145 362 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja se där ja! Tänk att ibland säger man något som man kanske inte tänkte igenom helt och så blir det lite dumt. Men du ska glatt fortsätta hetsa mot Ebba för att hon "lovat" att backa?L LiteForce skrev:Du missade tydligen min förklaring tidigare och att det inte var menat som en seriös analys eller liknade som skulle uppröra någon det var skämtsamt menat men blev uppenbart sarkastiskt enligt vad vissa här anser vilket inte var tänkt. Jag bad om överseende med aktuellt inlägg då det blev fel så här i efterhand. Och nej jag är inte begränsad i mina val däremot har jag överseende med att människor i blad gör fel har du det. Ex Mitt inlägg tidigare eller när Esbjörn gjorde fel när han pressades att sälja huset.
Himla väl att du inte är politiker själv i vart fall.
"Mod o dumhet brukar ju gå hand i hand, någon enstaka gång så så sammanfaller väl mod o intelligens men påfallande ofta så är det nog tvärt om"
/kortis
Om du menar att det är intelligent att dagtinga med sitt samvete för att vinna röster, håller jag inte med. Det är fegt.
/kortis
Om du menar att det är intelligent att dagtinga med sitt samvete för att vinna röster, håller jag inte med. Det är fegt.
Men Liteforce inlägg var ju egentligen bara en vidareutveckling på Staffans2000 inledandeP pmd skrev:
"Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?"
Det var då helt ok? Det funkar att kritisera enskilda inlägg från personer som skriver mot Ebba.
För det fortsatte sedan med "sexiga brudar" etc och LiteForce försökte bygga vidare med en komisk poäng.
Jag tar inte åt mig av varken det ena eller det andra - så för min del. Inga problem
Men pekar man ut en som en mansgris känns det lite trist.
Det är nog flera som vill bli kallade det
Ebba frågade Esbjörn om ha ville sälja sitt hus. Han sa ja, och så gjorde han det. Det kanske inte var genomtänkt av honom, men nu får han stå sitt kast.L larka742 skrev:Men Liteforce inlägg var ju egentligen bara en vidareutveckling på Staffans2000 inledande
"Mycket underhållande läsning i Ebbatrådarna. Vilka intriger. Kan det inte ha smugit sig in någon "Paradisehotell Nanette", eller liknande, så vi kan få in en bimbo/sexfaktor i den lilla trivialiteten?"
Det var då helt ok? Det funkar att kritisera enskilda inlägg från personer som skriver mot Ebba.
För det fortsatte sedan med "sexiga brudar" etc och LiteForce försökte bygga vidare med en komisk poäng.
Jag tar inte åt mig av varken det ena eller det andra - så för min del. Inga problem
Men pekar man ut en som en mansgris känns det lite trist.
Det är nog flera som vill bli kallade det
Staffan frågade om vi inte kunde få in lite bimbo/sexfaktor i tråden. LiteForce sa ja, och ordnade det. Det kanske inte var genomtänkt av honom, men nu får han stå sitt kast.
En ursäkt har framförts, en insikt om att det var fel har landat och med det tänker i vart fall jag släppa saken.
den politiker som inte dagtingar med sitt samvete är inte uppfunnen än men framför allt så flyttas ens preferenser med ålder, erfarenhet och kanske visdomM mickef skrev:
Att hon sa först att hon inte alls "hotat" med stämning, när det visst redan skickats ett brev.P pmd skrev:"Har nog ljugit" är ett försåtligt sätt att argumentera. Om man anklagar någon för att ljuga så tycker jag att man ska kunna visa det på något sätt.
Det var inte Esbjörn som gjorde polisanmälan, men den gjordes i hans namn. Oklart om han faktiskt visste om att den gjordes.
Tidsaspekterna på det där stämmer inte med övrig rapportering i bl.a. media.
Menar du att Esbjörn inte kan klandras eftersom det är Binninge som ställer till det? Borde inte Esbjörn sparka Binninge i så fall och skaffa ett vettigt juridiskt ombud?
Att hon sagt att hon visat värderingar, men Esbjörn menar han inte sett några värderingar eller besiktningsprotokoll.
Några på rak arm.
Sedan, visst du håller med polisanmälan, och inser det iallafall inte är så självklart "lögn" från Esbjörns sida.
Och vad - Esbjörn är ju svag och förvirrad hur ska han kunna stå upp som moralens högbärare och sparka det enda ombud han har. Det vore självmord avseende sitt mål i dagsläget. Men... visst i ett större perspektiv "rätt".
