M Mjärn skrev:
Vad får de dessa summor ifrån?
Antagligen tyckte de 3000:-/timma var i saftigaste laget. Skämt åsido, nej det är inte kul! De kunde inte ge ett fast pris på att laga felet?
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Antagligen tyckte de 3000:-/timma var i saftigaste laget. Skämt åsido, nej det är inte kul! De kunde inte ge ett fast pris på att laga felet?
Men då kan de ju inte ta ut en felsökningskostnad 🙄
 
  • Gilla
  • Arg
Mjärn och 1 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Så jag ringde till en Volkswagen-firma och de skulle ha 2500 kr/tim med ett maxtak på 5500 kr för en felsökning. Vad i hela helvete? Vad får de dessa summor ifrån?
Åk runt och titta på hur de auktoriserade verkstäderna ser ut. Det är många och dyra krav som HQ ställer på verkstäderna.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Antagligen tyckte de 3000:-/timma var i saftigaste laget. Skämt åsido, nej det är inte kul! De kunde inte ge ett fast pris på att laga felet?
Nej han sa att de måste veta vad felet är först. Men min mekaniker sa att så länge han vet vad som är felet så kan han byta det sen så blir det billigare
 
Nu hittade jag en annan verkstad som var auktoriserad vw. Och de tog 1600 kr/tim för felsökning. Jag får la hoppas att de håller sig under timmen där. På fredag kl 7. Uppdaterar här sen
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Nu hittade jag en annan verkstad som var auktoriserad vw. Och de tog 1600 kr/tim för felsökning. Jag får la hoppas att de håller sig under timmen där. På fredag kl 7. Uppdaterar här sen
Och stort hus som dom har + en massa kontorsnissar som sitter på baken. Dom s.k. auktoriserade har för stora kläder, men fint ska det vara, med helglasade fasader och mycket fina inredningar.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Och stort hus som dom har + en massa kontorsnissar som sitter på baken. Dom s.k. auktoriserade har för stora kläder, men fint ska det vara, med helglasade fasader och mycket fina inredningar.
Så är det säkert och det är förjävligt. Jag vill bara ha detta problemet ur världen så fort som möjligt så hoppas kontorsnissarna mår bra av de oförtjänta pengarna de lurar av mig. De kommer säkert arbeta extra långsamt för att tvinga mig att betala en till timme.
 
M Mjärn skrev:
Pratade med mekanikern nu och han sa att han inte har rätt utrustning att lösa felkoderna så han sa att jag får höra av mig till någon verkstad och göra felkoden där.

Så jag ringde till en Volkswagen-firma och de skulle ha 2500 kr/tim med ett maxtak på 5500 kr för en felsökning. Vad i hela helvete? Vad får de dessa summor ifrån?
Köp själv in diagnosutrustningen och köp utbildningarna samt alla specialverktyg som VW kräver av sina auktoriseradeverkstäder så får du se vad det kostar. Sen tillkommer att husen skall se ut på ett speciellt viss på både in och utsida etc etc
 
  • Gilla
Mjärn
  • Laddar…
Det finns en rostig dragkrok som visas på bilderna. Jag har rensat upp lite rost på den. Klarar den kontrollbesiktning?
 
  • Närbild av en delvis rostig dragkrok under en bil med synlig rostrensning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig dragkrok på ett fordon med synliga korrosionstecken och något rengjorda ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara knacka bort rosten och se hur djupt den är. Det brukar vara rätt kraftiga grejer och ytrost har ingen betydelse.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Pratade med mekanikern nu och han sa att han inte har rätt utrustning att lösa felkoderna så han sa att jag får höra av mig till någon verkstad och göra felkoden där.

Så jag ringde till en Volkswagen-firma och de skulle ha 2500 kr/tim med ett maxtak på 5500 kr för en felsökning. Vad i hela helvete? Vad får de dessa summor ifrån?
Ja, misstänkte det. Bra att han var ärlig i alla fall istället för att skinna dig på mer pengar.

Regga dig på något märkesforum och ställ en fråga om någon med VCDS kan hjälpa till för en symbolisk summa, blir betydligt billigare än någon verkstad.
Många Audiägare har, för det blir för dyrt att lämna in.

Jag har också men datorn som jag använde har lagt av och jag har ingen VAG bil kvar så jag har inte orkat fixa en ny.

Vart bor du?
 
Gimp Gimp skrev:
Ja, misstänkte det. Bra att han var ärlig i alla fall istället för att skinna dig på mer pengar.

Regga dig på något märkesforum och ställ en fråga om någon med VCDS kan hjälpa till för en symbolisk summa, blir betydligt billigare än någon verkstad.
Många Audiägare har, för det blir för dyrt att lämna in.

Jag har också men datorn som jag använde har lagt av och jag har ingen VAG bil kvar så jag har inte orkat fixa en ny.

Vart bor du?
Bor i södra Sverige!
 
K Kane skrev:
Åk runt och titta på hur de auktoriserade verkstäderna ser ut. Det är många och dyra krav som HQ ställer på verkstäderna.
Jag sitter hos dem nu. Det var fan inte höga krav.. Världens minsta lokal och kundtoalett finns inte. Så de där dyra kraven från HQ skulle jag vilja veta vilka de är 😂
 
Du missförstår. Det är verkstadschefens villa som är stor och har glasfasad ut mot vattnet. Verkstan finns det inga krav på.

Hoppas de får ordning på bilen.
 
  • Haha
Mjärn
  • Laddar…
M Mjärn skrev:
Jag sitter hos dem nu. Det var fan inte höga krav.. Världens minsta lokal och kundtoalett finns inte. Så de där dyra kraven från HQ skulle jag vilja veta vilka de är 😂
Vilken verkstad är du i?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.