145 192 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Angående ombudet är Ebba nu stämd för förtal också viket rätten kommer att se hårt på herregud vilken soppa och det är sjukt synd om Esbjörn som befinner sig i allt detta elände sin sista tid i livet ingen respekt eller hänsyn visas honom.L LiteForce skrev:
Läs det fetstilade igen, och tala om vilka fakta de grundas på.
Staffan
Det kan jag inte spekulera i men det kommer att visa sig framöver. Förtal räknas doc som ett brått och förtal kan det vara även om det är sant. Anledning att man förtalar någon är ju för att uppnå något som slutligen gynnar en själv. Så vad vinner Ebba på att göra det. Hon är politiker och det som är viktigt för henne är den allmänna opinionen.M mickef skrev:
Alla typer av brått sänker förtroendet för en person. Framförallt i rättsliga sammanhang har ju detta betydelse.
För att inte kunna spekulera överträffar du dig själv.L LiteForce skrev:Det kan jag inte spekulera i men det kommer att visa sig framöver. Förtal räknas doc som ett brått och förtal kan det vara även om det är sant. Anledning att man förtalar någon är ju för att uppnå något som slutligen gynnar en själv. Så vad vinner Ebba på att göra det. Hon är politiker och det som är viktigt för henne är den allmänna opinionen.
Alla typer av brått sänker förtroendet för en person. Framförallt i rättsliga sammanhang har ju detta betydelse.
Så "fakta" har nu blivit "spekulationer"L LiteForce skrev:
Inte alls! Om jag avbryter en pågående barnvåldtäkt och sedan ger mannen (eller kvinnan) några regäla lavetter till, så att denne får allvarliga skador, gör jag mig skylldig till grov misshandel. Det brottet är jag säker på att allmänheten skulle ta väldigt lätt på. Som politiker skulle det tillochmed kunna kunna gynna karriären.L LiteForce skrev:
Staffan
Ebba har ett köpekontrakt (inte ett köpebrev). Det är helt korrekt, Det saknas inget och rätten kommer acceptera det utan diskussionL LiteForce skrev:
L LiteForce skrev:Du säger att ingen kan hjälpa Esbjörn men du har fel Ebba kan enkelt hjälpa Esbjörn om hon vill och kan finna i sitt hjärta en gnutta vänlighet att göra det som är moraliskt korrekt vilket är att låta honom behålla sitt hus och sedan själv gå vidare och söka ett annat hus som någon verkligen vill sälja.
Du tror att han kommer att förlora vilket inte innebär att så sker. Det så kallade köpebrevet som inte ens mäklaren som upprättat det vill ha något och göra med är inte bevittnat och Ebba får därför inte lagfarten. Det är inte korrekt utfört därför blir det problem.
Angående att han är lurad har du rätt i av Ebba är han lurad om du inte visste det. Hon har offentligt vilket är till alla sagt att hon ska låta Esbjörn få behålla huset om verkligen vill det och alla vet att han vill det för det har han sagt allt annat är olika spekulationer som florerar om ditten och datten konspirationsteorier på hög nivå.
Angående ombudet är Ebba nu stämd för förtal också viket rätten kommer att se hårt på herregud vilken soppa och det är sjukt synd om Esbjörn som befinner sig i allt detta elände sin sista tid i livet ingen respekt eller hänsyn visas honom.
Det hävdas att han vägrar betala tillbaka handpenningen men det är fel. Enligt ombudet har han 4 ggr begärt att få hennes kontonummer så att han kan betala tillbaka pengarna. Esbjörn är nu beredd att förlikas genom att betala en symbolisk summa samt betala sina rättegångskostnader. Ebba har inte svarat. Nu går KD, M och L ut med att de tänker satsa på de äldre om de vinner valet.D Dr Jumping Jack skrev:
I tv4 nyhetsinslag så förefaller inte Esbjörn, åtminstone för en lekman som mig särskilt dement, svårt att minnas eller något annat som tyder på att hsn inte har koll på läget. Tvärtom jag uppfattar att han har mycket bra koll. Även om reportern lyckades fånga ett ögonblick av ”snart kommer det en tår”, så blev jag nog än mer övertygad än Ebba gör helt rätt att slåss för att ingånget avtal skall hållas. Att träda ur för en ”liten symbolisk summa ” som de erbjudit, är ju ett hån när förslaget kommer från den avtalsbrytande parten. Hade man tvärtom erbjudit ett kännbart skadestånd, så hade man visat att man verkligen vill ha kvar fastigheten och insett sitt misstag. Om det nu stämmer att det är andra bakom som påverkar, så är väl risken stor att dessa måste hjälpa till och betala för att senare kunna lägga vantarna på fastigheten. Om det är så kan lan nog anta att betalningsviljan är rätt låg.. Detta är bara mina spekulationer men skulle inte förvåna mig om det lutar åt detta hållet...
Självbyggare
· SE4
· 3 172 inlägg
DN just nu:
"–Troligen är det fastighetsaffären som i grunden har påverkat förtroendet, säger Nicklas Källebring (opinionsanalytiker på Ipsos)."
Börjar tro att de här i forumet som hårdnackat håller på att ingångna avtal ska hållas och Ebba ska löpa linan ut är övervintrade KMPLr:are som inget annat än just vill att hon ska krasha rakt in i kaklet med sitt parti
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"–Troligen är det fastighetsaffären som i grunden har påverkat förtroendet, säger Nicklas Källebring (opinionsanalytiker på Ipsos)."
Börjar tro att de här i forumet som hårdnackat håller på att ingångna avtal ska hållas och Ebba ska löpa linan ut är övervintrade KMPLr:are som inget annat än just vill att hon ska krasha rakt in i kaklet med sitt parti
’Demens problem är inte svart eller vitt dom som har dessa problem kan absolut ha klara perioder det svajar rätt ordentligt mellan perioderna och kan vara helt klara och plötsligt slår det till och minnes problemen blir väldigt tydliga.M mojjen skrev:I tv4 nyhetsinslag så förefaller inte Esbjörn, åtminstone för en lekman som mig särskilt dement, svårt att minnas eller något annat som tyder på att hsn inte har koll på läget. Tvärtom jag uppfattar att han har mycket bra koll. Även om reportern lyckades fånga ett ögonblick av ”snart kommer det en tår”, så blev jag nog än mer övertygad än Ebba gör helt rätt att slåss för att ingånget avtal skall hållas. Att träda ur för en ”liten symbolisk summa ” som de erbjudit, är ju ett hån när förslaget kommer från den avtalsbrytande parten. Hade man tvärtom erbjudit ett kännbart skadestånd, så hade man visat att man verkligen vill ha kvar fastigheten och insett sitt misstag. Om det nu stämmer att det är andra bakom som påverkar, så är väl risken stor att dessa måste hjälpa till och betala för att senare kunna lägga vantarna på fastigheten. Om det är så kan lan nog anta att betalningsviljan är rätt låg.. Detta är bara mina spekulationer men skulle inte förvåna mig om det lutar åt detta hållet...
Du tänkte miljöpartist?T tompaah7503 skrev:DN just nu:
[bild]