145 237 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 725 inlägg
Det finns för många borgerliga partier, och Kd är väl ett av dem som inte har ett tillräckligt väljarunderlag på ”objektiva” meriter. Av det skälet tror jag att det är viktigt för Ebba Busch att sticka ut. Det här är säkerligen inte något odelat positivt för henne och hennes parti, men skulle hon bara spela säkra kort så förlorar hon definitivt i det politiska spelet – så svag är hennes hand.
Om det här var rätt sak att ta strid för vet jag som sagt inte, men jag tror inte att några partistrateger är till hjälp här heller, utan hon måste nog lita på sitt eget gehör. Hittills har ju det hållit i val, även om hon legat pyrt till exempelvis inför valet 2018.
Om det här var rätt sak att ta strid för vet jag som sagt inte, men jag tror inte att några partistrateger är till hjälp här heller, utan hon måste nog lita på sitt eget gehör. Hittills har ju det hållit i val, även om hon legat pyrt till exempelvis inför valet 2018.
Jag tror att "icke redan frälsta" skulle se henne som betydligt mer sympatisk om hon skulle säga typ "vill han inte sälja så avstår jag" och backa på köpet. Säger hon däremot att "jag tar honom till tinget för jag har rätt" ser hon i alla fall i mina ögon betydligt mindre sympatisk ut. Och den dag som jag lägger min röst hamnar den knappast hos någon som jag ser som osympatisk.
Vad det gäller dom redan "frälsta" spelar det knappast någon roll, av dom får hon stöd oavsett.
Vad det gäller dom redan "frälsta" spelar det knappast någon roll, av dom får hon stöd oavsett.
Bör man inte som väljare rösta på det parti som man tror är bäst skickat att föra den sorts politik man själv gillar?E elmont skrev:
Ebba Busch sa i en intervju ganska nyligen (på SVT, tror jag) att det är för mycket personfixering i politiken och det håller jag med om.
Det är nog mer eller mindre de "redan frälsta" som röstar på KD. Jag tror inte att partiet kan ta så värst många väljare från de andra partierna.
Redigerat:
Oavsett hur det borde vara så tror jag att budbäraren betyder minst lika mycket som budskapet hos en mycket stor del av befolkningen. Det har ju visat sig vid flera tillfällen då man bytt partiledare att partier ökat markant i popularitet (eller störtdykt) Inte alltid men ofta nog för att man ska kunna tro att det spelar stor roll vem som är ansiktet utåt.
Utan KD finns det knappt något borgerligt parti kvar i Riksdagen.Nötegårdsgubben skrev:Det finns för många borgerliga partier, och Kd är väl ett av dem som inte har ett tillräckligt väljarunderlag på ”objektiva” meriter. Av det skälet tror jag att det är viktigt för Ebba Busch att sticka ut. Det här är säkerligen inte något odelat positivt för henne och hennes parti, men skulle hon bara spela säkra kort så förlorar hon definitivt i det politiska spelet – så svag är hennes hand.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 725 inlägg
De är politiker, man vet per definition inte var man har dem.
Medlem
· Södermanland
· 115 inlägg
Under förutsättning att säljaren inte lider av någonting som begränsar dennes möjighet att förstå vad det ingångna avtalet innebär, samt att denne heller inte utsatts för någon typ av hot eller utpressning som "tvingar" till försäljning, så borde Ebba ha sin fulla rätt att kunna genomföra affären utan att bli påhoppad från "vänster"
ALLA har rätt att göra en bra affär, ÄVEN Ebba. Ebba har heller aldrig -så vitt jag vet- försökt att driva en politik som ska begränsa vissa människors rätt att ingå avtal. Den typ av beteende ligger mer på vänsterns bord. Laila Freivalds beteende -inte att förglömma- då hon ville begränsa människors möjligheter att få ombilda sin hyresrätt till bostadsrätt. Däremot kunde hon inte -för egen del- låta bli att göra ett eget "klipp" I nutid så har vi ju också sett hur en S-märkt generaldirektör vid MSB (Mydigheten för Sol och Bad) varit på "Grankan" trots hans pekpinnar. Listan kan göra lång, fler har varit på "Grankan" Läs gärna om Transportbasen, Hasse Eriksson
https://chef.se/36-hasse-hans-ericson-transport-kanarieoarna/
ALLA har rätt att göra en bra affär, ÄVEN Ebba. Ebba har heller aldrig -så vitt jag vet- försökt att driva en politik som ska begränsa vissa människors rätt att ingå avtal. Den typ av beteende ligger mer på vänsterns bord. Laila Freivalds beteende -inte att förglömma- då hon ville begränsa människors möjligheter att få ombilda sin hyresrätt till bostadsrätt. Däremot kunde hon inte -för egen del- låta bli att göra ett eget "klipp" I nutid så har vi ju också sett hur en S-märkt generaldirektör vid MSB (Mydigheten för Sol och Bad) varit på "Grankan" trots hans pekpinnar. Listan kan göra lång, fler har varit på "Grankan" Läs gärna om Transportbasen, Hasse Eriksson
https://chef.se/36-hasse-hans-ericson-transport-kanarieoarna/