Vem tycker du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?

• Antal röster
    2 054
Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Moraliskt sett är det väl att han i ett mycket tidigt skede ville "backa ur" och inte sälja till Ebba. Varför han ville backa spelar väl mindre roll.
SAMT att Ebba i ett mycket tidigt skede uttalade att om han inte ville sälja så skulle hon "backa ur" affären.

• Gilla
jade_wys38 och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Moraliskt sett är det väl att han i ett mycket tidigt skede ville "backa ur" och inte sälja till Ebba. Varför han ville backa spelar väl mindre roll.
SAMT att Ebba i ett mycket tidigt skede uttalade att om han inte ville sälja så skulle hon "backa ur" affären.
Skälet till urbackningen, som han anförde i en tv-intervju, att hon hade avverkat för grovt sly håller väl knappast ens på det moraliska planet.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Och hur håller Ebbas löfte om att backa ur affären?
Men det är ju så klart inte mycket värt, politiker som hon är. Dessutom för ett parti som säger sig stå upp för moral och dom svaga i samhället.

• Haha
djac
  • Laddar…
E elmont skrev:
Men det är ju så klart inte mycket värt, politiker som hon är. Dessutom för ett parti som säger sig stå upp för moral och dom svaga i samhället.
Jag tror att hon ställer upp för "den svage" i den här affären.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
E elmont skrev:
Är det rundgång här? Hon lovade att backa ifall Esbjörn förklarade sig men det gjorde han aldrig, han dök inte upp på avtalat möte.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Är det rundgång här? Hon lovade att backa ifall Esbjörn förklarade sig men det gjorde han aldrig, han dök inte upp på avtalat möte.
Hennes löfte om att backa kom långt innan det handlade om någon förhandling. Men som sagt med hennes bakgrund är allt helt förståeligt.

E elmont skrev:
Hennes löfte om att backa kom långt innan det handlade om någon förhandling. Men som sagt med hennes bakgrund är allt helt förståeligt.
Kan du beskriva hennes bakgrund för oss som inte känner till den? Om det inte är förtalsmässigt förstås.

M mickef skrev:
Kan du beskriva hennes bakgrund för oss som inte känner till den? Om det inte är förtalsmässigt förstås.
Med bakgrund menar jag i det här fallet politisk aktiv som ju ger en fadd smak i munnen och det OAVSETT partifärg.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Med bakgrund menar jag i det här fallet politisk aktiv som ju ger en fadd smak i munnen och det OAVSETT partifärg.
Ok, men om du menar politiker som ger "fadd smak i munnen" så står hon nog inte så högt upp på listan.

P
E elmont skrev:
Ett tecken på att Esbjörn inte vill sälja till Ebba är väl att det nu ligger i rätten eller???
Ja, han är stämd för avtalsbrott. Pacta sunt servanda.

P
E elmont skrev:
Ja, det var omoraliskt av Esbjörn att vilja bryta avtalet i det skedet. Fast han ville inte bryta på riktigt eftersom han inte ville träffa Ebba för att göra upp om saken. En fastighetsaffär är lite mer komplicerad än att en cykelförsäljning. F.ö. är det ganska ovanligt att säljare kräver att affären går tillbaka oavsett vad det handlar om för slags affär. Någon generell rätt till det har inte säljare oavsett om det handlar om ett mjölkpaket eller en fastighet.

P
M mickef skrev:
Skälet till urbackningen, som han anförde i en tv-intervju, att hon hade avverkat för grovt sly håller väl knappast ens på det moraliska planet.
Speciellt med tanke på att Esbjörn var med vid slyröjningen och var på gott humör vid umgänget med Ebba.

P
E elmont skrev:
Det var inget ovillkorligt löfte så Ebba har agerat moraliskt rätt.

D
Att säga sådana saker att man ¨vet¨ vad Esbjörn vill, att han var ¨på gott humör¨ etc, kräver ju att man känner honom jättebra, det är helt utanför vad jag har tillgång till. Jag utgår från det som framkommer i media och jag utgår från att detta är förvanskat och missförstått, finns förmodligen spår av sanning men det är det jag har att spekulera med och då blir bilden inte så svartvitt som vissa framställer den.

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
harry73
Juridiskt är bilden svart vitt, men nu är detta moraltråden och kan man säga och tycka allt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.