Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P pmd skrev:
Det bästa för Bolin är ju att han får sälja sitt hus. Det är synd om honom som blir dominerad av ett par skuggfigurer i bakgrunden.
I själva sakfrågan har jag aldrig uttryckt min åsikt eftersom jag inte varken känner de inblandade el talat med dom.
Nu har det ju löst sig och Ebba kan triumfera.
Att en liten vanlig människa skulle vinna mot henne har jag nog aldrig trott det brukar vara de med makt, pengar och kontakter som vinner

K kortis skrev:
Att en liten vanlig människa skulle vinna mot henne har jag nog aldrig trott det brukar vara de med makt, pengar och kontakter som vinner
I det här fallet var det den som hade rätt i sak som vann – det är också rätt vanligt.

Jämför gärna med förtalsfrågan där Ebba Busch var den som vek ner sig eftersom att hon där inte hade lagen på sin sida.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I det här fallet var det den som hade rätt i sak som vann – det är också rätt vanligt.

Jämför gärna med förtalsfrågan där Ebba Busch var den som vek ner sig eftersom att hon där inte hade lagen på sin sida.
Verkligheten är i allmänhet mindre spännande än man tror, allt gott och folk kan somna om, med andra ord!

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
B

Det var inte den som hadde rätt i sak som nu vann.
Det vet vi ej eftersom det nu skett en frivillig förlikning där Ebba troligtvis betalar ytterligare en stor summa hemliga pengar som motparten nu i detta avtal som är hemligt och skall hållas hemligt.
Ebba har ju god råd med fet lön och tryggt jobb.
Domstolen kan mycket väl ha dömt annorlunda eftersom det saknades bevittning av det avtal som Lantmäteriet därför icket godkännde...

• Gilla
kortis
  • Laddar…

Nu vek ju Ebba ned sig för att slippa rättegång mitt i en valrörelse

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu vann ju inte Ebba för att hon har makt utan för att hon har rätt. Intressant hade varit att veta om och isåfall hur mycket extra betalt Bohlin fick för att krångla i ett år.
Lex Bohlin: man säljer sitt hus men skriver inte på köpebrevet förrän man får ekonomisk kompensation. Fungerar bäst när säljaren inte har bråttom men köparen vill ha snabbt tillträde (sålt sitt nuvarande boende).

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
B nord123 skrev:
Det vet vi ej eftersom det nu skett en frivillig förlikning där Ebba troligtvis betalar ytterligare en stor summa hemliga pengar som motparten nu i detta avtal som är hemligt och skall hållas hemligt.
Domstolen kan mycket väl ha dömt annorlunda eftersom det saknades bevittning av det avtal som Lantmäteriet därför icket godkännde...
Du har fattat helt fel. Kontraktet som skrevs behöver inte vara bevittnat. Köpebrevet som Bohlin vägrade att skriva under måste vara bevittnat. Att kontraktet lämnades in till Lantmäteriet var bara för att hindra Bohlin att sälja fastigheten en gång till.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Nu vann ju inte Ebba för att hon har makt utan för att hon har rätt. Intressant hade varit att veta om och isåfall hur mycket extra betalt Bohlin fick för att krångla i ett år.
Lex Bohlin: man säljer sitt hus men skriver inte på köpebrevet förrän man får ekonomisk kompensation. Fungerar bäst när säljaren inte har bråttom men köparen vill ha snabbt tillträde (sålt sitt nuvarande boende).
Nu vet ju varken du eller vi vem som hade fått rätt då Ebba KÖPTE ut säljare

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 1 till
  • Laddar…
B
Ebba var aldrig ägare Bohlin ägde huset och hade lagfart som bevis på att han stod som ägare. Ebba hade bevisligen inte betalt köpet till fullo eller fått lagfart.
Ändock började Ebba att med inhyrd entreprenör härja på tomten, varför Bolin ilsknade till och ville häva köpet.
Ebba kör hårt med härskartekniker .
Nu verkar ju tvisten vara över om detta stämmer med ett hemlig ny köpesumma troligtvis, vi får avvakta och se om och när Ebba har fått godkänt köp med Lagfart som bevis på godkänt, fullt betalt köp och tillträde.

• Haha
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
Alla utan foliehatt som orkat sätta sig in i frågan visste att Ebba Busch skulle vinna om hon bara orkade stå distansen. Till dem som visste det tror jag vi redan från början kunde räkna Esbjörn Bolin. Om han sen trilskades för att det var kul att jävlas med en politiker, för att slippa stå till svars inför släkten eller om han uppriktigt ångrade sig låter jag vara osagt.

Alla utan foliehatt som orkat sätta sig in i frågan visste att Ebba Busch skulle vinna om hon bara orkade stå distansen. Till dem som visste det tror jag vi redan från början kunde räkna Esbjörn Bolin. Om han sen trilskades för att det var kul att jävlas med en politiker, för att slippa stå till svars inför släkten eller om han uppriktigt ångrade sig låter jag vara osagt.
Eller hade han blivit övertalad med en massa tjat. Eller eller eller

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
SvD (bakom inlogg antar jag) står det att Bolin inte fått någon ytterligare ekonomisk kompensation, men viss dispositionsrätt. Hur länge det blir kan man förstås bara gissa.

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
På SvD (bakom inlogg antar jag) står det att Bolin inte fått någon ytterligare ekonomisk kompensation, men viss dispositionsrätt. Hur länge det blir kan man förstås bara gissa.
Jag har förvånats över att "Kortis" med flera (utan att ha fakta) under dagen har proklamerat att "Ebba har köpt ut Esbjörn". Förlikningen som gjordes kan handla om flera aspekter, tex. rätt till begränsat tillträde mm. Det kan också vara så att Esbjörn har fått betala Ebba en summa för att slippa en rättegång som han skulle förlora samt riskera att behöva betala hela eller delar av Ebbas rättegångskostnader.

P
B nord123 skrev:
Det var troligen Bolin som vann mest på att undvika en domstolsförhandling. Det fanns ingenting som talade för ett annat utfall än att Busch skulle vinna. Det var förstås därför han gick med på en förlikning.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.