57 201 läst · 209 svar
57k läst
209 svar
Inte värsta kopplingen
Lite trångt på skenorna och en röd fas, men det är ju normalt...skifta den tejpade propphuven med den tomma till höger.
Själv har jag en liten central på övervåningen matad med 2-fas TN-S genom en gammal 4*6 med svart, vit, röd och grön. När jag bytta central i källaren så ville jag ha med denna central på jordelsbrytaren och för att slippa riva ner kabeln så fick det bli så.*
Gissa färgerna:wow:!!
Själv har jag en liten central på övervåningen matad med 2-fas TN-S genom en gammal 4*6 med svart, vit, röd och grön. När jag bytta central i källaren så ville jag ha med denna central på jordelsbrytaren och för att slippa riva ner kabeln så fick det bli så.*
Gissa färgerna:wow:!!
Sonen flyttade in i inackorderingslägenhet igår och där hittade jag denna elcentral med miniatyr-Diazeder och trådspunna ledare.
Första gången i mitt liv jag sett minityr-Diazed (notera den lilla asken med reservsäkringar, undrar var man köper dom?). Tror gruppen matar spisen plus något mer. Huset verkar vara från 1930-talet, tavlan måste vara original.
Första gången i mitt liv jag sett minityr-Diazed (notera den lilla asken med reservsäkringar, undrar var man köper dom?). Tror gruppen matar spisen plus något mer. Huset verkar vara från 1930-talet, tavlan måste vara original.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Gävleborg
· 8 171 inlägg
Oj, gammalt.
Du får väl ta och öppna väggarna och slänga in lite EKLK där för att ersätta OVIR:en.
//Patrik
Du får väl ta och öppna väggarna och slänga in lite EKLK där för att ersätta OVIR:en.
//Patrik
Ja, synd att det inte är min kåk. Fast visst är det ganska charmigt. I alla fall så länge man inte petar på grejerna.Patrik_Hed skrev:
Konstigt fö att dom inte rev ut det gamla när dom lade till grupperna till vänster i bild.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 171 inlägg
Ja, det är lite annorlunda, men passar nog bättre på ett museum.
Kanske hyresvärden som var lite snål.
Kanske hyresvärden som var lite snål.
Ringen runt högra säkringen i "grupperna till vänster" verkar sakans!
En kapsling för två diazed är väl inte direkt senaste modellen, då det gjordes var resten kanske inte så fasligt omordern (speciellt inte för en snål hyresvärd...)?
En kapsling för två diazed är väl inte direkt senaste modellen, då det gjordes var resten kanske inte så fasligt omordern (speciellt inte för en snål hyresvärd...)?
Passar bra i den här tråden..: http://www.byggahus.se/forum/el/204933-jordad-hona-hangande-ur-vaggen-lagligt.html#post1642159
Funderade ett tag på dubbla lampor i köket med seperata strömbrytare.
Letade lite efter kopplingsdosan, sen la jag ner det projektet.
Nån hade lite otur nångång där runt 1956
Det är en vägg(till vänster) och ett köksskåp( till höger) som vi ser.
Letade lite efter kopplingsdosan, sen la jag ner det projektet.
Nån hade lite otur nångång där runt 1956
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är en vägg(till vänster) och ett köksskåp( till höger) som vi ser.