så jag lämnade det och läste vidare. Jag strävar inte efter att reda ut varje frågetecken som uppstår i forumtrådar (även om jag försöker med många).
Citera gärna vad Ebba sa om det. Jag har sett intervjun i Expressens video. Har du?L larka742 skrev:
Visat för Esbjörn? Det tyder i så fall på att en av dem ljuger, men det säger inget om vem. En av dem kan ha glömt bort saken också ...
Jag tror inte att jag har påstått att Esbjörn har ljugit om polisanmälan.
Han sa klart och tydligt i polisförhöret att han inte gjort polisanmälan. Citat ur förhöret:
"Vad gäller anmälan så är det någon som har skickat in den, han har själv inte gjort det. Det fick han reda på via sin revisor, att man har anmält och fotograferat. Det är någon firma i Örebro, som Bolin tror".
Det är inte uppenbart av förhörsutskriften att Esbjörn vet vem som har gjort polisanmälan.
Borde inte Esbjörn ha skaffat ett bättre ombud från början? Han måste ha fått mycket dåliga råd av någon för att anlita Binninge.
Det är något lurt med det.P pmd skrev:
Kvinnan från kursgården har tydligen en fullmakt för Esbjörn, så hon kan göra allt möjligt i Esbjörns namn. Och hon känner antagligen Binninge eftersom hon också var inblandad i Binninges obskyra förening mot maktmissbruk eller hur den nu heter. Jag förstår inte hur hon kan ha en fullmakt för Esbjörn och hur det kan bli så att någon annan gör en polisanmälan åt Esbjörn. Men det är i alla fall inte omöjligt att Esbjörn inte valde Binninge men att valet gjordes åt honom. I bästa fall vill Binninge och föreningen attackera makteliten för att skapa sig ett namn och utför de arbetet utan kostnad för Esbjörn. I värsta fall får han betala för hela kalaset.
Så ja, det är möjligt att Esbjörn inte kan fatta egna beslut, men det handlar då inte i första hand om husförsäljningen men framförallt hur han låter andra ta över hans liv och ekonomi.
Jag ser nog likheter med olika åldringsbrott. Det skulle vara intressant om media skulle utforska den biten lite mer.
Det är ju bara det att tingen ändrar sig.M mickef skrev:
S har blivit en del av högern (nästan) och samarbetar med C
C är Nyliberala
L ska sammarbeta med SD el kanske C el S eller
KD ska sammarbeta med SD
M ska sammarbeta med SD
SD ska sammarbeta med L
Kvar står V och stampar på samma plats som när Gudrun var partiledare. Jag har heller inte bytt ståndpunkt men partierna har det