145 222 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hur föreslår du att det borde ha gått till för att avbryta affären? Gärna med hänsyn till att alla tillämpliga lagar ska följas.L LiteForce skrev:Var menar du att den informationen kommer i från källan eller är det spekulationer. Handpenningen har han som det skrivits om försökt återbetala har Ebba svarat eller skickat och begärt återbetalning av handpenningen och vart hon vill att han ska återbetala till och att affären med återbetalning utförd anses makulerad.
För att han ska kunna återbetala handpenningen behöver han ju information.
Men framförallt: varför borde Busch avbryta affären? Det finns ingen lag som ger en säljare rätt att ta tillbaka det den har sålt om inte säljaren har något slags mentalt handikapp (bl.a.).
Han kommer väl att begära att rättegången hålls bakom stängda dörrar.D Dr Jumping Jack skrev:
Busch gräver sig djupare ner i sin egen grav. Hon har attackerat ombudet hårt i ett Facebook-inlägg. “I teknisk mening utgör inlägget förtal – och rättsordningen ser ofta strängt på uppgifter, sanna eller falska, om tidigare brottslighet”, (Mårten Schultz). Är detta värdigt en partiledare? Hon lyckas med sin retoriska förmåga få det till att hon gör vad Esbjörn innerst inne vill om det inte vore för hans släktingar. Hon hjälper honom på så sätt att stå emot dem och genomföra försäljningen som han enligt Ebba vill genomföra. Hur ska hon ha det. Antingen är han fullt beslutsför eller så är han det inte.
Det finns ingenting i den psykologiska undersökning som har gjorts som tyder på att Esbjörn inte är "fullt beslutsför", men vilka beslut han tar bestämmer han förstås själv. Om han vill tillmötesgå sin matmor och sin generalfullmakthavare så får han det. Frågan är förstås om de båda sätter någon slags press på honom så att han agerar emot sitt eget intresse.
Mitt tips är att jag tror att hon drar sig ur. Hon kan aldrig komma helskinnad ur detta, men bli en fastighet rikare. Frågan är om den är den värd det eller är det bara så att hon inte kan släppa det, att saken blivit större än bara fastigheten? Nu känns det som att det gått så långt att hon förlorar hur hon än gör.
Att Busch skulle förlora i tingsrätten ser jag som praktiskt taget uteslutet. Bolins ombud har inte kommit med något som skulle kunna tippa vågskålen i hans favör.
Vad som kan hända är att Busch och Bolin gör upp i godo på något sätt innan tingsrätten behöver döma i ärendet.
Exakt på vilket sätt är lite svårt att sia om. Busch skulle kunna ge upp helt enkelt och tycka att det räcker med strul nu, men mitt intryck av henne är att hon är en sån som inte ger upp.
En annan variant är att Bolin(s ombud) ger sig innan det blir domstolsförhandlingar eftersom han inser att han kommer att förlora.
Men om det går till domstolsförhandlingar så är mitt stalltips att Busch vinner.
Vad som kan hända är att Busch och Bolin gör upp i godo på något sätt innan tingsrätten behöver döma i ärendet.
Exakt på vilket sätt är lite svårt att sia om. Busch skulle kunna ge upp helt enkelt och tycka att det räcker med strul nu, men mitt intryck av henne är att hon är en sån som inte ger upp.
En annan variant är att Bolin(s ombud) ger sig innan det blir domstolsförhandlingar eftersom han inser att han kommer att förlora.
Men om det går till domstolsförhandlingar så är mitt stalltips att Busch vinner.
Om hon förlorar hur hon än gör vad blir vinsten med att dra sig ur?S Sovjet skrev:Mitt tips är att jag tror att hon drar sig ur. Hon kan aldrig komma helskinnad ur detta, men bli en fastighet rikare. Frågan är om den är den värd det eller är det bara så att hon inte kan släppa det, att saken blivit större än bara fastigheten? Nu känns det som att det gått så långt att hon förlorar hur hon än gör.
Jag läser Ebbas senaste Facebook inlägg, och tar på mig mina kritiska glasögon.
Och sedan tar mig friheten att ändra lite..
"Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre".
Check.
"Där politiker systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt. Vi läser om partiledare som följer efter äldre "
"...Som sedan rånar dem hänsynslöst och lurar av dem både hus, hem och kära värdeföremål."
"På senare tid har man utnyttjat pandemin för att begå dessa avskyvärda brott"
"Nyligen rapporterade Sveriges Television om att fem kvinnor mellan 89 och 97 år under januari månad har kontaktats av en falsk politiker."
Det sprider sig. Lyssna på henne - hon är insatt i detta! Startade trenden.
https://www.facebook.com/buschebba/
Det där är ju falska citat du själv hittat på. Ja, du skriver "tar mig friheten att ändra lite.." men undertecknar sedan med text som antyder att det är riktiga citat.L larka742 skrev:
Jag läser Ebbas senaste Facebook inlägg, och tar på mig mina kritiska glasögon.
Och sedan tar mig friheten att ändra lite..
"Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre".
Check.
"Där politiker systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt. Vi läser om partiledare som följer efter äldre "
"...Som sedan rånar dem hänsynslöst och lurar av dem både hus, hem och kära värdeföremål."
"På senare tid har man utnyttjat pandemin för att begå dessa avskyvärda brott"
"Nyligen rapporterade Sveriges Television om att fem kvinnor mellan 89 och 97 år under januari månad har kontaktats av en falsk politiker."
Det sprider sig. Lyssna på henne - hon är insatt i detta! Startade trenden.
[länk]
Har du något annat att tillföra än smutskastning?
Shit, så petig man kan vara - var tydlig med vad jag gjorde - la in smiley osv.K kindvall skrev:
Undertecknade jag? Gav en länk så man kan läsa själv...
Det hela är rätt komiskt, ett antal procent av denna tråd anser att verkligen att Ebba agerat som min text.
Rätt eller fel, men det är deras rättighet att anse det.
Sedan kommer detta inlägg på hennes facebook. För en del är förmodligen ett tecken på att Ebba är lite insiktslös på hur en del uppfattar hennes agerande.
Vet inte om det blir en vinst, men hon försöker väl till slut minimera skadan. Att driva ett fall med en gammal man som ångrat sig (även om hon försöker få det till att hon i själva verket hjälper honom stå emot sina giriga närstående eftersom han inte kan det själv). Det är försök från hennes sida att skickligt få opinionen på sin sida. Men tänk om han verkligen ångrat sig och det är som han säger, att han kände sig pressad och hon tjatade och tryckte på? Vem skulle då hjälpt honom stå emot henne?D Dr Jumping Jack skrev:
Hon är inte riktigt konsekvent, å ena sidan var han "kristallklar" när han ingick avtal med henne, å andra sidan behöver han hennes hjälp att stå emot sina närstående och göra det han verkligen vill. (Sälja till henne får man förmoda).