P pmd skrev:
(. Men då var det iallafall svenska nazister som demonstrerade. Nu är det arabiska nazister. Det är nog värre.
Å ena sidan låtsas man bry sig om judarnas trygghet och ser antisemitismen som ett allvarligt problem när man pratar om skinnskallar (som inte ens existerar idag), men när man pratar om islamiseringen, ja då är antisemitism inte så allvarligt längre och allt är ett påhittat problem från ”främligsfientliga”.

Ungefär så.

Hela livet har vi fått lära oss att antisemitism är fel, men nu går antisemitiska hamasvurmare på parad genom våra gator och skanderar helt öppet antijudiska slagord utan att svennebanan höjer på ögonbrynen.

Det är ett hån mot vår judiska befolkning.
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ryska "aktiva åtgärder" i hundra år har gett det resultatet.
Ska jag vara ärlig tror jag mer problemet är Kina, men kan bara gissa. Jag tror inte Ryssland har kapaciteten eller kunnigheten, men kan ha helt fel i mina antaganden. Men liksom du tror jag påverkanskampanjer ligger bakom allt detta.
 
Redigerat:
P pmd skrev:
Jag tror dock att Erik JS kommer att behöva betala ungefär lika mycket skatt (och därmed fortsätta sponsra den i hans tycke dåliga samhällsutvecklingen i Sverige) även om han flyttar till vischan.
Jo men så är det ju i ett samhälle där det skall på något vis fungera. Att det kanske inte riktigt går som man vill är olyckligt. Ja har iallafall haft mestadels bra med sjukvård och dylikt. Det blir tyvärr sämre dock varje gång de blå styr mer.
P pmd skrev:
Va? Har ni Internet och Facebook? :)
Ja jag har jävlar i havet beställt fiber med. Frågan är när de ska dra det genom väggen bara. Jag som var extrem motståndare. Men jag gillar inte allente så blev tvungen till det :p
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där begrep jag inte. 🤔
Ja alltså. Otrygg, det behöver man inte direkt vara om man är på promenad i byn. Det är den uppmålade otryggheten folk sprider på fejjan.....

Eller vad mer menar du ?
 
R Rkarlsson skrev:
Eller vad mer menar du ?
Det var "Pistoler har hänt såklart." som jag inte fattade.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det var "Pistoler har hänt såklart." som jag inte fattade.
Ah.
Det har hänt att folk har haft vapen på sig här. De har dock av nån anledning skött sig hyffsat och skjutit varandra där ingen oskyldig kunnat bli drabbade :) Typ i skogen på natten.
 
  • Wow
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
P
E Erik JS skrev:
Å ena sidan låtsas man bry sig om judarnas trygghet och ser antisemitismen som ett allvarligt problem när man pratar om skinnskallar (som inte ens existerar idag), men när man pratar om islamiseringen, ja då är antisemitism inte så allvarligt längre och allt är ett påhittat problem från ”främligsfientliga”.
"(." och ".)" är s.k. ironiparenteser. (. Detta är ironiskt menat. .)
E Erik JS skrev:
Hela livet har vi fått lära oss att antisemitism är fel, men nu går antisemitiska hamasvurmare på parad genom våra gator och skanderar helt öppet antijudiska slagord utan att svennebanan höjer på ögonbrynen.

Det är ett hån mot vår judiska befolkning.
From The River To The Kushelaima Shelachem !
 
  • Gilla
Erik JS
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
skött sig hyffsat och skjutit varandra där ingen oskyldig kunnat bli drabbade
Skönt att de sköter sig! 😳😮🔫
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
M
R Rkarlsson skrev:
Ah.
Det har hänt att folk har haft vapen på sig här. De har dock av nån anledning skött sig hyffsat och skjutit varandra där ingen oskyldig kunnat bli drabbade :) Typ i skogen på natten.
Vi har uppenbarligen olika krav på tillvaron och vad ett sunt samhälle är!
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Skönt att de sköter sig! 😳😮🔫
Ja eller skjuter sig?

:) Polisen gjorde ju ett bra arbete så de är bakom galler.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja alltså. Otrygg, det behöver man inte direkt vara om man är på promenad i byn. Det är den uppmålade otryggheten folk sprider på fejjan.....

Eller vad mer menar du ?
Uppmålad? Var glad att du inte är jude i Sverige i dag då och måste be dina barn dölja Davidsstjärnan. Och säg det till alla offer för massinvandringen. Det är inte en obetydlig siffra och den hade inte behövt existera om vi inte hade släppt in folk med barbarisk människosyn hej vilt helt utan kontroll.

Det är otroligt svagt att förminska problemen som du gör. Bara för att du sitter i din håla 1 km från närmsta granne betyder inte det att problemen inte existerar eller är ”uppmålade”. Lägg av bara. Det är extremt egoistiskt att stoppa huvudet i sanden. Hur många fler ska behöva skjutas ihjäl i Sverige innan sådana som du börjar bry sig.
 
  • Gilla
STB och 2 till
  • Laddar…
P
E Erik JS skrev:
Ska jag vara ärlig tror jag mer problemet är Kina, men kan bara gissa. Jag tror inte Ryssland har kapaciteten eller kunnigheten, men kan ha helt fel i mina antaganden. Men liksom du tror jag påverkanskampanjer ligger bakom allt detta.
För hundra år sen var Kina ett underutvecklat land uppdelat mellan s.k. krigsherrar. Kina fortsatte att vara underutvecklat efter kommunisternas seger i inbördeskriget 1927 – 1949.
Inte förrän efter Mao Tse-Tungs död 1976 påbörjades försiktiga ekonomiska reformer, som tog ordentlig fart några decennier senare.

Innan dess hade Kina begränsade möjligheter att genomföra påverkansoperationer. Ryssarna höll däremot på under hela Sovjetunionens existens, och har fortfarande ångan uppe.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
För hundra år sen var Kina ett underutvecklat land uppdelat mellan s.k. krigsherrar. Kina fortsatte att vara underutvecklad efter kommunisternas seger i inbördeskriget 1927 – 1949.
Inte förrän efter Mao Tse-Tungs död 1976 påbörjades försiktiga ekonomiska reformer, som tog ordentlig fart några decennier senare.

Innan dess hade Kina begränsade möjligheter att genomföra påverkansoperationer. Ryssarna höll däremot på under hela Sovjetunionens existens, och har fortfarande ångan uppe.
Jaha, där ser man. Tack för lektionen:)
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
E Erik JS skrev:
Uppmålad? Var glad att du inte är jude i Sverige i dag då och måste be dina barn dölja Davidsstjärnan. Och säg det till alla offer för massinvandringen. Det är inte en obetydlig siffra och den hade inte behövt existera om vi inte hade släppt in folk med barbarisk människosyn hej vilt helt utan kontroll.

Det är otroligt svagt att förminska problemen som du gör. Bara för att du sitter i din håla 1 km från närmsta granne betyder inte det att problemen inte existerar eller är ”uppmålade”. Lägg av bara. Det är extremt egoistiskt att stoppa huvudet i sanden. Hur många fler ska behöva skjutas ihjäl i Sverige innan sådana som du börjar bry sig.
Men idag, idag? Den förföljelsen har ju funnits här i herrejösses massa år. Malmö är direkt känt åtminstone sedan 20 år tillbaka om förföljelsen.

Jag förminskar inte de. Jag talar bara om att här är problemen mindre. Problemet med städerna är att alla bor ihop på en plats.

Vår stad hade problem förr med juggar (muslimer, kristna och ateister) men sedan staden gjorde en mötesplats lugna det sig. Sen tog ett visst parti bort det så det blev lite mer livat igen.

De vi har problem med är johansson och svensson.

Och vi är väl en 5000 pers i denna hålan.

Problemen existerar absolut. Men du fattade nog trögt då jag sa åt dig att du skulle flytta ut i byn.....
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Jo men så är det ju i ett samhälle där det skall på något vis fungera. Att det kanske inte riktigt går som man vill är olyckligt.
Jovisst är det så. Då kan man ju flytta om man inte gillar läget …
R Rkarlsson skrev:
Ja jag har jävlar i havet beställt fiber med. Frågan är när de ska dra det genom väggen bara. Jag som var extrem motståndare. Men jag gillar inte allente så blev tvungen till det :p
Vi bor också i spenaten. VI beställde fiber 2017. I våras (drygt sju år senare) blev den installerad …
Mitt tips är alltså att inte hålla andan medan du väntar. :)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.