79 974 läst · 158 svar
80k läst
158 svar
Ismaskin trasig
När man ändå har en Electroluxare på tråden, har en Husqvarna frys, QT3549FX, med en ismaskin som är stendöd.
Gör varken is eller reagerar på några knapptryckningar. Är det lönt att ta dit någon att titta på det ens?
Gör varken is eller reagerar på några knapptryckningar. Är det lönt att ta dit någon att titta på det ens?
electroluxaren skrev:
Hej. Jag har samma problem, exakt. Om ventilen läcker borde väl det rinna till vatten konstant? Jag har stängt av isfunktionen tillfälligt nu och det kommer inget vatten alls. Hur bestäms påfyllningsmängden? Vattenflöde+tid? Eller en nivåsensor? Eller vad...? Om den läcker kan det ju förstås va så att det står och "droppar" en stund efter ventilstängning. Kan du ge mig klarhet?electroluxaren skrev:
Fredrik1969 skrev:Hej. Jag har samma problem, exakt. Om ventilen läcker borde väl det rinna till vatten konstant? Jag har stängt av isfunktionen tillfälligt nu och det kommer inget vatten alls. Hur bestäms påfyllningsmängden? Vattenflöde+tid? Eller en nivåsensor? Eller vad...? Om den läcker kan det ju förstås va så att det står och "droppar" en stund efter ventilstängning. Kan du ge mig klarhet?
Har skickat PM till dig!!
För er alla andra så var det magnetventilen som var kass. Fick en ny, nu fungerar allt perfekt igen.
Notan slutade på 1500:- med rot.
Mvh Lars
Service killen sa att slutade på 1917kr men med ROT så blev det något på 1500kr, har inte fått fakturan än.electroluxaren skrev:
Reservdelskostnad 352.00
Arbetstid 27 I minuter Arbetskostnad 740.00
Besökskostnad 442.00
Moms Totalt exkl moms 1534.00
Moms % 25.00 Moms 383.50
Totalt 1917.50
Något fel?
Ny ventil alltså. Tänker byta själv. Några tips var jag kan hitta en dylik ventil?