145 204 läst · 2 074 svar
145k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg
Det handlar inte om att bara rika skulle återfödas, utan om att rika i verkligheten kan hävda att man har den position man har i samhället pga. ens egna handlingar i ett tidigare liv. Det finns alltså inga orättvisor, bara straff man inte längre minns varför man fått.L LiteForce skrev:
En praktisk ordning för de brahminer som sitter vid linsgrytorna.
Edit: Uppdaterat grytslag från det kulturellt okänsliga köttgrytor.
Redigerat:
Det kanske kommer som en överraskning för dig att dom fattiga i världen som svälter och lider av alla olika sjukdomar är betydligt mer plågade än vad en medelsvensson är. Och med rik menas inte bara folk med miljoner på banken utan även alla dom som har tak över huvudet mat på bordet varje dag och kan hämta ut sin malariamedicin mm. Det mest tragiska är att i samma samhällen lever stora grupper som med hjälp av bla religion har roffat åt sig otroliga rikedomar.L LiteForce skrev:En Hindu ? Hur i all världens kom du fram till detta. Sen undrar jag hur reinkarnation enligt dig endast skulle falla på dom rika & Hindu ? Alla har lika värde och genomgår reinkarnation både fattiga och rika. Angående rik & fattig har detta ingen betydelse för hur man upplever sitt liv för oavsett om jag har eller inte har pengar kan jag vara lycklig eller olycklig det är något man själv till 100% kan påverka för pengar skapar inte lycka, kärlek, vänlighet, hälsa, välbefinnande mm. Människor är ofta avundsjuk på rika för alla prylar och saker dom kan skaffa sig med pengar vilket gör att man glömmer att dom har sina problem som alla andra. En rik person kan absolut vara lika olycklig som en fattig kan det fin många exempel på detta som varför så många rika människor i värden håller på med droger exempelvis, väljer att avsluta sitt liv eller rikas rädsla att förlora sina pengar och på grund av det inte vågar leva sitt liv. Jag är själv inte rik på pengar och inget jag heller funderar över eller är avundsjuk på att andra har.
[länk]
Jag förstår vad du menar och tycker också att det är hemskt att människor ska behöva lida som det du beskriver. Men detta kan man inte skylla på verken religion eller Gud. Religon har funnits lika länge som människan och så länge människor hela tiden söker hitta genvägar till framgång för egen vinning kommer det också finnas människor som använder sig av Gud & religon i olika syften för att berättiga sitt handlande vilket är en stor synd de begår. Det kommer hela tiden tillbaka på oss människor att det är vi som måste förändras för att det ska bli bättre.E elmont skrev:Det kanske kommer som en överraskning för dig att dom fattiga i världen som svälter och lider av alla olika sjukdomar är betydligt mer plågade än vad en medelsvensson är. Och med rik menas inte bara folk med miljoner på banken utan även alla dom som har tak över huvudet mat på bordet varje dag och kan hämta ut sin malariamedicin mm. Det mest tragiska är att i samma samhällen lever stora grupper som med hjälp av bla religion har roffat åt sig otroliga rikedomar.
Man kan fråga sig varför inte alla demokratiska och rika länder med överflöd inte går in och hjälper dessa utsatta människor samt ifrågasätter dessa grupper och begär förändringar att bara titta på när människor far illa är ju heller inte bra när man har makten att förändra. Den egna regeringen i landet kan ju också hjälpa sin befolkning varför dom väljer att bara titta på när deras eget folk lider förstår man inte heller. Sen kan ju folket själva protestera ny val eller liknande för att få till förändring. Att skylla på Gud & Religon när det är oss människor som skapar problemen är fel
Man kan ju undra vad gott som kommit ur religion, däremot finns det otaliga exempel på det motsatta. Se bara på alla krig som beror på motsättningar i religionstolkning, förr som nu. Att bry sig om medmänniskor och uppföra sig har inget som helst med religion att göra. Även en sådan som jag som av en slump kom till och har snart levat ett helt liv och som snart likt en blomma på hösten vissnar ner och blir till gödning för kommande varelser, är minst lika empatiska som någon som säger sig vara religiös.
Och hur någon kan tillbe och dyrka någon "makt" som låter allt elände fortgå är mig en gåta.
Och hur någon kan tillbe och dyrka någon "makt" som låter allt elände fortgå är mig en gåta.
