Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Dr Jumping Jack skrev:
Ja det är en rimlig jämförelse. Du drar slutsatser som rimligen inte kan dra.
Ebba toppade i maj 19 på 10.7% på Novus väljarbarometer (som bara är en uppskattning-inte sanning) och föll till 5.9 % i sep -20. Mätning tom aug innan Ebbas kontrakt var ute i pressen. Kontraktet skrevs 20 aug -20. Hon föll 4.8 % på 15 månader.
Efter Ebba har exponerats i pressen ang husköpet har hon bromsat fallet och föll i opinionen från 5.9 till 4.6% i okt -21. Alltså 1.3% på 13 mån (3ggr bättre). Om man använder din logik och använder Novus så har det gått mycket bättre för Ebba under husaffären än innan.
Källa på det?

Nu pratar du kanske om hur många som skulle rösta på KD och inte om hur många väljare som har förtroende för Ebba?

Linjediagram från Novus visar partiledarförtroende över tid med olika färgkodade linjer för varje partiledare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Linjediagram som visar partiledarförtroende med fokus på Ebba Busch från KD på 22% i september.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://novus.se/novus-svensk-valjaropinion/partiledarfortroende/

Nu har jag postat samma sak flera gånger och borde kans vänta lite med att posta samma sak igen ;)

Vill man inte se ett samband så gör man det inte.

Vill in intala er att den här skiten gynnar Ebba som politiker så borde jag ge mig nu för ett tag.

Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Källa på det?

Nu pratar du kanske om hur många som skulle rösta på KD och inte om hur många väljare som har förtroende för Ebba?

[bild] [bild]
[länk]

Nu har jag postat samma sak flera gånger och borde kans vänta lite med att posta samma sak igen ;)

Vill in intala er att den här skiten gynnar Ebba som politiker så borde jag ge mig nu för ett tag.
Tror du att hon tycker det är viktigare med en hög förtroendesiffra än att få många röster?

D Dr Jumping Jack skrev:
Ja det är en rimlig jämförelse. Du drar slutsatser som rimligen inte kan dra.
Ebba toppade i maj 19 på 10.7% på Novus väljarbarometer (som bara är en uppskattning-inte sanning) och föll till 5.9 % i sep -20. Mätning tom aug innan Ebbas kontrakt var ute i pressen. Kontraktet skrevs 20 aug -20. Hon föll 4.8 % på 15 månader.
Efter Ebba har exponerats i pressen ang husköpet har hon bromsat fallet och föll i opinionen från 5.9 till 4.6% i okt -21. Alltså 1.3% på 13 mån (3ggr bättre). Om man använder din logik och använder Novus så har det gått mycket bättre för Ebba under husaffären än innan.
Ja du facit kommer ju, kommer de in i riksdagen eller inte och får Ebba sitta kvar hur det än går. Kanske samarbetet med det icke bruna SD får kärnväljarna med en religiös grundsyn att avstå. Du kanske har svaret redan?

Källa på det?

[bild] [bild]
[länk]

.
Just det är ditt problem. Du ”vill” se ett samband men det innebär inte att det finns. Självklart tog jag antalet peroner som röstar på Kd, det är ju det som är viktigt, men du kan ta förtroendet för Ebba, samma sak gäller där, hon förlorade mer innan husaffären än efter och du har inget som säkert talar för samband.

K kortis skrev:
Ja du facit kommer ju, kommer de in i riksdagen eller inte och får Ebba sitta kvar hur det än går. Kanske samarbetet med det icke bruna SD får kärnväljarna med en religiös grundsyn att avstå. Du kanske har svaret redan?
Facit på husaffären är inte om Kd kommer in eller inte. Jag tror att det är hög risk att tiden gått ifrån det mest konservativa partiet som dessutom belastas av en religös grundsyn och att de hamnar utanför. Enda chansen att hänga kvar är nog Ebbas popularitet. Så det slutar väl som vanligt, sossarna klamrar sig kvar vid makten ytterligare en period.
Du vet, tolka det som varit är lätt men spå i framtiden, det går inte.

D Dr Jumping Jack skrev:
Enda chansen att hänga kvar är nog Ebbas popularitet.
Lite så är det nog och det är synd att Ebbas popularitet minskar bland väljarna. Och tror ni inte att det finns ett samband mellan det och husaffären?

D Dr Jumping Jack skrev:
Facit på husaffären är inte om Kd kommer in eller inte. Jag tror att det är hög risk att tiden gått ifrån det mest konservativa partiet som dessutom belastas av en religös grundsyn och att de hamnar utanför. Enda chansen att hänga kvar är nog Ebbas popularitet. Så det slutar väl som vanligt, sossarna klamrar sig kvar vid makten ytterligare en period.
Det blir nog det mest spännande valet som jag varit med om, ovisst in i det sista

D Dr Jumping Jack skrev:
Fast nu var det väl hela svadan av procent hit o procent dit jag svarade på

P
D Dr Jumping Jack skrev:
Ditt påstående är som att säga att om vi får mer storkar samtidigt som vi får ett ökat antal födda barn så bevisar detta att barn kommer med storken.
Eller tvärtom.

• Gilla
Dr Jumping Jack
  • Laddar…
P
Precis och Ebba borde dragit sig ur affären när Esbjörn inte vill blanda in mäklare.
Nej, det borde hon inte. Då hade hon inte kunna köpa ett hus med det läge hon ville ha. Vi ser också nu att Busch hade rätt hela tiden.
Det där sista är väll mycket spekulativt?
Nej, se inlägg #1980.

P
Om du läser i tråden så ser du att jag har postat flera länkar till Novus som visar att hennes popularitet började dala samtidigt som den här skiten började.
Vi kan ju hoppas på att husaffären har påverkat Busch och KD negativt opinionsmässigt, men även om det är på det viset så är nog för mycket att hoppas på att den trenden fortsätter nu när husaffären är över och inte kommer att synas lika mycket i media under tiden fram till nästa riksdagsval.

• Gilla
djac
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vi kan ju hoppas på att husaffären har påverkat Busch och KD negativt opinionsmässigt
Varför då? Jag förstår om man vill bli av med Kd, men varför vill man att en sån här husaffär ska påverka en politiker och ett parti negativt?

Jag ser två rimliga alternativ:
1. Blint hat eller allmän missunnsamhet.
2. Att uppsökande köp av oannonserade fastigheter är oetiskt.

Jag hoppas förstås att det är det senare, men tycker att det är rätt tunt.

D
D Dr Jumping Jack skrev:
Just det är ditt problem. Du ”vill” se ett samband men det innebär inte att det finns. Självklart tog jag antalet peroner som röstar på Kd, det är ju det som är viktigt, men du kan ta förtroendet för Ebba, samma sak gäller där, hon förlorade mer innan husaffären än efter och du har inget som säkert talar för samband.
Det är svårt att veta, alla partier har ju det som högern kallar "röstboskap", en klick väljare som inte lämnar oavsett, och när man har minskat mycket så är många av de som är kvar just denna typen av väljare, då minskar man inte mer, vad som än händer.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Varför då? Jag förstår om man vill bli av med Kd, men varför vill man att en sån här husaffär ska påverka en politiker och ett parti negativt?

Jag ser två rimliga alternativ:
1. Blint hat eller allmän missunnsamhet.
2. Att uppsökande köp av oannonserade fastigheter är oetiskt.

Jag hoppas förstås att det är det senare, men tycker att det är rätt tunt.
Jag har konsekvent skrivit att jag tycker att Busch har gjort rätt i den här affären (modulo förtalet, men det ser jag som lite perifert i sammanhanget) och jag är också glad att rättvisan segrade.

Så jag är varken missunnsam eller hatisk och jag tycker inte att uppsökande köp av oannonserade fastigheter är oetiskt.

Däremot tycker jag inte om att religion blandas in i politiken.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Jag har konsekvent skrivit att jag tycker att Busch har gjort rätt i den här affären (modulo förtalet, men det ser jag som lite perifert i sammanhanget) och jag är också glad att rättvisan segrade.

Så jag är varken missunnsam eller hatisk och jag tycker inte att uppsökande köp av oannonserade fastigheter är oetiskt.

Däremot tycker jag inte om att religion blandas in i politiken.
Jag tror egentligen vi är ganska överrens, även om det inte verkar så men med några små skillnader.

Jag gör personligen inte affärer med folk som jag tror eller märker obstruerar, det finns så många affärer att göra så varför ödsla energi på sånt? Om det sen blir en tvist så är det ju för att man har olika uppfattning, en brukar ha mest rätt och då brukar det gå mest dennas väg och så blev det nog här också.

Där vi skiljer oss åt är att när den ursprungliga husägaren gör dumheter, så ingår det i husaffären men när Busch gjorde fel, trots att det helt klart var del av tvisten, så ska detta frikopplas från husaffären, där håller jag inte med.

Jag tror nämligen inte hon skulle ha förtalat denna person om inte denna var inblandad, på "fel" sida, i husaffären och därför är det för mig självklart del av tvisten.

Har själv råkt ut för något väldigt likt, med en irrationell säljare, tom jag som en liten person slutade kommunicera med vederbörande och lät en kompetent advokat lösa det. Jag spiller ingen energi eller riskerar ta felsteg när man har med röriga människor att göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.