Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S Sovjet skrev:
Vet inte om det blir en vinst, men hon försöker väl till slut minimera skadan. Att driva ett fall med en gammal man som ångrat sig (även om hon försöker få det till att hon i själva verket hjälper honom stå emot sina giriga närstående eftersom han inte kan det själv). Det är försök från hennes sida att skickligt få opinionen på sin sida. Men tänk om han verkligen ångrat sig och det är som han säger, att han kände sig pressad och hon tjatade och tryckte på? Vem skulle då hjälpt honom stå emot henne?
Eller tänk om han inte har ångrat affären.

Men när är han kristallklar? När han skrev avtal med henne, eller nu när han absolut inte vill sälja längre?

Hela tiden!

Hon verkar ju inte se honom som kristallklar nu, bara när han skrev avtal med henne.

L larka742 skrev:
Det hela är rätt komiskt, ett antal procent av denna tråd anser att verkligen att Ebba äter barn och slår pensionärer.
Rätt eller fel, men det är deras rättighet att anse det.

Sedan kommer detta inlägg på hennes facebook. För en del är förmodligen ett tecken på att jag är lite insiktslös på hur en del uppfattar mitt agerande.
Nu ändrade jag lite när jag citerade dej. Hoppas det är OK! För säkerhets skull lägger jag in några smileys!
:rofl::D:giggle:

• Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 4 till
  • Laddar…
S Sovjet skrev:
Hon verkar ju inte se honom som kristallklar nu, bara när han skrev avtal med henne.
Kristallklar i huvudet kanske? Han är bara tillsagd att spela dum och småsenil...

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S Sovjet skrev:
Hon är inte riktigt konsekvent, å ena sidan var han "kristallklar" när han ingick avtal med henne, å andra sidan behöver han hennes hjälp att stå emot sina närstående och göra det han verkligen vill. (Sälja till henne får man förmoda).
Jag vet - jag älskar denna paradox - tillspetsat förstås.

Hur kan Esbjörn både vara stark och fristående med egen vilja, att sälja huset,
men samtidigt vara svag och sakna fri vilja när han låter sig kontrolleras av andra att INTE vilja sälja helt plötsligt..

Självklart ligger den korrekta bilden nånstans mittemellan, i den grå massan, men man är nog bra naiv om man "vet" att Ebba är vit som snö i sammanhanget.

K kindvall skrev:
Nu ändrade jag lite när jag citerade dej. Hoppas det är OK! För säkerhets skull lägger jag in några smileys!
:rofl::D:giggle:
Oj, står det på internet så måste det vara sant, och källan är mig. Ännu mer trovärdigt!
Kan vi verkligen ha en partiledare som äter barn?

L larka742 skrev:
Jag vet - jag älskar denna paradox - tillspetsat förstås.

Hur kan Esbjörn både vara stark och fristående med egen vilja, att sälja huset,
men samtidigt vara svag och sakna fri vilja när han låter sig kontrolleras av andra att INTE vilja sälja helt plötsligt..

Självklart ligger den korrekta bilden nånstans mittemellan, i den grå massan, men man är nog bra naiv om man "vet" att Ebba är vit som snö i sammanhanget.
Gör det inte krångligare än det är nu. Han har varit klar hela tiden, men efter att hans "vänner" börjat trycka på har han börjat agera som om han inte visste vad han gjorde. Det finns ingen paradox här.

• Gilla
  • Älska
videopac och 2 till
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Gör det inte krångligare än det är nu. Han har varit klar hela tiden, men efter att hans "vänner" börjat trycka på har han börjat agera som om han inte visste vad han gjorde. Det finns ingen paradox här.
Läs inte in saker jag inte tar med - jag tar inte upp "kristallklar" bara att han till synes först har en egen vilja och vill sälja sitt hus, sedan tydligen inte alls har en egen vilja att tala om utan låter sina vänner "trycka på" så hans vilja eg representerar någon annans....

Vill jag sälja mitt hus, så gör jag det. Samma gäller säkert typ alla här på forumet.
Finns inte på kartan att vänner skulle kunna "trycka på" aå att jag i ett sådan läge skulle ändra min vilja.
Så hur går det ihop - är Esbjörn svag på något sätt trots allt? Eller...?
Fundera en gång till.

L larka742 skrev:
Läs inte in saker jag inte tar med - jag tar inte upp "kristallklar" bara att han till synes först har en egen vilja och vill sälja sitt hus, sedan tydligen inte alls har en egen vilja att tala om utan låter sina vänner "trycka på" så hans vilja eg representerar någon annans....

Vill jag sälja mitt hus, så gör jag det. Samma gäller säkert typ alla här på forumet.
Finns inte på kartan att vänner skulle kunna "trycka på" aå att jag i ett sådan läge skulle ändra min vilja.
Så hur går det ihop - är Esbjörn svag på något sätt trots allt? Eller...?
Fundera en gång till.
Fortfarande ingen paradox, ifall man inte förutsätter att EB utövat påtryckningar mot Esbjörn.

• Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
Ska vi tro att han vet vad han vill och gör, att han är beslutsför, så ska vi väl tro honom på hans ord? Att hon "tjatade" och att han därför gav med sig. Det kan man ju kalla påtryckningar. Nu väljer hon att tro att han därefter utsatts för ytterligare påtryckningar från ett annat håll. Och de påtryckningarna är ju värre än hennes kan man ju misstänka att hon tycker. Det är en paradox att han var kristallklar när hon träffade honom, men inte när personer nära honom "utövade påtryckningar". Är han så "velig" som det framstår nu, att han är i händerna på närstående och inte kan fatta ett eget självständigt beslut, är det väl viktigt att få fram vad han verkligen vill och det vet jag inte om rättegången bidrar till att få fram. Den tar väl bara upp det rent juridiska. Men det ser inte bra ut för henne tycker jag att driva igenom ett köp som han av allt att döma ångrat med hänvisning till att det är det han egentligen vill när hon inte kan veta det.

• Wow
Stickan56
  • Laddar…
S Sovjet skrev:
Vem skulle då hjälpt honom stå emot henne?
Hur tänker du? Ingen kan hjälpa Esbjörn. Har man sålt så går det inte att backa. Han kommer förlora. Nu blir han bara lurad av ett juridiskt ombud. Eller så är Esbjörn iskallt listig och förstår helt hur allt ligger till och väljer ett billigare ombud istället för en dyrare advokat för han vet att han kommer förlora och vill bara kunna säga att ”jag gjorde så gott jag kunde”. Vi vet ju att han vill sälja och det är hans nära som vill hindra honom.

• Gilla
videopac och 4 till
  • Laddar…
Hur vet du detta? Har du tillgång till hans hjärna som vi andra inte har? Han kommer att förlora i rätten och hon vinna en fastighet, men förlora så mycket mer antagligen. Men fastigheten eller att inte ge sig väger över för henne.

• Gilla
  • Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Går sådär för KD.

Stapeldiagram som visar KD:s väljarstöd minskar från 8% i februari 2020 till 5% i februari 2021.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.