145 256 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
om du läser runt på nätet så förstår nog du vad jag menar med brun svans och det är ju knappast svårt att se det som många oxå ser som ett problem. Och historia ja där är väl bara V som egentligen gjort upp med den. Värre är väl att C i dag snarast är att betrakta som nyliberala med Annie o Martin som ledande ideologer.Ja visst ja Åkesson utesluter ju varje år ett antal medlemmar i hög förtroende ställning för deras Nazistiska uttalanden så där är det ju en pågående processStaffan2000 skrev:Bevare oss för enfald!
Var fjärde person du möter, är statistiskt sett, en Sverigedemokrat eller Kristdito. "Bruna svans". Ge dig! Alla partier har lik i garderoben.
V: Historiskt gullande med diktatorer.
S: Uppmanade facket att spionera på sina kolleror på sjukus, efter kommunister. Stöttade även rasbiologisk forskning på "Lappar". Vilka förbjöds även att tala sitt eget språk i skolan.
Mp: Hmmm. Någon?
C: Miljövänner som kallar kossor för "Produktionsenheter".
L: Hmmm
M: Samt de flesta övriga borgerliga, var väldigt Tyskvänliga under andra världskriget. Fast inte när de började gå utför.
Oppinionssiffror går upp och ner, hela tiden. Vad det beror på, vet varken du, eller jag. Det enda vi vet, är att: -"ett tydligt språk", talar de inte.
Den som lever får se hur denna lilla bagatell artar sig. Själv tror jag hon vinner i rätten och att Esbjörn, tack vare sina "vänner" förlorar både pengar och ansikte.
Men på det hela, bryr jag mig inte om, vilket, eftersom jag inte har förtroende för någon politiker.
Staffan
Och Sd då. De verkar ju utesluta sina stollar på löpande band, inklusive sitt eget ungdomsförbund, och har gång på gång sagt att de inte är rasister, Likt V, som säger att de inte är kommunister. Var är skillnaden dem emellan på det?K kortis skrev:
Staffan
Redigerat:
V har gjort upp med sin historia?? De accepterar ju att deras eget ungdomsförbund uttryckligen strävar efter att införa kommunism i Sverige.K kortis skrev:om du läser runt på nätet så förstår nog du vad jag menar med brun svans och det är ju knappast svårt att se det som många oxå ser som ett problem. Och historia ja där är väl bara V som egentligen gjort upp med den. Värre är väl att C i dag snarast är att betrakta som nyliberala med Annie o Martin som ledande ideologer.Ja visst ja Åkesson utesluter ju varje år ett antal medlemmar i hög förtroende ställning för deras Nazistiska uttalanden så där är det ju en pågående process
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Nja, det var inte riktigt så jag menade. Jag menar att det är oärligt att låtsas ge goda råd till ett parti man ändå inte skulle kunna tänka sig att stödja.K kortis skrev:
Jag blir mycket riktigt bedrövad när jag exempelvis ser Ung vänster omhulda kommunismen, men jag är inte så förmäten att jag undrar vad som hände med Gudrun Schymans progressiva Vänsterparti, för jag står vansinnigt långt från det också. Utan jag konstaterar bara lakoniskt att det är vänsterns sak att hantera sina kommunister om de vill, jag kommer oavsett aldrig förstå de där svärmerierna.
Staffan2000 skrev:Och Sd då. De verkar ju utesluta sina stollar på löpande band, inklusive sitt eget ungdomsförbund, och har gång på gång sagt att de inte är rasister, Likt V, som säger att de inte är kommunister. Var är skillnaden dem emellan på det?
V och Gudrun Schyman gjorde en gång för alla upp om sitt förflutna. Och så finns det ett kommunistiskt parti i Sverige som djupt föraktar Vänsterpartiet. Och Vänsterpartiet behöver inte utesluta någon för just dessa åsikter.
Staffan
Vansinnigt långt från Vänsterpartiet, ja då blir det väl Nyliberala C el KD och SD då och nej de har inte mina värderingsgrunder uschNötegårdsgubben skrev:Nja, det var inte riktigt så jag menade. Jag menar att det är oärligt att låtsas ge goda råd till ett parti man ändå inte skulle kunna tänka sig att stödja.
Jag blir mycket riktigt bedrövad när jag exempelvis ser Ung vänster omhulda kommunismen, men jag är inte så förmäten att jag undrar vad som hände med Gudrun Schymans progressiva Vänsterparti, för jag står vansinnigt långt från det också. Utan jag konstaterar bara lakoniskt att det är vänsterns sak att hantera sina kommunister om de vill, jag kommer oavsett aldrig förstå de där svärmerierna.
Staffan2000 skrev:Det har du rätt i. Precis som V har med de fega legisterna i AFA, menar du?
AFA Anti fascitisk Motstånd ja de går ju över gränsen i bland men nu tillhör de ju inte Vänsterpartiet lika lite som Nordiska motståndsrörelsen tillhör SD även om SD utesluter partitoppar på löpande band som uttrycker sina Nazistiska åsikter
Staffan2000 skrev:
Och Sd då. De verkar ju utesluta sina stollar på löpande band, inklusive sitt eget ungdomsförbund, och har gång på gång sagt att de inte är rasister, Likt V, som säger att de inte är kommunister. Var är skillnaden dem emellan på det?
V och Gudrun Schyman gjorde en gång för alla upp om sitt förflutna. Och så finns det ett kommunistiskt parti i Sverige som djupt föraktar Vänsterpartiet. Och Vänsterpartiet behöver inte utesluta någon för just dessa åsikter.
Staffan
Kortis.
Jag skulle uppskatta ifall du kan sluta med att posta dina svar med min underskrift.
Staffan
Och Sd då. De verkar ju utesluta sina stollar på löpande band, inklusive sitt eget ungdomsförbund, och har gång på gång sagt att de inte är rasister, Likt V, som säger att de inte är kommunister. Var är skillnaden dem emellan på det?
Staffan
Kortis.
Jag skulle uppskatta ifall du kan sluta med att posta dina svar med min underskrift.
Staffan
Jag bryr mig rätt lite om vad KD:are tycker om det här. KD är inte ett parti jag någonsin har röstat på och kommer aldrig att göra det heller. Varför oroar du dig så mycket för hur det kommer att gå för KD?K kortis skrev:Ja lagar o avtal ska ju hållas, Men nu ville han ju hoppa av annars så hade det ju inte varit någon tvist, hon kan ju hoppa av nu eller hon kan ju köra på fast priset kan ju som sagt bli att hon får gå som partiledare. Jag tror att många gamla KD’are tycker hon gör fel och att hon redan förut lever på nåder. Så rätt eller fel ointelligent el direkt dumt att inte låta nåd gå före rätt och säga, farbror vi glömmer det här.
Jag bryr mig mer om att avtal ska hållas. Man ska ha betydligt bättre skäl än att ha ångrat sig för att försöka häva en fastighetsförsäljning. Om tingsrätten dömer till Esbjörns fördel så kommer det att få dåliga konsekvenser för fastighetsmarknaden i Sverige.
F.ö. så blev Busch tvungen att stämma Esbjörn för att kunna reda ut affären. Han vägrade ju att träffa henna.
Vad finns det för evidenser för det?P P420lbr skrev:
Ja, då hade Esbjörn inte kunnat göra något när han ångrade sig. Hade det inte varit ännu mer synd om honom då i medias ögon?Just därför bör man ställa stora krav på en förtroendevald politiker/ledare som Ebba Busch. Med sin list och fägring och kändisskap har hon utnyttjat det. Hon hade kunnat gjort upp affären på en neutral plats på banken alt jurist/advokatbyrå och samtidigt fått bevittning av köpekontraktet och där frågor om överlåtelsen kunnat besvaras på ett professionellt sätt.
Normalt brukar man lita på att den man gör affärer med står för sitt löfte. Det är inte alls ovanligt att vänta med att ansöka om lagfart tills man har gjort slutbetalningen och fått en påskrift på köpebrevet av säljare. Det underlättar för köparen att få ett lån beviljat av en bank om man har lite tid på sig.
Köpekontraktet brukar man skriva på hos mäklaren. Någon extra jurist brukar inte behövas. Nu ville ju inte Esbjörn anlita någon mäklare så då fick Ebba anpassa sig till det.
Ebba har inte gjort fel. Det är Esbjörn som har brutit ett avtal och inte står för sitt ord.
Tycker du att det är tråkigt att KDs opinionssiffror går neråt?
Redigerat:
Jag har tyvärr aldrig träffat dig, men om vi ses nån gång så vill jag gärna se dig med blommande dekolletage.Staffan2000 skrev:
undrar hur det går till att det blir din underskrift det är verkligen inte meningenStaffan2000 skrev:Staffan2000 skrev:
Staffan
Kortis.
Staffan
Jag skrev väl Nyliberala C om jag inte missminner mig. En egentligare term för nyliberalism är libertarianism och övertygade libertarianer står i praktiken nära anarkismen i både ideologi och livsstil.och den grundar sig väl från 1600-1700 talet. Men nu är väl ekonomi med fri kapitalism och fria marknader som mest speglar deras doktriner oxå fri invandring o fri arbetskraftsinvandring en idol är väl Milton FriedmanP pmd skrev: