145 185 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Förtroende för Ebba???D Dr Jumping Jack skrev:Just det är ditt problem. Du ”vill” se ett samband men det innebär inte att det finns. Självklart tog jag antalet peroner som röstar på Kd, det är ju det som är viktigt, men du kan ta förtroendet för Ebba, samma sak gäller där, hon förlorade mer innan husaffären än efter och du har inget som säkert talar för samband.
Ur GP 2018
Vad skulle krävas för att du skulle samarbeta med SD på 20 års sikt?
– Jag ser inte att den utvecklingen kommer ske så som läget är i SD nu.
Men inom ett par mandatperioder, rent ideologiskt, hur mycket skulle SD behöva förändras för att ni ska samarbeta med dem?
– Mycket. Jag ser inte de tendenserna i SD ännu, det är därför jag säger att det inte är aktuellt för oss att förhandla med dem.
Har SD ändrat sig sedan 2018? Iof de har uteslutit en massa nassar ur det högre skiktet och gör det fortlöpande
Lita på Ebba? jo tjena.
Jag håller i princip med, men i det här fallet hade jag nog gjort som Busch och drivit det hela till tingsätten. Busch och Bolin var ju helt överens fram till att Bolins brorson ringde till Busch och hotade med att "hänga ut henne i pressen". Bolin var t.o.m. närvarande när Busch hade folk på tomten för att röja sly och stämningen var god. Senare polisanmälde "någon firma i Örebro" Busch för denna slyröjning. (Det andra citatet är från ett polisförhör med Bolin).D djac skrev:
Det fanns alltså inget som tydde på att Bolin skulle konstra innan hans släkt och "vänner" lade sig i.
Ibland är det den ena som gör mer fel när två gör fel.
Jag skulle naturligtvis inte heller ha förtalat motparten, men jag har nog mer koll på sånt än vad Busch hade. När man redan har en kompetent advokat så ska man alltid kolla med den innan man uttalar sig, och det bästa uttalandet man oftast kan göra är "ingen kommentar".
Nu har Busch förhoppningsvis lärt sig att man inte alltid kan använda samma slags språk privat som i politikens fajter.
När du kommenterar ett inlägg skall det du skriver bemöta det inlägget. Om det inte gör det så skall du publicera som ett nytt inlägg, inte som ett svar på ett tidigare inläggK kortis skrev:Förtroende för Ebba???
Ur GP 2018
Vad skulle krävas för att du skulle samarbeta med SD på 20 års sikt?
– Jag ser inte att den utvecklingen kommer ske så som läget är i SD nu.
Men inom ett par mandatperioder, rent ideologiskt, hur mycket skulle SD behöva förändras för att ni ska samarbeta med dem?
– Mycket. Jag ser inte de tendenserna i SD ännu, det är därför jag säger att det inte är aktuellt för oss att förhandla med dem.
Har SD ändrat sig sedan 2018? Iof de har uteslutit en massa nassar ur det högre skiktet och gör det fortlöpande
Lita på Ebba? jo tjena.
och jag som tyckte det stod något om att man kan ha förtroende för Ebba Busch. men jag har väl fel där?D Dr Jumping Jack skrev:
Självbyggare
· SE4
· 3 172 inlägg
Det framstår som ett ärende mellan Bolin och hans advokater.
Det är egentligen så att det är inte så viktigt för Bolin att behålla huset det bara frågan om att få mer betalt. Klart att huset är värt mer nu än för ett år sedan. Undrar vad det är för ombud han fått tag i?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Man är inte så dum att man köper ett hus av en sådan pajas.M MartinP666 skrev:
Nej det blir inte mer än tidningsrubriker av detta och möjligen en valförlust också men hon får ju sitt hus
Tänk av roligt om Niklas flyttade.
Tydligen skrevs köpebrevet under vid förlikningen så inget kan väl hindra en lagfart nu. Bolins chans är att visa att han var helt omedveten om vad han skrev på eller att han blev tvingad. Lär inte gå.M MartinP666 skrev:
Det är troligen fullmaktstanten som är i farten igen …M mellansorken skrev:
http://www.swelawtrade.se/media.htm...bud Sture Tersaeus,anställt paret på sin gård.
Det lite komiska här är ju att det är stadfästelsedomen som Esbjörn överklagat.
Esbjörn har alltså ingenting att anmärka på själva förlikningsavtalet.
Jag läste att såväl slutbetalning som köpebrev är avklarat, så hela husaffären är ju i hamn.
Att få stadfästelsedomen ogiltigförklarad av högre instans har ju ingen som helst effekt på husaffären, inte på något vis.
Man kan undra vad Esbjörn och ärthjärnorna runt honom har tänkt sig den här gången. De är ju fullständigt koko.
Esbjörn har alltså ingenting att anmärka på själva förlikningsavtalet.
Jag läste att såväl slutbetalning som köpebrev är avklarat, så hela husaffären är ju i hamn.
Att få stadfästelsedomen ogiltigförklarad av högre instans har ju ingen som helst effekt på husaffären, inte på något vis.
Man kan undra vad Esbjörn och ärthjärnorna runt honom har tänkt sig den här gången. De är ju fullständigt koko.
Fast nu skrevs det ju att han bott hos den här kvinnan (som märkligt nog tidigare fått ett hus överskrivit sig at två ungkarlar i en liknande situation). Han skall ju ha hjälpt henne med bestyr på gården under flera års tid och även om han skulle vara krasslig nu så är det väl konstigt att han verkar ha struntat i sitt eget hus i åtminstone tio års tid? Sedan har vi den här brorsonen (som inte har någon koppling till kvinnan vad jag förstår). Det är fullt möjligt att det är synd om farbrorn men jag tror inte det är han som är den drivande kraften.jade_wys38 skrev:
Jag tycker allt hänger på om han är vid sina sinnens fulla bruk eller ej och jag fattar inte att man inte gjorde en utredning direkt det skulle gå till tinget så hade man haft något att utgå ifrån.