Hej!
Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två tjocka U med två st små skåror i varje ben. Såg att det ena U: et inte var riktigt nedtryckt.... kunde trycka ner det ca 1mm. Vilket gjorde att skåran kom i "skottlinjen" igen. Fråga mig inte hur den lyft sig en enda mm. Som sagt.....nu funkar min maskin kanon igen.

• Gilla
Leebond
  • Laddar…
Håller denna tråd i liv med en till ismaskin som krånglar. Har en QT3549K. Som har varit utan vatten ett längre tag. Sen en natt börja den låta som bara den. Så fick då söka fram information och såg då ett man lära stänga av den på LARM knappen. Och nu när vattnet är påslaget och man äntligen skulle få is. Så producerar den isen och matar fram den i behållaren. Men "fall lucka" öppnar inte. Luckan går att öppna manuellt, så den har inte frusit. Utan det är stången som ska öppna sig som inte rör sig eller rättare sagt. Den där lilla solenoiden som ska påverka stången som ska påverka luckan. Någon som e bekant med denna?

A
den kan ha smält men troligen frusit fast annars är det det lilla kretskortet i toppen som lagt av

electroluxaren skrev:
den kan ha smält men troligen frusit fast annars är det det lilla kretskortet i toppen som lagt av

Kretskort i toppen. Hittade ett bakom fronten för dispensen. Finns det ett till?

A
ja högst upp under taket sitter två det lilla är till ismaskinen.

W walle666 skrev:
Hej!
Vill bara säga att jag löst mitt problem, där ismaskinen bara ville mata ut is hela tiden. Fick m a o stänga av ismaskinen med alarm-knappen. MEN......nu är det löst. Nu funkar maskinen igen.....för 0 kr!!!! Fick ta ut det lilla kretskortet, sitter bakom knapparna vid "isutloppet". Problemet var en av de två optiska givarna! Det sitter plasthylsor över dessa två, ser ut som två tjocka U med två st små skåror i varje ben. Såg att det ena U: et inte var riktigt nedtryckt.... kunde trycka ner det ca 1mm. Vilket gjorde att skåran kom i "skottlinjen" igen. Fråga mig inte hur den lyft sig en enda mm. Som sagt.....nu funkar min maskin kanon igen.
Är dr bara ta någon litet på vända ut
Skärmen?
Plocka bort kretskortet, å då kommer man åt givarna?

• Gilla
Bananskalare
  • Laddar…
Hej, är det någon som varit med om mitt problem kanske? Det verkar rinna in vatten i islådan som lägger sig i botten och fryser fast skruven. Dessutom fryser isen fast i klumpar. Detta händer längst bak vid själva infästningen till isskruven. Har tagit ut lådan och avfrostat den samt torkat noga Men när jag sätter in den så återkommer felet igen. Känns ju som ett läckage, kanske en packning? Någon som vet?

A
Luckan i dörren brukar läcka in varmluft.
En hylla kan sitta på fel ställe.
För låg temp i skåpet
Nattfunktionen aktiverad.

electroluxaren skrev:
Luckan i dörren brukar läcka in varmluft.
En hylla kan sitta på fel ställe.
För låg temp i skåpet
Nattfunktionen aktiverad.
Tack, ska kolla upp får vi se. Har inte flyttat ngn hylla men ska kolla temp och nattfunktion. Hur vet man om luckan läcker luft? Kan man åtgärda?

A
Lya med ficklampa utifrån och titta ner inneiffrån

• Gilla
Pär Dahlander
  • Laddar…
Hej.

Lyfter tråden igen, med samma ismaskin och frys. (QT3581)
Mitt problem är att ismaskinen delar inte isen..
Hela "is kakor" kommer ner från is formen, och som ni själv kan tänka er så kan den inte mata fram isen till hålet.
Min första tanke är att det kommer för mycket vatten i is formen .
Någon som vet om man kan ställa in vatten nivån i formen?

Mvh Lars

A
Går inte att ställa isvolymen
Troligen har du luft läckage genom dispensern som gör att de fryser ihop.
Eller att någon glashylla sitter fel.
Om det verkligen är förstora isbitar så är det ventilen som läcker.
Dvs byt ventil

electroluxaren skrev:
Går inte att ställa isvolymen
Troligen har du luft läckage genom dispensern som gör att de fryser ihop.
Eller att någon glashylla sitter fel.
Om det verkligen är förstora isbitar så är det ventilen som läcker.
Dvs byt ventil
Hej och tack för svar.
Var sitter ventilen?

Isbitar som smälter i en vit diskho nära stålfärgad spiralformad rörventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Lars

A
Där vattnet till skåpet kommer in
Höger bak i en liten vit låda

electroluxaren skrev:
Där vattnet till skåpet kommer in
Höger bak i en liten vit låda
Ok tack!

• Gilla
Fredrik1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.