Jag förstår dig och håller med dig om att religoner många gånger används och utnyttjas på fel sätt och många krig har också orsakats av just meningsskiljaktigheter om religon. Men för många människor är religoner också en tröst och bra för dom som behöver den och om den används som den egentligen är tänkt.är den bra och är ju också vårt ursprung. Jag går inte själv i kyrkan annat än nödvändigt då jag anser kyrkan som en affärsverksamhet som förlorat fokus på vad den borde vara för folket vilket inte är en sparbössa som plötsligt vandrar runt när man besöker den och den har också en brokig historia med våld, krig och häxjakt vilket jag inte gillar. Jag dyrkar heller inte någon Gud och den Gud jag känner till har aldrig heller någonsin begärt att man ska dyrka honom bar att tro på honom räcker och vill man nu be till honom vilket också är frivilligt kan man göra det var som helst.E elmont skrev:Man kan ju undra vad gott som kommit ur religion, däremot finns det otaliga exempel på det motsatta. Se bara på alla krig som beror på motsättningar i religionstolkning, förr som nu. Att bry sig om medmänniskor och uppföra sig har inget som helst med religion att göra. Även en sådan som jag som av en slump kom till och har snart levat ett helt liv och som snart likt en blomma på hösten vissnar ner och blir till gödning för kommande varelser, är minst lika empatiska som någon som säger sig vara religiös.
Kristna reinkarneras inte. De håller sig snällt döda tills de återuppstår på den yttersta dagen.L LiteForce skrev:
Det gör de. Sverige ger t.ex. en procent av BNP till fattigare länder. Det är en oerhörd massa pengar.L LiteForce skrev:
Där klämmer skon en hel del. Det tycks vara en utbredd uppfattning att bistånd inte ska vara villkorat med t.ex. demokratisk utveckling och marknadsekonomi, vilket gör att biståndet inte blir så effektivt som det skulle kunna vara.
Vad ska man med en gud till om den inte ids hjälpa till?
Det är ju de andras dumma tro på en falsk gud som är problemet, förstår du väl? Vår gud är snäll och rar och vill bara väl. Då måste vi förstås nedkämpa de otrogna.E elmont skrev:
Syftar du på Origenes idé om att själen är oändlig (dvs har alltid funnits och alltid kommer att finnas)? Den idén är inte samma som reinkarnation eftersom själen alltid har funnits hos gud och sen blev inkarnerad i och med syndafallet och till sist kommer att återförenas med gud.Staffans2000 skrev:
På kyrkomötet i Konstantinopel 543 förkastades den idén.
Hörsägen är nu inte det samma som bevis, många så kallade bevis har funnits under årtusenden på många ”gudar” och deras ställföreträdande som påstås finnas, så många att jag inte respekterar dessa förespråkare, men jag respekterar deras rätt att troL LiteForce skrev:Det beror på vad man avser mena med övernaturligt väsen, menar man Pysslingar, Troll ex vis är det övernaturliga sago väsen och tror man att dessa fins på riktigt är det vidskeplighet eftersom det inte fins någon bekräftad sanning eller dokumentation om detta genom vår historia.
Menar man i stället Gud så fins det dokumentation ex vis Bibeln och bevis i form av Jesus som utförde mirakel på jorden samt alla kyrkor runt vår jord där präster förespråkar Guds ord. Det är en Tro på något som är större än oss människor och som också sägs vara vår skapare.
Ebba har erlagt handpenning på 395.000 och det måste till ett möte för Ebba kan inte bryta kontraktet enbart från sin sida, men Esbjörn dök aldrig upp till det mötet och han är fortfarande skyldig Ebba för handpenningen. Hon hade möte för at prata igenom hur han ville ha det och han kom inte.L LiteForce skrev:Värna om de äldre är vad KD och Ebba offentligt påstår är deras hjärtefråga. Hur sant är det påståendet inte mycket med tanke på vad som visas upp och är ju faktiskt motsatsen. Att dra en 80åring med minnes problem till tingsrätten för egen vinning att komma över dennes hus mot hans egentliga vilja. Skandal är det och visar tydligt på girighet och egen vinning som tar över sunt förnuft för vad som är moraliskt rätt och fel för det är många gånger stor skillnad på vad som är rätt juridiskt i förhållande till moraliskt och det är mänskligt att fela men gudomligt att förlåta vilket en ledare för KD absolut borde stå för. Värderingar inom KD kommer nämligen från kristendomen och girighet hör inte till kristendomen över huvud taget och är en av 7 synder inom just kristendomen.
Kommer människor verkligen vilja ha en politiker som agerar utifrån egen vinning och inte kan stå tillbaka för den goda saken och moralen. En politiker som säger och påstår att man står för ditten och datten till almenheten och sedan agerar det motsatta.
Ebba borde i stället agera och göra som bilhandlaren i denna video vilket visar på att det fins människor som sätter moral och hjärtlighet före egen vinning och skulle det finnas fler människor som gjorde detta skulle vi ha en mycket bättre värd.
[media]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 724 inlägg