145 178 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Bolin skulle ju inte träffa Busch ensam. Både skulle ha haft med sina ombud. Bolin vände dock i dörren till det mötet av något oklar anledning.K kortis skrev:Att ha en kanske ilsken argumenterande Ebba mitt emot kan nog skrämma de flesta, jag skulle iaf dra mig för det och jag backar fan inte ofta, och hon kunde mycket väl betalat tillbaka på ett konto hos Länstyrelsen och samtidigt fått advokaten att skriva till säljaren om uppsägning av köpet, jag har själv gjort så
Riktigt så enkelt som du beskriver det är det inte att göra en fastieghetsöverlåtelse.
Men givetvis ville inte Busch att fastighetsaffären skulle avbrytas och fastigheten återgå till Bolin. Hon hade ju inte gjort något fel under hela processen fram till kontraktskrivandet och inget efter det heller. Det är ju därför som Bolin inte vågade låta en domstol avgöra tvisten.
Varför förutsätter du att Busch skulle vara ilsken? Det hade knappast tjänat något syfte för Busch i det läget. Busch var helt klart irriterad på Bolins ombud, på hans brorson och på de skuggfigurer som hade förmått honom att "ångra" sig. Inte så mycket på Bolin. Hon skrev ett ganska vänligt brev till honom.
Nu skulle hon ju bara betala tillbaka en handpenning och det går aldelens utmärkt att göra det till länsstyrelsen det har jag gjort,P pmd skrev:Bolin skulle ju inte träffa Busch ensam. Både skulle ha haft med sina ombud. Bolin vände dock i dörren till det mötet av något oklar anledning.
Riktigt så enkelt som du beskriver det är det inte att göra en fastieghetsöverlåtelse.
Men givetvis ville inte Busch att fastighetsaffären skulle avbrytas och fastigheten återgå till Bolin. Hon hade ju inte gjort något fel under hela processen fram till kontraktskrivandet och inget efter det heller. Det är ju därför som Bolin inte vågade låta en domstol avgöra tvisten.
Det är faktiskt intressant för nu sitter massor med människor i Sverige o diskuterar om hon gjort rätt el fel och bara det visar väl att hon om inte annat för sitt partis skull skulle ha avbrutit el kanske aldrig påbörjat den affären
Sorry blev lite felP pmd skrev:Varför förutsätter du att Busch skulle vara ilsken? Det hade knappast tjänat något syfte för Busch i det läget. Busch var helt klart irriterad på Bolins ombud, på hans brorson och på de skuggfigurer som hade förmått honom att "ångra" sig. Inte så mycket på Bolin. Hon skrev ett ganska vänligt brev till honom.
Nu har du skrivit mer än en gång att köparen ska betala tillbaks en handpenning till säljaren, kan du förklara varför köparen ska betala handpenning två gånger?K kortis skrev:Nu skulle hon ju bara betala tillbaka en handpenning och det går aldelens utmärkt att göra det till länsstyrelsen det har jag gjort,
Det är faktiskt intressant för nu sitter massor med människor i Sverige o diskuterar om hon gjort rätt el fel och bara det visar väl att hon om inte annat för sitt partis skull skulle ha avbrutit el kanske aldrig påbörjat den affären
Ja det verkar som många här vet både hur de tänker och blir berörda och hur de agerat, har en del direktkontakt både med köpare o säljare el killgissar en del.och jag har aldrig tagit ställning i sakfrågan bara hur jag tycker Ebba borde ha agerat.P pmd skrev:
Just exakt precis, det är "bara betala tillbaka en handpenning och det går aldelens utmärkt att göra det till länsstyrelsen det har jag gjort"K kortis skrev:Nu skulle hon ju bara betala tillbaka en handpenning och det går aldelens utmärkt att göra det till länsstyrelsen det har jag gjort,
Då kanske DU kan förklara nu då varför det tog Esbjörn nästan ett helt år att betala tillbaka handpenningen till Länsstyrelsen!? För det var ju Ebba som betalade handpenningen till Esbjörn från början, och Esbjörn som skulle betalt tillbaka den. Och det är ju precis så enkelt som du säger.
SÅ, VARFÖR GJORDE INTE ESBJÖRN DET DÅ?
Nå?
CAPICHE!?
Nej. just det, börjar du kanske förstå nu varför Ebba till sist inte hade något annat val än att stämma Esbjörn?
Sakfrågan i den här tråden är”vem tycker du borde få fastigheten”. Där har du varit väldigt tydlig och tagit 100% ställning. Så nu förstår jag inte vad du menar.K kortis skrev:
Kanske han bara är gammal lättlurad skäms har svårt att fatta beslut är rädd o stoppade huvudet i sanden. Jag hade en närstående som skulle ha gjort just så, bara satt sig ned o slagit ihop käften och sedan inte sagt ett ord, gjorde han till o med när polisen stannade han för att vara obältad, han fick åka till slut utan böter. Så han kanske var är gammal helt enkeltS Snickerick skrev:Just exakt precis, det är "bara betala tillbaka en handpenning och det går aldelens utmärkt att göra det till länsstyrelsen det har jag gjort"
Då kanske DU kan förklara nu då varför det tog Esbjörn nästan ett helt år att betala tillbaka handpenningen till Länsstyrelsen!? För det var ju Ebba som betalade handpenningen till Esbjörn från början, och Esbjörn som skulle betalt tillbaka den. Och det är ju precis så enkelt som du säger.
SÅ, VARFÖR GJORDE INTE ESBJÖRN DET DÅ?
Nå?
CAPICHE!?
Nej. just det, börjar du kanske förstå nu varför Ebba till sist inte hade något annat val än att stämma Esbjörn?