LOL, ursäkta men jag skrattar bara till liteSarB skrev:Ebba frågade Esbjörn om ha ville sälja sitt hus. Han sa ja, och så gjorde han det. Det kanske inte var genomtänkt av honom, men nu får han stå sitt kast.
Staffan frågade om vi inte kunde få in lite bimbo/sexfaktor i tråden. LiteForce sa ja, och ordnade det. Det kanske inte var genomtänkt av honom, men nu får han stå sitt kast.
En ursäkt har framförts, en insikt om att det var fel har landat och med det tänker i vart fall jag släppa saken.
Jag menade att kritiken var lite ensidig, och du upprepar det bara - i din liknelse.
"Ebba frågade Esbjörn om ha ville sälja sitt hus" Absolut. Inget fel. Alls.
Esbjörn får stå sitt kast.
Sedan jämför man
"Staffan frågade om vi inte kunde få in lite bimbo/sexfaktor i tråden"
Och då är Staffans fråga om sexfaktor att jämföra med Ebbas fina fråga "får jag köpa ditt hus"....
Kul!
(Och är det bara jag som skrattar så...jaja)
Det var själva vitsen (pun intendended) med inlägget.L larka742 skrev:LOL, ursäkta men jag skrattar bara till lite
Jag menade att kritiken var lite ensidig, och du upprepar det bara - i din liknelse.
"Ebba frågade Esbjörn om ha ville sälja sitt hus" Absolut. Inget fel. Alls.
Esbjörn får stå sitt kast.
Sedan jämför man
"Staffan frågade om vi inte kunde få in lite bimbo/sexfaktor i tråden"
Och då är Staffans fråga om sexfaktor att jämföra med Ebbas fina fråga "får jag köpa ditt hus"....
Kul!
(Och är det bara jag som skrattar så...jaja)
Man ska vara lite försiktigt med ordet "hot". Man kan ju säga att innehållsförteckningen i en rapport hotar med en sammanfattning, men så är det ju inte. Den beskriver bara vilka delar/kapitel finns med i rapporten.L larka742 skrev:
Om jag säger att mina barn får glass om de gör sina läxor först, hotar jag då?
För att det ska vara ett hot, ska man ha ett syfte att påverka en förhandling till din fördel. Hotet ska vara negativt för mottagaren och helst ska själva hotet inte ha något att göra med själva förhandlingen.
Om en fordringsägare skickar ett påminnelsebrev för en betalning och "hotar" med inkasso eller kronofogden, är det egentligen inte ett hot, men bara en beskrivning av nästa steg i en upptrappad konflikt. På samma sätt är hotet om en stämning inte heller ett riktigt hot, men en beskrivning av nästa steg.
Om det nu stämmer att Esbjörns brorson har sagt till Ebba att de går till media och att de kommer att skada hennes professionella karriär, då tycker jag att det är ett hot. De behöver inte kontakta expressen för att smutskasta. Det är ingenting som hjälper Esbjörn i den rättsliga förhandlingen, men det är något som tillför Ebba skada och som gör henne mottagligt att gå med på deras krav.
Så det var inte Ebba som hotade Esbjörn, men Esbjörns brorson som hotade Ebba, och om man får tro på de facebook inlägg som hamnade i tidningen senaste dagarna, var det en planerad strategi från Esbjörns ombud och kvinnan från konferensanläggningen.
Jag har ingen aning om hur Ebba Kommer att utvecklas o framtiden lika lite som att jag har en aning om hur jag kommer att utvecklas, det beror mycket av vad som händer i ens omvärld och vad man har förmåga arr lära sig och hur öppen man är, framför allt så har jag lärt av arbetskamrater mina barn och kanske lustigt nog av ett nu 16 årigt barnbarnM mickef skrev:
Då kommer det i ett annat läge. Ett mustigt språkbruk, brukar pigga upp i allmänhet. Men här fläskade du på, så att inte heller jag hängde med.L LiteForce skrev:
Staffan
Japp. Eftersom ämnet är en dokusåpa i kubik. Helt obegripligt faktist, att vi vuxna människor lägger ner så mycket tid på att diskutera en helt vanlig husaffär. Eller, är det det? För få husaffärer innehåller Giriga brorsöner, som stavar sitt namn med Z, kursgårdsföreståndarinnor, Psykologer, politiker samt pedofiler. Så varför inte knö in en Paradisehotellbimbo också, så blir rollbesättningen komplett.SarB skrev:
Staffan