Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Du kan skatta åt mig (även om jag inte just här förstår varför) men jag skattar inte åt Ebbas sjunkande opinions siffror.
Hennes sjunkande siffror ser ja enbart positivt på, nu skrattade jag väl åt alla som ”vet” hur andra tänker o agerar och vet hur både kloka och hur deras empati är och det utan att ens någonsin träffad människorna som är inblandade och även tar kvällstidningarnas utsagor för sanning

K kortis skrev:
Hennes sjunkande siffror ser ja enbart positivt på, nu skrattade jag väl åt alla som ”vet” hur andra tänker o agerar och vet hur både kloka och hur deras empati är och det utan att ens någonsin träffad människorna som är inblandade och även tar kvällstidningarnas utsagor för sanning
Vist men lek med tanken att det var en politiker som du röstade på?

Och ja det är sant att allt för många tar kvällstidningarnas ord för sanningen. Och det är ett faktum som en topp politiker som Ebba måste förhålla sig till.

Vist men lek med tanken att det var en politiker som du röstade på?

Och ja det är sant att allt för många tar kvällstidningarnas ord för sanningen. Och det är ett faktum som en topp politiker som Ebba måste förhålla sig till.
Om en politiker som jag röstar på skulle börja krama SD då skulle jag nog kräkas och den skulle jag aldrig rösta på, lika dant om den struntade så i sitt parti med en sådan affär, har oxå med vilken värdegrund man ha och ska följa

P
K kortis skrev:
Just det går visst, Och hur det går för Ebba det får vi tids nog veta
Hur gör man?

P
Om hon nu inte vet så borde hon fråga någon som vet. Det är vad jag skulle göra.
Det handlar inte om det. Det handlar om att motparten (Bolin) gjorde sig oanträffbar. Då går det inte att göra så mycket.

P pmd skrev:
Det handlar inte om det. Det handlar om att motparten (Bolin) gjorde sig oanträffbar. Då går det inte att göra så mycket.
Detta är inte helt sant. Bolin sa att han var rädd för att bli lurad igen och det kanske han blev?

Om Ebba hade haft viljan att dra sig ur affären så hade det varit fullt möjligt.

Och det begriper folk och det är förmodligen med all sannolikhet därför hon tappar i opinionsmätningarna.

K kortis skrev:
Om en politiker som jag röstar på skulle börja krama SD då skulle jag nog kräkas
Som vanligt anpassar du bara halva tanken. Strunta i att det är SD. Se det som valfritt parti som ditt föredragna parti skulle behöva göra någon form av eftergift åt för att få igenom delar av sin egen politik. Gudarna ska veta att det sker i allehanda konstellationer just nu.

Att tankemässigt döma en partiledare du inte gillar för ett samarbete med ett parti du avskyr är intellektuellt slappt. Du skulle ju inte rösta på henne ändå. För att det ska räknas som att du sätter dig in i situationen måste det till en bättre förståelse för ingångsvärdena, eller en jämförelse med en situation som är närmare faktiska val för dig.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Att ha en kanske ilsken argumenterande Ebba mitt emot kan nog skrämma de flesta, jag skulle iaf dra mig för det och jag backar fan inte ofta, och hon kunde mycket väl betalat tillbaka på ett konto hos Länstyrelsen och samtidigt fått advokaten att skriva till säljaren om uppsägning av köpet, jag har själv gjort så

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Som vanligt anpassar du bara halva tanken. Strunta i att det är SD. Se det som valfritt parti som ditt föredragna parti skulle behöva göra någon form av eftergift åt för att få igenom delar av sin egen politik. Gudarna ska veta att det sker i allehanda konstellationer just nu.

Att tankemässigt döma en partiledare du inte gillar för ett samarbete med ett parti du avskyr är intellektuellt slappt. Du skulle ju inte rösta på henne ändå. För att det ska räknas som att du sätter dig in i situationen måste det till en bättre förståelse för ingångsvärdena, eller en jämförelse med en situation som är närmare faktiska val för dig.
Jag skulle aldrig rösta på ett parti som kan tänka sig att samarbeta med SD då röstar jag hellre blankt det handlar om principer och i mitt fall moral. SD är ju faktiskt duktiga för de utesluter ju på löpande band medlemmar i toppen som är uttalat högerextrema o Nazister och där drar jag faktiskt gränsen. Nu fick jag ju frågan och svarade trotts mitt sega intellekt

K kortis skrev:
Jag skulle aldrig rösta på ett parti som kan tänka sig att samarbeta med SD då röstar jag hellre blankt det handlar om principer och i mitt fall moral. SD är ju faktiskt duktiga för de utesluter ju på löpande band medlemmar i toppen som är uttalat högerextrema o Nazister och där drar jag faktiskt gränsen. Nu fick jag ju frågan och svarade trotts mitt sega intellekt
Jag försöker igen för det är ju lördag :)

Låt oss säga att en politiker du gillar blev försatt i en sådan situation som Ebba har blivit försatt i. Hade du tyckt att det vore bra om hen gjorde som Ebba och dalade i opinions undersökningarna?

K kortis skrev:
mitt sega intellekt
Nu ska du inte vara sån. Jag ställer de här frågorna och bråkar med dig just för att du framstår som intelligent.

Intellektuellt slapp kan man bara vara när man egentligen kan bättre.

Jag försöker igen för det är ju lördag :)

Låt oss säga att en politiker du gillar blev försatt i en sådan situation som Ebba har blivit försatt i. Hade du tyckt att det vore bra om hen gjorde som Ebba och dalade i opinions undersökningarna?
Jag har skrivit ett flertal ggr att den situation som Ebba har varit med att skapa skulle hon omedelbart dragit sig ur om inte annat för sitt partis skull och lika för alla som sitter i samma sits men oaktat det så skulle hon oxå hoppat för hennes höga moraliska svansföring.
En sosse el Vänsterpartist skulle omedelbart ha blivit satt i karantän om de nu gjort en sådan stollighet

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu ska du inte vara sån. Jag ställer de här frågorna och bråkar med dig just för att du framstår som intelligent.

Intellektuellt slapp kan man bara vara när man egentligen kan bättre.
Ja frågan är väl kanske vem som gör bedömningen,
Tänkte på människor med grundskolekompetens och sade att Anders Tegnell var inkompetent man vet inte om man ska skratta el gråta.

P
Detta är inte helt sant. Bolin sa att han var rädd för att bli lurad igen och det kanske han blev?
Att Bolin gjorde sig oanträffbar är helt sant.
Om Ebba hade haft viljan att dra sig ur affären så hade det varit fullt möjligt.
Ja, om Bolin hade samarbetat.

Busch ville förstås helst att affären avslutades med betalning och ett köpebrev, men hon var villig att diskutera med Bolin först för att höra hur han såg på saken. När Binninge meddelade att "dörren är stängd" för Ebba så var det inte mycket annat att göra än att stämma Bolin.
Och det begriper folk och det är förmodligen med all sannolikhet därför hon tappar i opinionsmätningarna.
Folk begriper uppenbarligen inte så mycket av vad som hände i den här fastighetsaffären.

P pmd skrev:
Folk begriper uppenbarligen inte så mycket av vad som hände i den här fastighetsaffären.
Helt riktigt och det är just det som skadar Ebba.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.