145 246 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ok, likhet inför lagen gäller inte alltid kan vi väl vara överens om?K kortis skrev:Sorry tillhör inte Statsminister Löfven’ gäng
Varje dagsbot fastställs enligt 25 kap. 2 § brottsbalken till ett belopp från och med 50 kronor till och med 1 000 kronor efter vad som bedöms som skäligt med hänsyn till den tilltalades inkomst, förmögenhet, försörjningsskyldighet och ekonomiska förhållanden i övrigt.
så en dagsbot kan alltså vara Max 1000kr?
Likhet inför lagen läs om dagsbotenP pmd skrev:
https://www.centrumadvokaterna.se/2021/06/04/dagsboter-vad-ar-det/
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Självbyggare
· SE4
· 3 173 inlägg
Inte bara jag som undrar om man verkligen kan ha en partiledare som är dömd för grov brottslighet och som dessutom misskrediterar hela rättsssystemet efter att ha erkänt brottet, och då talar vi ändå om någon som vistats i samma kultur: https://www.sydsvenskan.se/2021-07-08/adaktusson-kanner-en-oro-for-partiet
"Att Ebba Busch först erkänner brottet och tar ett strafföreläggande, men sedan säger att hon är oskyldig, är "svårt att få ihop", enligt Adaktusson"
"Att Ebba Busch först erkänner brottet och tar ett strafföreläggande, men sedan säger att hon är oskyldig, är "svårt att få ihop", enligt Adaktusson"
Känns inte som att man ansett brottet som så grovt om man bara får böter?D djac skrev:Inte bara jag som undrar om man verkligen kan ha en partiledare som är dömd för grov brottslighet och som dessutom misskrediterar hela rättsssystemet efter att ha erkänt brottet, och då talar vi ändå om någon som vistats i samma kultur: [länk]
Fick inte bara böter, i huvudsak en villkorlig dom.M MartinP666 skrev:
Sen är det ju olika i olika kulturer, jag personligen anser att brott riktade mot en individ i avsikt att skada denna är ganska grova, för andra kan det vara den naturliga reaktionen på en upplevd kränkning.
Redigerat:
Jag tror väldigt få, tycker att det är ett brott, överhuvudtaget. Hade hon kört ihjäl någon på fyllan eller knuffat ner en pensionär för en trappa, hade hon varit rökt. Men här visar hon mer civilkurage än alla de andra partiledarna ihop. Vem kan ogilla något sådant?D djac skrev:Inte bara jag som undrar om man verkligen kan ha en partiledare som är dömd för grov brottslighet och som dessutom misskrediterar hela rättsssystemet efter att ha erkänt brottet, och då talar vi ändå om någon som vistats i samma kultur: [länk]
Inte jag, iallafall.
Staffans