145 200 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Staffan2000 skrevrecis.
Hon verkar ståndaktig och viker sig inte när det börjar blåsa motvind. En utmärkt egenskap för en politiker som tvingas fatta opopulära beslut. Har hon gett sig in i något, fullföljer hon det. Vad kan vara fel med det?den politiker som inte har förstånd att välja sina strider och definitivt sina privata har i mina ögon intelligens och då inte heller mitt förtroende, och nu ska ju människan regera i samverkan med han Åkesson det inget inte något förtroende att tala om
Staffan
Kortis!
HAR JAG BLIVIT HACKAD?
Staffan
Redigerat:
Så i vissa fall i verkliga livet är det bra att ha inställningen att lagar inte ska följas?E El-Löken66 skrev:
OK, i ett nödläge kan det enda rätta vara att bryta mot lagen, men då inträder nödrätten om man handlar korrekt så ett riktigt lagbrott blir det inte.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Jodå, det är bara att klicka på gilla igen.
Ja lagar o avtal ska ju hållas, Men nu ville han ju hoppa av annars så hade det ju inte varit någon tvist, hon kan ju hoppa av nu eller hon kan ju köra på fast priset kan ju som sagt bli att hon får gå som partiledare. Jag tror att många gamla KD’are tycker hon gör fel och att hon redan förut lever på nåder. Så rätt eller fel ointelligent el direkt dumt att inte låta nåd gå före rätt och säga, farbror vi glömmer det här.P pmd skrev:
Skogsägare
· 18 724 inlägg
Fast din tro där är rätt dåligt underbyggd. De undersökningar som finns visar ju tvärtom att Ebba Busch har ett starkt stöd i Kd och opinionssiffrorna har ju bara fortsatt i tangentens riktning efter vart de redan var på väg. Visst påverkar det här säkerligen på marginalen, men väldigt lite talar som sagt för att det är mer än så.K kortis skrev:
Mer troligt är att det gråts krokodiltårar från sådana som ändå inte ser Kd som ett alternativ.
Ja nu ju förtroendet för Ebba rasat från 34% till 22% och stödet för KD nere på 5,5 så ja siffrorna talar för sig själva. Och nej gråter inga som helst tårar om de inte kommer med i riksdagen och hjälper SD till maktenNötegårdsgubben skrev:Fast din tro där är rätt dåligt underbyggd. De undersökningar som finns visar ju tvärtom att Ebba Busch har ett starkt stöd i Kd och opinionssiffrorna har ju bara fortsatt i tangentens riktning efter vart de redan var på väg. Visst påverkar det här säkerligen på marginalen, men väldigt lite talar som sagt för att det är mer än så.
Mer troligt är att det gråts krokodiltårar från sådana som ändå inte ser Kd som ett alternativ.
Skogsägare
· 18 724 inlägg
Som sagt, den statistiken är direkt vilseledande om man inte sätter den i ett sammanhang. Om du inte förstår den eller medvetet utnyttjar den vet jag inte.
Att du inte skulle sakna Kd har väl framgått med all önskvärd tydlighet, därav referensen till krokodiltårar. Och när man ska analysera något man inte gillar, som du med Kd, bör man försöka beakta sin egen bias, annars ser man nästan utan undantag bara det man vill se.
Att du inte skulle sakna Kd har väl framgått med all önskvärd tydlighet, därav referensen till krokodiltårar. Och när man ska analysera något man inte gillar, som du med Kd, bör man försöka beakta sin egen bias, annars ser man nästan utan undantag bara det man vill se.
Det var tuffa siffror eller hur svåra att förklara bort. Och det parti som en gång i tiden hade en värdegrund som jag förstod och respekterade ska i dag sammarbeta med SD och dess bruna svans, nej det går inte att få ihop och tydligen är jag inte ensam. Men Det är bra om Ebba kör på in i kakletNötegårdsgubben skrev:Som sagt, den statistiken är direkt vilseledande om man inte sätter den i ett sammanhang. Om du inte förstår den eller medvetet utnyttjar den vet jag inte.
Skogsägare
· 18 724 inlägg
Som sagt, jag beskrev den statistiska problematiken tidigare här. Summa summarum har det hänt en hel del annat mellan mätpunkterna också, och det visar att man vill bevisa något med statistik snarare än se vad statistiken visar när man använder den likt du gör. Lögn, förbannad lögn och statistik, som Mark Twain lärde oss att se på saken.
Att beklaga utvecklingen i partier som man ändå inte skulle stödja är som sagt bara tramsigt.
Att beklaga utvecklingen i partier som man ändå inte skulle stödja är som sagt bara tramsigt.
Som du beskriver har det med stor sannolikhet gått till på detta sätt om man tar del av all information i ärendet.S Sovjet skrev:Hon har antagligen sökt upp Esbjörn och med all sin charm och retoriska förmåga övertalat honom att sälja. Han har blivit lite bortkollrad och smickrad. Rent juridiskt har hon kanske rätt, men inte moraliskt och politiskt. Även om man anses vara kapabel att ingå avtal, är man det inte alltid. Det finns många som "lurats" av olika bedragare och inte kan få tillbaka pengarna därför att de varit godtrogna och självmant bjudit in bedragaren. Därmed inte sagt att Ebba är en bedragare, men metoden kan vara lite densamma eller den av en skicklig försäljare och så står man där med sitt köp (eller sälj). Som tur är finns då ångerrätt. Det är synd att det inte gör det i detta falk, han kanske trodde det! Jag fattar inte att hon driver detta mot en gamling som inte vill sälja och känner sig lurad. Hon och hennes parti värnar dessutom de äldre. Jag tycker det ser bedrägligt ut, även om det inte är det i juridisk mening. Om någon frivilligt går med på att sälja en fastighet till underpris (det har inte varit ute till försäljning och därmed ingen budgivning, smart av henne!) kan man undra om han verkligen vet vad han gör. Jag tror att han inte kunnat värja sig för Ebba som sökt upp honom i hans hem och kollrat bort honom.
Just därför bör man ställa stora krav på en förtroendevald politiker/ledare som Ebba Busch. Med sin list och fägring och kändisskap har hon utnyttjat det. Hon hade kunnat gjort upp affären på en neutral plats på banken alt jurist/advokatbyrå och samtidigt fått bevittning av köpekontraktet och där frågor om överlåtelsen kunnat besvaras på ett professionellt sätt. Här tappar Ebba B stort förtroende på det sätt som hon har gått tillväga.
Hon har visat en annan sida av sig och förtroendet har förbrukats.//
så det är tramsigt att ha en åsikt om ett part man inte stödjer. Det är ju direkt dumt. Så du har inte en åsikt om ex Kommunistiska Partiet el Vänsterpartiet, om ingen skulle ha åsikter om andra partier än det som faller en i smaken blir det väl bra andefattigt, jag tycker att just Ebba har väldigt mycket åsikter om andra partier utom just sitt eget.och statistik ja i motgång så är det fel på den och i medgång är den rätt men nog speglar den en viss sanningNötegårdsgubben skrev:Som sagt, jag beskrev den statistiska problematiken tidigare här. Summa summarum har det hänt en hel del annat mellan mätpunkterna också, och det visar att man vill bevisa något med statistik snarare än se vad statistiken visar när man använder den likt du gör. Lögn, förbannad lögn och statistik, som Mark Twain lärde oss att se på saken.
hon blinkade väl lite med ögonen och sade som hon gjorde i TV jag och mina barn behöver en bostad, kanske kom det en tår oxåP P420lbr skrev:Som du beskriver har det med stor sannolikhet gått till på detta sätt om man tar del av all information i ärendet.
Just därför bör man ställa stora krav på en förtroendevald politiker/ledare som Ebba Busch. Med sin list och fägring och kändisskap har hon utnyttjat det. Hon hade kunnat gjort upp affären på en neutral plats på banken alt jurist/advokatbyrå och samtidigt fått bevittning av köpekontraktet och där frågor om överlåtelsen kunnat besvaras på ett professionellt sätt. Här tappar Ebba B stort förtroende på det sätt som hon har gått tillväga.
Hon har visat en annan sida av sig och förtroendet har förbrukats.//
Bevare oss för enfald!K kortis skrev:
Var fjärde person du möter, är statistiskt sett, en Sverigedemokrat eller Kristdito. "Bruna svans". Ge dig! Alla partier har lik i garderoben.
V: Historiskt gullande med diktatorer.
S: Uppmanade facket att spionera på sina kolleror på sjukus, efter kommunister. Stöttade även rasbiologisk forskning på "Lappar". Vilka förbjöds även att tala sitt eget språk i skolan.
Mp: Hmmm. Någon?
C: Miljövänner som kallar kossor för "Produktionsenheter".
L: Hmmm
M: Samt de flesta övriga borgerliga, var väldigt Tyskvänliga under andra världskriget. Fast inte när de började gå utför.
Oppinionssiffror går upp och ner, hela tiden. Vad det beror på, vet varken du, eller jag. Det enda vi vet, är att: -"ett tydligt språk", talar de inte.
Den som lever får se hur denna lilla bagatell artar sig. Själv tror jag hon vinner i rätten och att Esbjörn, tack vare sina "vänner" förlorar både pengar och ansikte.
Men på det hela, bryr jag mig inte om, vilket, eftersom jag inte har förtroende för någon politiker.
Staffan
Vem vet!K kortis skrev:
Själv har jag, likt de flesta, blivit charmad otaliga gånger av flickor med bedjande eller gnistrande ögon (och blommande dekolletage) som fått mig att göra saker, jag aldrig skulle gjort för en karl. Likaså, har jag gjort detsamma, mot dom för att uppnå mitt syfte.
Staffan