21 093 läst · 303 svar
21k läst
303 svar
Jag har mer pengar än förstånd
Det är ju det där att förståndet inte följer inkomsten som fascinerar vetenskapen. Läkarna är som bekant välavlönade och därför automatiskt förståndiga. Att jag inte följer denna naturlag försöker vetenskapen dölja, med alla medel. För hur skulle det se ut -funktionsvarierade tjänar dubbelt så mycket som en läkare!P pmd skrev:
Därav alla timmar.
Alternativt. En undersökning på en halvtimme per person.
Nej men dessa har krav på sig =) Augusti är det dags, det ligger i gatan så det är efteranslutningen. De har väl semester de med.P pmd skrev:
Ibland går jag på promenad i skogen på natten.? Rkarlsson skrev:
Här ute bland våra grönsaker skjuts det också en hel del, men skyttarna siktar mest på hjortar, harar och rådjur. Inte så mycket på varandra.
Det problemet vi hade var då och det är i princip utraderat idag. Men nu har vi importerat en stor grupp med ännu kraftigare antisemitiska värderingar som dessutom tillåts skandera död åt judarna helt öppet av någon anledning. Det finns inte en muslim som tycker Israel ska få existera. Att jämföra detta problem med skinnskalletiden från 1993 är fånigt. Jag ser inte ens hur det är relevant i diskussionen? Vad ska jag svara? Ja men då så, släpp in några miljoner islamister till.? Rkarlsson skrev:Men idag, idag? Den förföljelsen har ju funnits här i herrejösses massa år. Malmö är direkt känt åtminstone sedan 20 år tillbaka om förföljelsen.
Jag förminskar inte de. Jag talar bara om att här är problemen mindre. Problemet med städerna är att alla bor ihop på en plats.
Vår stad hade problem förr med juggar (muslimer, kristna och ateister) men sedan staden gjorde en mötesplats lugna det sig. Sen tog ett visst parti bort det så det blev lite mer livat igen.
De vi har problem med är johansson och svensson.
Och vi är väl en 5000 pers i denna hålan.
Problemen existerar absolut. Men du fattade nog trögt då jag sa åt dig att du skulle flytta ut i byn.....
Redigerat:
Du snackar som du har förstånd.E Erik JS skrev:Gulligt att du tror att dina ”skattepengar” gör någon som helst skillnad för mig som mångmiljonär. Jag betalar troligtvis mer skatt per månad än vad du tjänar på ett år lilla gubben. Den enda parasiten av oss två är du 👍
Lägger till dig i högen av bittra tjurgubbar som känner sig kränkta av att de är fast här och inte har råd eller helt enkelt inte vågar ta steget att flytta till ett trevligare land. Ska tänka på dig och dina ”skattepengar” när jag dricker drinkar vid min pool i värmen medan du ruttnar här bland ghetton och skjutningar 🥳 🍺🌴
Har du varit utomlands någon gång? Kan rekommendera att du skrapar ihop lite pengar och provar det. Du kanske lyckas vidga dina vyer lite och se andra perspektiv.
Ha det gott vännen.
Hoppas verkligen att du flyttar så fort som möjligt.
Behöver du hjälp att flytta och packa så ställer jag upp gratis, det är det värt för att slippa sådana som du 😎
Jag jämför inte med skinnskallar. Och det var inte 93 för 20 år sen. Så du kan ju svara efter du läser.E Erik JS skrev:Det problemet vi hade var då och det är i princip utraderat idag. Men nu har vi importerat en stor grupp med ännu kraftigare antisemitiska värderingar som dessutom tillåts skandera död åt judarna helt öppet av någon anledning. Det finns inte en muslim som tycker Israel ska få existera. Att jämföra detta problem med skinnskalletiden från 1993 är fånigt. Jag ser inte ens hur det är relevant i diskussionen? Vad ska jag svara? Ja men då så, släpp in några miljoner islamister till.
Vi lämnar nog diskussionen israel vs palestina? Båda parterna vill utrota varandra.
Jävla urspårning =)
Det lever nära två miljoner muslimer i Israel men i princip inga judar i muslimska länder, så nej, bägge parter vill inte utrota varandra. I övrigt håller jag med dig. Rejäl urspårning? Rkarlsson skrev:
Der är dåligt för Sverige att lönsamma bolag och folk som tjänar mycket pengar flyttar från landet. De utgör en stor del av skattebasen. Vi borde se till att de trivs här istället.U Uffe A skrev: