Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
SarB
K kortis skrev:
Där har du ju rätt men Ebba stod ju själv i TV och sade med en tår i ögat, ja men jag och mina barn, där använde hon sina barn som verktyg och det är inte snyggt, annars så använder väl alla de vapen man har till buds vid en konflikt. Domen kommer oavsett att bli hård mot henne om man lyssnar till vad makteliten säger mellan raderna
Delar inte din uppfattning där efter hur media på många håll svängt om sedan Marcus (tack och lov) förmedlade lite vett i folk på nyhetsmorgon.
Hon köpte ett hus. Hon hade planer på att flytta in i huset med sina barn, hon berättar sedan att det är ett problem eftersom han inte vill fullfölja avtalet och att hon därför inte kan flytta in med barnen som planerat. Vad är det fula i detta? Vem hade inte sett det som ett problem att inte kunna flytta in i sitt hus med sin familj enligt plan?

• Gilla
Micke R. och 2 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Delar inte din uppfattning där efter hur media på många håll svängt om sedan Marcus (tack och lov) förmedlade lite vett i folk på nyhetsmorgon.
Hon köpte ett hus. Hon hade planer på att flytta in i huset med sina barn, hon berättar sedan att det är ett problem eftersom han inte vill fullfölja avtalet och att hon därför inte kan flytta in med barnen som planerat. Vad är det fula i detta? Vem hade inte sett det som ett problem att inte kunna flytta in i sitt hus med sin familj enligt plan?
Med makteliten menade jag politiker. Jag tror inte Ebba överlever det här som politiker oavsett om hon har rätt el fel vinner el förlorar. Den enda förloraren i det här är Ebba oavsett

SarB
K kortis skrev:
Med makteliten menade jag politiker. Jag tror inte Ebba överlever det här som politiker oavsett om hon har rätt el fel vinner el förlorar. Den enda förloraren i det här är Ebba oavsett
Jag förstod det. Om svenska folket svänger nu och Ebba plockar poäng där tror jag det spelar in på vad du menar med maktelit också.
I vilket fall, mitt inlägg syftade till att det inte under några omständigheter någonsin är okej att förminska en kvinna (eller man) i deras proffession med anledning av att de är av ett visst kön och är attraktiva. Det var inte ett politiskt inlägg.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Men du kan väl inte på allvar mena att hon ser attraktiv ut? Hon är ju inte ful men det är en lång väg mellan ful och attraktiv.

E elmont skrev:
Men du kan väl inte på allvar mena att hon ser attraktiv ut? Hon är ju inte ful men det är en lång väg mellan ful och attraktiv.
Kan man inte vara attraktiv om man till det yttre betraktas som ful?

• Gilla
Micke R.
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Esbjörn har ljugit upprepade gånger, t ex tidpunkten för ångrandet, att han är dement, att han behöver god man, värst av allt att han ljög i en polisanmälan. Ebba har aldrig ljugit i den här affären. Hon har lovat att återlämna huset (som hon just nu äger) om Esbjörn ”verkligen” ångrar sig. Vi är många som tror att Esbjörn ljuger även om detta. Om du nu står för moral & ärlighet blir det väl motbjudande att tycka att den oärlige skall få rätt.
Ebba har nog ljugit med i denna affär.

Hur vet du att Esbjörn ljugit? Ljög han i polisanmälan, den var rätt tydlig - de fick inte ok för att röja stora träd men ok att vara där för att rensa bort sly etc så de kunde komma in med maskinerna.

Han skriver kontrakt med Ebba och samma dag börjar de röja på tomten, står i polisanmälan att där och då nästan ångrade sig.

Sedan är väl en hel del av det du tar upp Binninges verk, medans Ebba klarar av att klampa runt på egen hand....

• Haha
Festlund
  • Laddar…
M mickef skrev:
Kan man inte vara attraktiv om man till det yttre betraktas som ful?
Knappast för den som inte har personlig kontakt med personen i fråga. Att synas i media gör, i alla fall i mina ögon, ingen attraktiv,snarare tvärt om.

E elmont skrev:
Knappast för den som inte har personlig kontakt med personen i fråga. Att synas i media gör, i alla fall i mina ögon, ingen attraktiv,snarare tvärt om.
En personligare kontakt kan möjligtvis påverka attraktionen i någon riktning.

K kortis skrev:
Den enda förloraren i det här är Ebba oavsett
Nej, det finns en stor mängd möjliga förlorare. Rättstvistens utgång bedömer jag som uppenbar, så jag ska inte låtsas som att jag tror att avtalsrätten är hotad, för det är den inte. Däremot tror jag att fler politiker och andra offentliga personer skulle utsättas för osaklig granskning om Ebba Busch vek ner sig nu. Så en form av pöbeljustis ledd av journalistiska drev och uppiskad stämning i sociala medier hotar.

Och det tycker jag är värt att försöka hindra att den typen av problem blir större än de redan är.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det finns en stor mängd möjliga förlorare. Rättstvistens utgång bedömer jag som uppenbar, så jag ska inte låtsas som att jag tror att avtalsrätten är hotad, för det är den inte. Däremot tror jag att fler politiker och andra offentliga personer skulle utsättas för osaklig granskning om Ebba Busch vek ner sig nu. Så en form av pöbeljustis ledd av journalistiska drev och uppiskad stämning i sociala medier hotar.

Och det tycker jag är värt att försöka hindra att den typen av problem blir större än de redan är.
När sådant här uppstår så brukar politiker dra sig tillbaka för de vet att priset kan bli högt, se bara på Bo Lundgren och kakelugnen. En intelligent politiker vet att välja sina strider

• Gilla
djac
  • Laddar…
K kortis skrev:
När sådant här uppstår så brukar politiker dra sig tillbaka för de vet att priset kan bli högt, se bara på Bo Lundgren och kakelugnen. En intelligent politiker vet att välja sina strider
Föredrar en orädd politiker före en "intelligent". Var rädd om henne KD, de är sällsynta i politikens mittfåra.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Föredrar en orädd politiker före en "intelligent". Var rädd om henne KD, de är sällsynta i politikens mittfåra.[/QUOTE
M mickef skrev:
Föredrar en orädd politiker före en "intelligent". Var rädd om henne KD, de är sällsynta i politikens mittfåra.
Mod o dumhet brukar ju gå hand i hand, någon enstaka gång så så sammanfaller väl mod o intelligens men påfallande ofta så är det nog tvärt om

SarB SarB skrev:
Har läst fruktansvärt mycket dumt i denna tråd, men detta tar nog priset. Jag antar att du själv är så pass begränsad att du låter det spela in i dina egna val.
Man behöver inte hålla med Ebba i hennes politik, men att hon ska bli dömd på grund av att hon är kvinna och råkar se attraktiv ur i mångas ögon är vidrigt.
Det är 2021 nu, kvinnor kan vara kompetenta OCH attraktiva samtidigt. Kryp tillbaka under stenen du krälade dig fram ur och skäms.
Du missade tydligen min förklaring tidigare och att det inte var menat som en seriös analys eller liknade som skulle uppröra någon det var skämtsamt menat men blev uppenbart sarkastiskt enligt vad vissa här anser vilket inte var tänkt. Jag bad om överseende med aktuellt inlägg då det blev fel så här i efterhand. Och nej jag är inte begränsad i mina val däremot har jag överseende med att människor i blad gör fel har du det. Ex Mitt inlägg tidigare eller när Esbjörn gjorde fel när han pressades att sälja huset.

P
E elmont skrev:
SarBs (och andras) senaste kommentarer handlar om LiteForces mansgrisiska, och faktiskt misogyna, kommentar i inlägg #634.

Läs det igen och begrunda.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P
L larka742 skrev:
Ebba har nog ljugit med i denna affär.
"Har nog ljugit" är ett försåtligt sätt att argumentera. Om man anklagar någon för att ljuga så tycker jag att man ska kunna visa det på något sätt.
Hur vet du att Esbjörn ljugit? Ljög han i polisanmälan, den var rätt tydlig - de fick inte ok för att röja stora träd men ok att vara där för att rensa bort sly etc så de kunde komma in med maskinerna.
Det var inte Esbjörn som gjorde polisanmälan, men den gjordes i hans namn. Oklart om han faktiskt visste om att den gjordes.
Han skriver kontrakt med Ebba och samma dag börjar de röja på tomten, står i polisanmälan att där och då nästan ångrade sig.
Tidsaspekterna på det där stämmer inte med övrig rapportering i bl.a. media.
Sedan är väl en hel del av det du tar upp Binninges verk, medans Ebba klarar av att klampa runt på egen hand....
Menar du att Esbjörn inte kan klandras eftersom det är Binninge som ställer till det? Borde inte Esbjörn sparka Binninge i så fall och skaffa ett vettigt juridiskt ombud?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.