145 200 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tycker ungefär så här:P pmd skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rtiledare-maste-kunna-skilja-stort-fran-smatt
Jag stod en gång med ett gäng riktigt riktigt rika och då säger en med sin karaktäristiska fläskkotlett frisyr, de där arbetarna som röstar på Moderaterna de måste vara svårt dumma i huvudet, asgarv. Där kände man sig ganska liten även om man inte röstar borgerligtM mickef skrev:
Då 99,9 procent av media ägs av kapitalet så kan vi nog glömma det där med vänsterpress , skulle inte tro att ägarna låter media sväva ut åt vänster, de flesta journalister i dag har ju inga tillsvidareanställningar så de verkar oxå veta sin plats. Men ja det finns riktigt bra undantag som är oberoende och de får man buga för.E elmont skrev:
Det visar att riktigt rika inte nödvändigtvis är smartare än arbetare.K kortis skrev:
Jag tycker inte heller att det var så smart att Busch att skriva den där texten om Esbjörns ombuds brottsliga historia, men jag kan förstå att frustrationen till slut blev för stor. Busch har ju utsatts för en rejält hatkampanj helt oförskyllt, så ville väl ge igen lite.S Sovjet skrev:
Men det var inte smart gjort, och om jag hade känt henne skulle jag ha försökt övertala henne att låta bli (under förutsättning att jag fick veta om det i förväg, förstås).
Lite konstigt är det dock att Lena Mellin månar så mycket om Ebba Busch politiska framtid.
Nej, jag menar att hon är bunden av lagar och regler. Det är inte bara att riva kontraktet och säga tack och adjö.
Parterna måste träffas för att göra upp.
Det är svårt att träffas när den ena parten inte vill träffa den andra parten. "Esbjörn stänger dörren för Ebba" och "är beredd att bli instämd till tingsrätten" enligt sitt ombud (Expressen tycks ha tagit bort artikeln där ombudet citeras, tyvärr).
Så vad kan Busch göra förutom att stämma Esbjörn för att låta tingsrätten reda ut eländet?
Parterna måste träffas för att göra upp.
Det är svårt att träffas när den ena parten inte vill träffa den andra parten. "Esbjörn stänger dörren för Ebba" och "är beredd att bli instämd till tingsrätten" enligt sitt ombud (Expressen tycks ha tagit bort artikeln där ombudet citeras, tyvärr).
Så vad kan Busch göra förutom att stämma Esbjörn för att låta tingsrätten reda ut eländet?
Han behöver inte träffa henne, det kan hanteras av deras ombud. Eftersom han tycks uppleva sig i underläge gentemot henne (ojämnt styrkeförhållande), vill han kanske inte utsättas för det igen genom att träffa henne personligen. Varför måste hon träffa honom personligen tycker hon?
Kanske, kanske inte. Det vet vi inte. När Esbjörn konstrade så mycket och inte ville träffa Ebba så hade hon inte mycket val än att låta tingsrätten avgöra frågan.
Och efter allt annat som har framkommit med tiden så är det knappast ett avbrytande av affären som är Ebbas mål i tingsrätten. Med all rätt, tycker jag
Och efter allt annat som har framkommit med tiden så är det knappast ett avbrytande av affären som är Ebbas mål i tingsrätten. Med all rätt, tycker jag