R
P pmd skrev:
Nej, det är inte sant.

Ja, det är sant.
Har du någon fakta som stödjer att det inte är sant eller tycker du bara?
 
E
V Vindens skrev:
När är man höginkomsttagare? Ett ord med så många skilda uppfattningar bland gemene man.
Google sa att allt över brytpunkten för statlig inkomstskatt räknas som till gruppen höginkomsttagare.

Dock säger SCB ca 100K per månad.

Jag tippar på att om du tjänar ca 70K före skatt så kan du klassa dig som höginkomsttagare. Har jag fel?
 
P
R Rejäl skrev:
Har du någon fakta som stödjer att det inte är sant eller tycker du bara?
Inlägg #253 är relevant till att börja med. F.ö. brukar det vara den som gör ett påstående som har bevisbördan, så det är nog du som bör underbygga ditt påstående.
 
  • Gilla
Erik JS
  • Laddar…
Köp en rejäl bit mark, gräv en rejäl damm eller sjö plantera in fisk, köp båt och metspö en termos med kaffe lite bullar och njut :)
 
  • Gilla
  • Älska
Intet och 1 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Inlägg #253 är relevant till att börja med.
Ingen fakta bara någons påstående, så du tycker som vanligt bara?
Annars kom med fakta?
 
P
Som jag skrev (lade till) i inlägg #258, så är det snarare du som bör ge underbyggnads för ditt påstående i inlägg #250.

Påståendet i inlägg #253 är f.ö. ganska nära sanningen. Det bor 1.7 miljoner muslimer i Israel, enligt 2021/2022 års siffror.
I den muslimska världen bor det cirka 8000 judar. 1945 bodde där cirka 800 000 judar.
 
Redigerat:
  • Gilla
STB och 3 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Som jag skrev (lade till) i inlägg #258, så är det snarare du som bör ge underbyggnads för ditt påstående i inlägg #250.
Jag har ingett med inlägg #250 att göra så gå o lägg dig😉
Du har ingen fakta utan bara tycker😂
 
P
Ursäkta. Jag blandade ihop dig med Rkarlsson. Då är det honom du bör kräva på fakta.

Jag har f.ö. kompletterat inlägg #261 på ett sätt som bör tillfredsställa dig.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Ursäkta. Jag blandade ihop dig med Rkarlsson. Då är det honom du bör kräva på fakta.

Jag har f.ö. kompletterat inlägg #261 på ett sätt som bör tillfredsställa dig.
Tack för att du insåg det😉
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
E Erik JS skrev:
Småkorkade personer är ju de jag tjänar pengar på, kanske är du en av mina kunder 😂
Så kan det vara. Hela livet går ut på att bli så lite lurad dom möjligt. Så vem tjänar pengar på dig?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Nissens
V Vildparti skrev:
Köp en rejäl bit mark, gräv en rejäl damm eller sjö plantera in fisk, köp båt och metspö en termos med kaffe lite bullar och njut :)
Vet inte vem du skrev till, men jag har faktiskt ett par naturliga sjöar, den ena med inhemsk fisk, den andra har jag åtminstone hittat fjällkarp i, så det verkar redan vara inplanterat o klart.
Återstår båt med tillbehör… men hoppar nog det…
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
I Intet skrev:
Så kan det vara. Hela livet går ut på att bli så lite lurad dom möjligt. Så vem tjänar pengar på dig?
Min fru 😁
 
  • Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Då får du ha ett stort tack för att du är snäll och fyller på statskassan varje år!
Jag brukar också känna mig som en givmild hjälte, om än i mindre skala, varje gång det är deklarationsdax. Undrar alltid om mitt månatliga bidrag räcker till viktiga saker såsom: Taxi mm.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det du målar upp så svart är en västanfläkt jämfört med vad de flesta länder på jorden lever med.
Ja, de flesta länder är säkert värre än Sverige, men Sverige har halkat ner rejält i mångas tycken, så nu finns det rätt många fler länder som är bättre än Sverige. Man kan ju välja med omsorg istället för att blint snurra och sätta fingret på en jordglob.

Ditt genomsnittargumentet är inget vidare.

Har man dessutom gott om pengar blir många av de dåliga länderna betydligt bekvämare.
 
Nissens
C cbrolin skrev:
Ja, de flesta länder är säkert värre än Sverige, men Sverige har halkat ner rejält i mångas tycken, så nu finns det rätt många fler länder som är bättre än Sverige. Man kan ju välja med omsorg istället för att blint snurra och sätta fingret på en jordglob.

Ditt genomsnittargumentet är inget vidare.

Har man dessutom gott om pengar blir många av de dåliga länderna betydligt bekvämare.
Ja, det är som du skriver, ett tyckande. Fakta är det inte.
Vet inte vad du menar med ”genomsnittargument” - har vad jag vet inte använt det.

Att Sverige liksom andra länder förändras är naturligt, och det är väl mer så att Sverige länge har varit - och är - ett av de mest udda länderna i världen.

Det är en sak om man har gott om pengar och inte behöver bry sig om kostnader, men att lura ut sina barn till att flytta utomlands innan familjebildning etc. är att göra dom en stor otjänst.

Att bli invandrare i ett annat land lär innebära större förändingar än de förändringarna Sverige genomgått.

Sverige har förändrats, men ser man till fakta så är det inte mycket som blivit sämre. Gängkriminaliteten är alla överens om måste stävjas, men jag måste säga att trots att jag bor i ett storstsdsområde är jag helt opåverkad av den, och jag känner heller till någon som drabbats av den. Men den måste fås bort.

Sanningen är att Sverige har varit skyddat från omvärlden, men bara de sista 40 åren har jordens befolkning fördubblats, bara det innebär att mycket förändras runt hela jorden.

Men det är väl bra att de som är så missnöjda med Sverige flyttar härifrån, det blir ju win-win. 😊

Med lite livserfarenhet vet man att gräset inte är grönare på andra sidsan, det finns fläckar där också, men kanske på andra ställen.

Med de erfarenheter jag har från andra länder ser jag att det är väldigt mycket som är mycket bättre i Sverige. Kan tänka mig att leva delar av året i ett annat land, men definitivt inte på heltid.
 
Redigerat:
  • Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.