145 185 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Ja, men det var ju inte frågan. Utan frågan gällde specifikt nu, utifrån Kd:s allmänna opinionsläge och Ebba Buschs affärers påverkan på det. Och där har ju Kd som omväxling legat över spärren i princip hela mandatperioden. Sjunkande sen EU-valet 2019 förvisso, men dock.K kortis skrev:
Min poäng är som vanligt bara att det här är en storm i ett vattenglas. Kd:s väljare verkar rätt obrydda, som jag tror att de flests partiers väljare skulle vara.
Det är väl klart att ingen behöver stödröster just nu, det är ju inte val, om du läste så fick ju just KD mycket stödröster 2018 hade de kommit in utan dom?, Jag är inget orakel och inte Ebba heller och om jag hade varit Ebbas arbetsgivare då hade jag blivit riktigt förbannad för den här saken gagnar inte KD och gör den inte det kan det endast vara en nackdel för dom, men vi får se. Om ett år är det klart ju.Nötegårdsgubben skrev:Ja, men det var ju inte frågan. Utan frågan gällde specifikt nu, utifrån Kd:s allmänna opinionsläge och Ebba Buschs affärers påverkan på det. Och där har ju Kd som omväxling legat över spärren i princip hela mandatperioden. Sjunkande sen EU-valet 2019 förvisso, men dock.
Min poäng är som vanligt bara att det här är en storm i ett vattenglas. Kd:s väljare verkar rätt obrydda, som jag tror att de flests partiers väljare skulle vara.
Varför skulle fastighetsaffären vara en belastning för Ebba? Finns väl inget som tydligt talar för det. Röstningen i den här tråden talar ju snarast för motsatsenK kortis skrev:Men när Ebba insåg att det här blir en belastning för både mig o partiet så borde hon dragit sig ur, det är min fasta övertygelse, och så uttryckte även hennes parti det fast lite kryptiskt. Nu återstår att se hur stor belastning hon o "affären" är el om partiet har överseende men det beror nog på valresultatet, alltså hur många stödröster hon kan skrapa ihop
"– Det är inga ekonomiska transaktioner utöver köpeskillingsbetalningen, säger Björklund.K kortis skrev:
Köpeskillingen är densamma som på kontraktet som upprättades den 20 augusti förra året, 3 510 000 kronor. Handpenning på 390 000 är redan betald".
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/47RqxR/hemliga-moten-och-avtal--sa-gjorde-busch-och-bolin-upp
Det behövs mer ryggrad i Sverige och Busch har stått för en del av det. Lite synd bara att hon är kristdemokrat.K kortis skrev:
Ja, man kan ju alltid hoppas att den här historien har blivit en stor politisk belastning för Busch och hennes parti, men jag tror tyvärr inte att det kommer att bli så.
Jag skriver bara vad HON sade i en intervju om hon senare utvecklade det så är det väl så,P pmd skrev:
Det är ju synd att hon är KD ja klivet är ju inte långt till SD och då kan hon ju ta den där fjanten Åkessons platsP pmd skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
P pmd skrev:
Det har det redan blivit.Hyltran från Veglemyren skrev:Det har väll aldrig varit någon tvekan om vem som har juridiskt rätt här?
Men den här skiten skadar fortfarande Ebba som politiker.
[bild]
[bild]
[länk]
Eftersom att hon fortfarande dalar popularitet.
Hon kommer förmodligen aldrig förstå att man som topp politiker inte kan hålla på och bråka med vanligt folk om saker av denna dignitet. Oavsett hur rätt man än har i sak.
Men det räcker ju inte! Du har uppenbarligen ingen koll på vad som krävs för att "backa" på ett avtal om överlåtelse av fastighet.K kortis skrev:
Att Esbjörn vägrade träffa henne säger allt om Esbjörn, och hans "ombud". Det säger inget om henne.
Och tänkta sig, efter att han bytt ombud, så gick det plötsligt alldeles utmärkt att träffa henne igen, flera gånger. Go figure...
Det är lite märkligt hur du å ena sidan påstår att du inte vet, och nästa skriver som om du vet precis.Hyltran från Veglemyren skrev:
Och samt kanske men nej. Hon ville, hon försökte, motparten vägrade.
Hur kan det vara så svårt att förstå?
Just det går visst, Och hur det går för Ebba det får vi tids nog vetaS Snickerick skrev:Men det räcker ju inte! Du har uppenbarligen ingen koll på vad som krävs för att "backa" på ett avtal om överlåtelse av fastighet.
Att Esbjörn vägrade träffa henne säger allt om Esbjörn, och hans "ombud". Det säger inget om henne.
Och tänkta sig, efter att han bytt ombud, så gick det plötsligt alldeles utmärkt att träffa henne igen, flera gånger. Go figure...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Om hon nu inte vet så borde hon fråga någon som vet. Det är vad jag skulle göra.S Snickerick skrev:
Hon väll har aldrig velat ge sig och i vilket fall som helst så har hon ju ändrat sig.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg