145 277 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej, om ett brott är grovt eller inte bestäms av lagtexten. Man ska bara jämföra "grovhet" mellan brott av samma typ. Grov misshandel är inte jämförbart med grov trolöshet mot huvudman, t.ex.K kortis skrev:
Det är uppenbart ett allvarligt brott framförallt om man är partiledare och är med att skapa dem sen fins det dom som tydligen vill blunda för det för att personen är just Ebba Busch för hade det varit någon annan partiledare ex Stefan Löfven som dessutom anklagats för betydligt löjligare saker av borgerliga partier skulle det vara avgång direkt. Det är dessutom farligt att börja acceptera brottsliga handlingar för sakta men säkert har man till slut suddat ut vad som är rätt och fel. Den enda lösningen för Ebba är att hon avgår och lämnar politiken för alltid det har andra fått göra som begått brått och så även hon.Staffans2000 skrev:
Den enda lösningen?L LiteForce skrev:Det är uppenbart ett allvarligt brott framförallt om man är partiledare och är med att skapa dem sen fins det dom som tydligen vill blunda för det för att personen är just Ebba Busch för hade det varit någon annan partiledare ex Stefan Löfven som dessutom anklagats för betydligt löjligare saker av borgerliga partier skulle det vara avgång direkt. Det är dessutom farligt att börja acceptera brottsliga handlingar för sakta men säkert har man till slut suddat ut vad som är rätt och fel. Den enda lösningen för Ebba är att hon avgår och lämnar politiken för alltid det har andra fått göra som begått brått och så även hon.
Är det en slutgiltig lösning också?
Vad är problemet som Busch skulle lösa genom att avgå?
Höja partiets trovärdighet och få väljare att återkomma till partiet möjligen. Som det ser ut nu är det ju jätte låga siffror om du skulle ha missat det. Sen måste man kunna backa i bland för att kunna fortsätta köra framåt. Framförallt kunna se till partiets bästa och sina väljare framför egen vinning och kan man inte det bör man hitta ett annat jobb där man inte är offentlig person på samma sätt.P pmd skrev:
Ja, det uppenbara är att hon då inte skulle bygga på politikerföraktet, genom att skapa lagar, bryta mot dem själv och sedan fnysa åt lagen och rättsstaten, så bidrar hon till att bygga på parallelsamhällena, med andra lagar och normer.P pmd skrev:
Jag har som sagt och helt ärligt, svårt att se något annat parti (kanske ett), som skulle köra vidare som om inget hänt, med en partiledare dömd för ett ganska grovt brott. Det lustiga är att det bara är en i partiet som har någon form av normuppfattning kvar, iaf offentligt.
Ja du jag kan tala om att jag bedömer som jag vill, du förstår lilla gubben att jag har inte alltid samma åsikt som andra inte ens svenskt rättsväsende, jag tycker exempelvis att det är bättre att stjäla från dig än att stjäla genom skattebrottP pmd skrev:
Hon representerar ju ett parti med religiös och kristen värdegrund och ajaj dom dom är oantastliga, och så är hon ju snygg oxå men det skulle väl ingen kille väga in.L LiteForce skrev:Det är uppenbart ett allvarligt brott framförallt om man är partiledare och är med att skapa dem sen fins det dom som tydligen vill blunda för det för att personen är just Ebba Busch för hade det varit någon annan partiledare ex Stefan Löfven som dessutom anklagats för betydligt löjligare saker av borgerliga partier skulle det vara avgång direkt. Det är dessutom farligt att börja acceptera brottsliga handlingar för sakta men säkert har man till slut suddat ut vad som är rätt och fel. Den enda lösningen för Ebba är att hon avgår och lämnar politiken för alltid det har andra fått göra som begått brått och så även hon.
Hon är ju ett problem för sitt parti det är väl just det vi diskuterar ett bevis för och samma sak tycker ju snart sagt alla politiska förståsigpåare, även deras eget språkrör Dagen och även Lars Adaktusson är bekymradeP pmd skrev:
Nej. Det tror jag väldigt få tycker. Att skriva att en dömd pedofil, är en dömd pedofil, tror jag väldigt få finner stötande.L LiteForce skrev:Det är uppenbart ett allvarligt brott framförallt om man är partiledare och är med att skapa dem sen fins det dom som tydligen vill blunda för det för att personen är just Ebba Busch för hade det varit någon annan partiledare ex Stefan Löfven som dessutom anklagats för betydligt löjligare saker av borgerliga partier skulle det vara avgång direkt. Det är dessutom farligt att börja acceptera brottsliga handlingar för sakta men säkert har man till slut suddat ut vad som är rätt och fel. Den enda lösningen för Ebba är att hon avgår och lämnar politiken för alltid det har andra fått göra som begått brått och så även hon.
Hade varit likadant om det varit Lövén.
Ett brott som inte allmänheten uppfattar som ett brott, kan vara hur grovt som helst. Det spelar likväl ingen roll.
Staffans
Adaktusson kanske fluktar in partiledarposten för egen vinning, så ett litet knivstick i hennes rygg, kan förbättra hans chanser.K kortis skrev:
Staffans
Vad är det där för paternalistiskt påhopp, ”lilla gubben”, sluta med det.K kortis skrev: