145 222 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Moraliskt sett är det väl att han i ett mycket tidigt skede ville "backa ur" och inte sälja till Ebba. Varför han ville backa spelar väl mindre roll.
SAMT att Ebba i ett mycket tidigt skede uttalade att om han inte ville sälja så skulle hon "backa ur" affären.
SAMT att Ebba i ett mycket tidigt skede uttalade att om han inte ville sälja så skulle hon "backa ur" affären.
Skälet till urbackningen, som han anförde i en tv-intervju, att hon hade avverkat för grovt sly håller väl knappast ens på det moraliska planet.E elmont skrev:
Är det rundgång här? Hon lovade att backa ifall Esbjörn förklarade sig men det gjorde han aldrig, han dök inte upp på avtalat möte.E elmont skrev:
Ja, det var omoraliskt av Esbjörn att vilja bryta avtalet i det skedet. Fast han ville inte bryta på riktigt eftersom han inte ville träffa Ebba för att göra upp om saken. En fastighetsaffär är lite mer komplicerad än att en cykelförsäljning. F.ö. är det ganska ovanligt att säljare kräver att affären går tillbaka oavsett vad det handlar om för slags affär. Någon generell rätt till det har inte säljare oavsett om det handlar om ett mjölkpaket eller en fastighet.E elmont skrev:
Att säga sådana saker att man ¨vet¨ vad Esbjörn vill, att han var ¨på gott humör¨ etc, kräver ju att man känner honom jättebra, det är helt utanför vad jag har tillgång till. Jag utgår från det som framkommer i media och jag utgår från att detta är förvanskat och missförstått, finns förmodligen spår av sanning men det är det jag har att spekulera med och då blir bilden inte så svartvitt som vissa framställer den.