145 202 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu tror jag att vi alla behöver en lektion i kristen tro, Ebba Busch-versionen, och värdegrunden för KD.K kortis skrev:
Kan du leda den lektionen?
Det ställer nog även Busch upp på, skulle jag tro. Hon höll sin del av avtalet och förväntar sig att Bolin ska hålla sin.
OK, du vet inte. Det är OK, men kom då inte och påstå i fortsättningen att Busch borde ha avstått från affären.K kortis skrev:
om KD värdegrund kan du läsa själv och nej jag tror inte på hennes herre jag respekterar inte sånt men jag respekterar att folk får ha sina uppfattningar och tro. Jag lever med den devisen att jag försöker uppföra mig som jag vill bli behandlad och det har lyckats bra tycker jag men naturligtvis skiter det sig ibland.P pmd skrev:
Om olika religiösa samfund och deras värdegrund kan du oxå läsa om.
Och ifall du skriver ett kontrakt med någon, håller du dig då inte till det som avtalats? Och vill du inte då att motparten ska hålla sin del av avtalet?K kortis skrev:om KD värdegrund kan du läsa själv och nej jag tror inte på hennes herre jag respekterar inte sånt men jag respekterar att folk får ha sina uppfattningar och tro. Jag lever med den devisen att jag försöker uppföra mig som jag vill bli behandlad och det har lyckats bra tycker jag men naturligtvis skiter det sig ibland.
Om olika religiösa samfund och deras värdegrund kan du oxå läsa om.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Hon borde avstå för sig själv och sitt partis skull.P pmd skrev:
Och bara för att jag inte heller vet hur detta borde till betyder inte att det är omöjligt för henne att avstå. Om hon ville så gick det.
Att avbryta en fastighetsaffär och låta fastigheten återgå till den förre ägaren är inte riktigt lika lätt som att lämna tillbaka en vara på öppet köp. Det är därför jag undrar hur alla som tycker att "Busch borde ha avstått affären" menar att hon skulle ha agerat praktiskt för att genomföra det.Hyltran från Veglemyren skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Hon borde rådfråga en jurist om detta om hon inte redan vet.P pmd skrev:
Det har hon alldeles säkert gjort.
OK, nog med ledande frågor. När Bolin meddelade Busch att han hade ångrat sig försökte Busch få till ett möte med Bolin för att reda ut saken. Bolin vägrade att träffa Busch och då var det omöjligt att vare sig låta köpet gå tillbaka (dvs göra en ny fastighetsöverlåtelse) eller att fullfölja köpet. Buschs enda kvarvarande alternativ var då att stämma Bolin.
OK, nog med ledande frågor. När Bolin meddelade Busch att han hade ångrat sig försökte Busch få till ett möte med Bolin för att reda ut saken. Bolin vägrade att träffa Busch och då var det omöjligt att vare sig låta köpet gå tillbaka (dvs göra en ny fastighetsöverlåtelse) eller att fullfölja köpet. Buschs enda kvarvarande alternativ var då att stämma Bolin.
Men i bland så skiter det sig för alla och då gäller det att göra det bästa av situationen och det för BÅDA parter iaf om man någon empatiM MartinP666 skrev:
Ja jag har läst den och har även haft viss insyn i religiösa samfund och dess medlemmar och det får räcka med att jag inte anser att Ebba följer varesig sina som det borde vara religösa värderingar eller sitt partis värdegrund, och ja det är min tolkning men som jag förstått det även ganska många inom KDP pmd skrev: