145 185 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej jag har aldrig uttalat mig om vem som har rätt el fel utan jag har sagt vad Ebba skulle ha gjort om inte annat för sitt partis skull, skulle inte tro att något annat parti låtit det gå så här för övrigt.D Dr Jumping Jack skrev:
Sakfrågan är inte vem som har rätt el fel, vi har diskuterat det omfattande men det är inte sakfrågan. Du tycker att Ebba skall dra sig ur affären och därmed får Bohlin huset. Det är att ta ställning.K kortis skrev:
Nej det är resultatet av mitt resonemang. Sakfrågan måste väl ändå vara hur hon ska göra med fastigheten. Men men jag skiter i skrället hennes saga som partiledare är slut efter valetD Dr Jumping Jack skrev:
Vad man än tycker så känns det som att 99 av 100 personer i hennes position hade luktat problem och gått vidare i livet, det finns liksom andra saker att lägga tid och energi på.D Dr Jumping Jack skrev:
Inte jag, med tanke på den allt större gruppen som känner sig kränkta nuförtiden så hade det varit ett apokalyptiskt samhälle om alla skulle agera ut allt detta, med resonemanget att det var rätt i hjärtat.P pmd skrev:
En lönehelg på stormarknadens parkering hade blivit ett blodbad efter all rätt som folk hade behövt skipa.
Ja, kanske, men det är en annan fråga. Busch tyckte att "pacta sunt servanda" i den här affären. Även om jag tror att hon inte känner till just den frasen så var det precis det hon åberopade när hon stämde Bolin.D djac skrev:
Det förstår jag men sen gick hon ju lite långt och jag hoppas att inte detta blir ett vanligt sätt att förhålla sig när man inte är överrens, att man börjar begå brott i sin iver att få rätt.P pmd skrev:
Ena stunden var det världens enklaste sak att återbetala handpenningen, när du i din galna villfarelse av någon outgrundlig anledning trodde att det var Ebba som skulle göra det, för det är ju hon som ska göra allt ... andra stunden när du inser att det är Esbjörn, då helt plötsligt är alla påhitt du kan komma på legitima ursäkter för att inte återbetala handpenningen.K kortis skrev:Kanske han bara är gammal lättlurad skäms har svårt att fatta beslut är rädd o stoppade huvudet i sanden. Jag hade en närstående som skulle ha gjort just så, bara satt sig ned o slagit ihop käften och sedan inte sagt ett ord, gjorde han till o med när polisen stannade han för att vara obältad, han fick åka till slut utan böter. Så han kanske var är gammal helt enkelt
Men faktum kvarstår, precis som polisen stod handfallen med din omöjliga närstående, så stod Ebba handfallen med Esbjörn som vägrade allt. Det enda medel som till sist stod henne till buds var att stämma Esbjörn. Och var så säker, om polisen hade begått avtalsbrott och förlorat 500 000 sek på att låta din omöjliga nästående åka, så hade hen blivit åtalad istället. Det är märkligt att du inte förstår något så enkelt, men du brås kanske på din närstående
Du klarar alltså inte att se skillnad på att parkera bilen vid stormarknaden och att köpa ett hus för 4 mille?D djac skrev:Inte jag, med tanke på den allt större gruppen som känner sig kränkta nuförtiden så hade det varit ett apokalyptiskt samhälle om alla skulle agera ut allt detta, med resonemanget att det var rätt i hjärtat.
En lönehelg på stormarknadens parkering hade blivit ett blodbad efter all rätt som folk hade behövt skipa.
Du klarar alltså inte att se skillnaden på att skipa rättvisa genom blodbad, och att med all rätt stämma någon inför domstol enligt konstens alla regler, för något som Esbjörn själv påpekade i domstolen handlade om stora värden? Kanske är det ett lika stort värde för dig att parkera bilen som att köpa hus för 4 mille?
Analogierna i denna tråd blir bara dummare och dummare för inlägg som går.
Det hade väl varit jäkligt mycket bättre om alla som såg sig förorättade på något vis, ansökte om stämning, istället för att faktiskt skjuta varandra eller spränga varandra i luften!
Det är en extremt märklig åsikt att anse att Ebba inte skulle ha stämt Esbjörn. Och än så länge har jag inte sett ett enda rimligt svar på vad hon skulle gjort istället, inte ett enda.
Det är ju skönt att du är så intelligent och allvetande men kärringen åker nog ut iaf. Fast undrar vad det är för avtal polisen bryter mot och avtal med vem och 500000?S Snickerick skrev:Ena stunden var det världens enklaste sak att återbetala handpenningen, när du i din galna villfarelse av någon outgrundlig anledning trodde att det var Ebba som skulle göra det, för det är ju hon som ska göra allt ... andra stunden när du inser att det är Esbjörn, då helt plötsligt är alla påhitt du kan komma på legitima ursäkter för att inte återbetala handpenningen.
Men faktum kvarstår, precis som polisen stod handfallen med din omöjliga närstående, så stod Ebba handfallen med Esbjörn som vägrade allt. Det enda medel som till sist stod henne till buds var att stämma Esbjörn. Och var så säker, om polisen hade begått avtalsbrott och förlorat 500 000 sek på att låta din omöjliga nästående åka, så hade hen blivit åtalad istället. Det är märkligt att du inte förstår något så enkelt, men du brås kanske på din närstående
Nej, det var inte Ebba som "gick lite långt". Det var Esbjörn och hans "ombud" som gick alldeles för långt. De planerade från början att utpressa Ebba genom att hänga ut henne i pressen, och gjorde också det. De planerade från början att ljuga om Esbjörns förmågor och om husets värde, och spred lögner om såväl detta som fastigheten och vad som faktiskt skett i media och till domstolen. Det är sådant som är att gå alldeles för långt.D djac skrev:
Att stämma någon som blåst dig på en halv mille, är inte att gå för långt, det är vara modest. Ebba kunde lika gärna valt att polisanmäla Esbjörn för bedrägeri, då han skinnade henne på 390 000kr och sedan gick under jorden. Han fick många chanser att backa affären innan Ebba stämde honom.
Ja genom sig själ känner man andra. Ta nu på dig foliehatten och vandra vidare i konspirationsteoriernas världS Snickerick skrev:Nej, det var inte Ebba som "gick lite långt". Det var Esbjörn och hans "ombud" som gick alldeles för långt. De planerade från början att utpressa Ebba genom att hänga ut henne i pressen, och gjorde också det. De planerade från början att ljuga om Esbjörns förmågor och om husets värde, och spred lögner om såväl detta som fastigheten och vad som faktiskt skett i media och till domstolen. Det är sådant som är att gå alldeles för långt.
Att stämma någon som blåst dig på en halv mille, är inte att gå för långt, det är vara modest. Ebba kunde lika gärna valt att polisanmäla Esbjörn för bedrägeri, då han skinnade henne på 390 000kr och sedan gick under jorden. Han fick många chanser att backa affären innan Ebba stämde honom.
Snickerick har rätt. Skuggfigurerna runt Bolin diskuterade på Facebook i september 2020 hur de skulle få Busch att ändra sig: "Om saken blir känd i media kanske gör henne mör. Sannolikt värre för henne bli framställd i dålig dager än genomgå juridisk process".K kortis skrev:
Jag vet dock inte om det är lämpligt att lägga upp hela Facebookkonversationen i detta forum.