R Rkarlsson skrev:
inga bekymmer att gå på byn dygnet runt direkt. Pistoler har hänt såklart.
Det där begrep jag inte. 🤔
 
  • Gilla
Erik JS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du drar helt huvudlösa slutledningar om vad jag har för erfarenheter och vad jag tycker utifrån att jag påpekar att det var snedvridna data och prognoser som du länkade till samt skrev lite utifrån de muslimer som jag känner eller har känt.

Att det finns Chinatowns i USA på flera ställen innebär verkligen inte att de som lever där vill förvandla USA till Kina. Du drar väldigt konstiga slutsatser utifrån vad väldigt få tycker.

Judarna kände sig inte trygga när svenska skinnskallar demonstrerade heller.
På vilket sätt är "skinnskallarna" relevanta? 🙄 Känner du ens någon judisk person? Jag tvivlar. Men då får jag anta att vi bör acceptera Hamasparader på våra gator där islamisterna tillåts att öppet kräva utrotning av judarna för att vi en gång i tiden hade "skinnskallar". Snacka om whataboutism.

Den asiatiska befolkningen i USA är för övrigt väldigt framgångsrik. Deras barn är generellt högpresterande i skolan och de bidrar till samhället. De är knappast heller överrepresenterade i våldsbrotts- och våldtäktsstatistiken.

Varför detta stora behov att komma med ursäkter istället för att erkänna problemen. Eller du kanske på riktigt inte ser några problem alls? I övrigt svarade du inte på mina frågor.

Jag är verkligen inte förvånad över denna utveckling när man hör dessa resonemang. Helt obegripligt. Svenskar är nog det mest naiva folket i världen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Vet inte om ts bara gjort en "rolig" tråd, men krasst så blir livet lite enklare om man man har ekonomi att göra det man blir lycklig av. Hur långt är det snöret.😀
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
E Erik JS skrev:
På vilket sätt är "skinnskallarna" relevanta? 🙄 Känner du ens någon judisk person? Jag tvivlar. Men då får jag anta att vi bör acceptera Hamasparader på våra gator för att vi en gång i tiden hade "skinnskallar". Snacka om whataboutism.

Den asiatiska befolkningen i USA är för övrigt väldigt framgångsrik. Deras barn är generellt högpresterande i skolan och de bidrar till samhället. De är knappast heller överrepresenterade i våldsbrotts- och våldtäktsstatistiken.

Varför detta stora behov att komma med en massa ursäkter istället för att se problemen. Eller du kanske på riktigt inte ser några problem alls? I övrigt svarade du inte på mina frågor.

Jag är verkligen inte förvånad över denna utveckling när man hör dessa resonemang. Helt obegripligt. Svenskar är nog det mest naiva folket i världen.
Varför ska jag svara på dina frågor när du drar helt huvudlösa slutledningar utifrån vad jag skriver, rätt meningslöst tycker jag.

Skinnskallar är väl lika relevanta i den här tråden som dina åsikter om muslimer. Så om du inte tycker att skinnskallar ska nämnas i en tråd om TS funderingar kring vad han ska göra med sina pengar så kan du ju sluta med att ta upp muslimer.

Ja, jag känner judiska personer.

Jag såg häromdagen att större andel av tjejerna som är invandrare eller har invandrade föräldrar nu studerar vidare efter gymnasiet än tjejer som växt upp i Sverige med svenska föräldrar. De har alltså presterat väl i skolan och kommer att bidra till samhället.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag svara på dina frågor när du drar helt huvudlösa slutledningar utifrån vad jag skriver, rätt meningslöst tycker jag.

Skinnskallar är väl lika relevanta i den här tråden som dina åsikter om muslimer. Så om du inte tycker att skinnskallar ska nämnas i en tråd om TS funderingar kring vad han ska göra med sina pengar så kan du ju sluta med att ta upp muslimer.

Ja, jag känner judiska personer.

Jag såg häromdagen att större andel av tjejerna som är invandrare eller har invandrade föräldrar nu studerar vidare efter gymnasiet än tjejer som växt upp i Sverige med svenska föräldrar. De har alltså presterat väl i skolan och kommer att bidra till samhället.
Suck, ok. Vi säger väl så 🙄

ps: kanske dags att läsa på om inkvotering också. Din regim älskar det. Allt förutom svenskhet ska lyftas fram.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag svara på dina frågor när du drar helt huvudlösa slutledningar utifrån vad jag skriver, rätt meningslöst tycker jag.

Skinnskallar är väl lika relevanta i den här tråden som dina åsikter om muslimer. Så om du inte tycker att skinnskallar ska nämnas i en tråd om TS funderingar kring vad han ska göra med sina pengar så kan du ju sluta med att ta upp muslimer.

Ja, jag känner judiska personer.

Jag såg häromdagen att större andel av tjejerna som är invandrare eller har invandrade föräldrar nu studerar vidare efter gymnasiet än tjejer som växt upp i Sverige med svenska föräldrar. De har alltså presterat väl i skolan och kommer att bidra till samhället.
Du öppnade pandoras ask och hoppades på det bästa ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Staffan-N och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
E Erik JS skrev:
ps: kanske dags att läsa på om inkvotering också. Din regim älskar det. Allt förutom svenskhet ska lyftas fram.
Får ju komma fram lite motvikt mot dina åsikter om forumet ska fungera.
Så din regim älskar att vara invandringsfientliga och bara lyfta fram allt som är dåligt med Sverige nu.
 
  • Älska
Uffe A
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Får ju komma fram lite motvikt mot dina åsikter om forumet ska fungera.
Så din regim älskar att vara invandringsfientliga och bara lyfta fram allt som är dåligt med Sverige nu.
Absolut, kör på.

Det du sysslar med nu är något som kallas gaslighting.

Det är inte främlingsfientligt att värna om sitt land och kultur. Det är sunt förnuft och bör vara en plikt. Det är något de allra flesta länder och folk gör. Det är bara i Sverige och liknande västländer det är något fult av någon absurd anledning.

Att kritisera gör man för att man bryr sig och vill se en förändring. Att försöka dumförklara folk som ser problemen och låtsas som att det inte finns allvarliga problem gör en till en del av problemet som jag ser det 👍

Göteborg idag för övrigt
 
Redigerat:
Använd pengarna till att bygga lokala verksamheter för kommande generationer. Det kommer kännas mycket bättre än att resa eller fly. Bygg för framtiden.
 
  • Gilla
Vildparti
  • Laddar…
P pmd skrev:
Med bara 600 000 kr likvida medel så är du väl i så fall närmast förståndshandikappad? 😎
Ah.ah.ah! Funktionsvarierad heter det.
 
  • Haha
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
KKJ KKJ skrev:
Använd pengarna till att bygga lokala verksamheter för kommande generationer. Det kommer kännas mycket bättre än att resa eller fly. Bygg för framtiden.
Det gör jag ju redan. Hade medelsvensson lagt 10% av sin skattade inkomst på de som behöver den mer, hade världen sett mycket bättre ut.

Ahh. Det var inte en uppmaning till mig?
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller muslimer så kommer de flest väl till Sverige (Europa) därför att de inte gillar styret i de länder där de hittills har bott så de är verkligen inte intresserade av att förvandla Sverige till något sånt land.
Jag har inte sett någon undersökning om det, men jag tycker att det är rimligt att det gäller åtminstone en stor del av dem.
De som sen åker på semester till sina gamla hemländer tror jag dock inte att det gäller för.

En hel del av immigranterna tror jag är ekonomiska flyktingar, men inte heller det har jag sett någon undersökning om, så jag vågar mig inte på någon gissning om hur många de är.

Det vore intressant att se en undersökning om hur många med muslimsk bakgrund som vill införa hädelselagar eller förbud mot att bränna koraner. Jag gissar att det är ganska många, men å andra sidan är inte det en marginell åsikt bland "kristna" svenska heller om jag inte är helt felunderrättad, eventuellt med koraner ersatt av biblar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
I Intet skrev:
Givetvis klarar inte skukvården/myndigheterna av att samtrimma båda läkarbesöket trots att undersökningarna är likadana. Istället är jag tvungen att tära på våra resurser två gånger. Bara denna valhänthet tar minst 50.000 läkartimmar. Blir väl ca 30 läkare som kunde botat sjuka istället.
Tar varje läkarundersökning av dig 25 000 timmar? :)
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Judarna kände sig inte trygga när svenska skinnskallar demonstrerade heller.
(. Men då var det iallafall svenska nazister som demonstrerade. Nu är det arabiska nazister. Det är nog värre. .)
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
P
E Erik JS skrev:
Det är inte främlingsfientligt att värna om sitt land och kultur. Det är sunt förnuft och bör vara en plikt. Det är något de allra flesta länder och folk gör. Det är bara i Sverige och liknande västländer det är något fult av någon absurd anledning.
Ryska "aktiva åtgärder" i hundra år har gett det resultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.