Vad händer om man tackar nej till Inselos erbjudande och sen inte uppger något certifikatsnummer, t.ex. med hänvisning till att det har dom inte med att göra, eller att man sålt apparaten vidare?

Nån som sett om man ingår något avtal med Jula där man förbinder sig att uppge certifikatsnummer eller att inte sälja utrustningen vidare?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Det är väl bara låta bli att svara på frågan från dem? Vad ska det göra...
 
  • Gilla
Destrier och 1 till
  • Laddar…
Jag skrev under nåt papper och intygade att jag skulle kontakta en certifierad kyltekniker... Visserligen ett år sen, så dom kanske har infört hårdare villkor?
 
useless useless skrev:
Jag skrev under nåt papper och intygade att jag skulle kontakta en certifierad kyltekniker... Visserligen ett år sen, så dom kanske har infört hårdare villkor?
Vad bra! Då vet vi att det beror på fullständiga restriktioner och inte lathet om du skulle råka bli frånvarande från forumet en tid. ;)
 
  • Haha
Destrier och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Han måste dock klara sig i 35 dagar till... :cool:
Skärmdump av forumets medlemslista som visar två användare med placering och antal dagar aktiva.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Han måste dock klara sig i 35 dagar till... :cool:
Jag tolkar bilden som att han verkligen behöver någon månads avhållsamhet. :rofl:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag jobbar på det... Men, Jula har ju klubbpris på värmepumpen med snabbkoppling nu igen, så jag kanske ska göra ett test och se hur dom hanterar saken i år.
 
Köpte för ett par år sedan på jula, och då fyllde man i ett papper att man dyrt o heligt skulle ha en installatör!

Denna varning som står med på jula, fanns inte då, och alla verkar ha detta med certifikatnr, men är det nån som provar hur jula beteer sig om man inte uppger dyligt, kan ju höra av sig hur det går
 
Redigerat:
Japp, då har jag i vetenskapens namn testat att köpa ytterligare en värmepump. Sätter en påminnelse i kalendern till nästa år...

Spelet för galleriet fortsätter om än på en lite högre nivå. Numera var säljaren tvungen att fylla i ett 'offertunderlag' på Inselo.se där man fick ange vad man har för typ av vägg, vilken våning pumpen ska installeras på, om man vill ha mark- eller väggstativ etc.
Längst ner fanns det en rad för övriga upplysningar där hen skrev typ 'Kunden kontaktar egen installatör och vill inte bli uppringd av er.'.
Sen var det bara att betala och lasta in hårdvaran i bilen.

Jag har fått ett SMS från Inselo där dom tackar för min 'beställning'. Återstår att se om dom ringer upp...
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jaja, vi får se om du klarar dig i frihet i en dryg månad till nu ... :rolleyes:

De är dig säkert på spåret nu ... :sweat: :p

:crysmile::cool:
 
  • Haha
Destrier
  • Laddar…
Mikael_L
Har du användning av en pump till?
Eller har den från förra året pajat? :)

Vad kostar den billigaste pumpen med snabbkopplingar på Jula just nu?

Finns det någon annan aktör på Svenska marknaden med LLVP med snabbkopplingar idag?

Ojoj, 4 frågor på raken.
Varför har jag den signatur som jag har?

Nu blev det plötsligt 5 frågor, varför blev det det? :surprised:

ähh ... :oops:
 
electroluxaren skrev:
En läckande koppling tar de nog inte.
om kopplingen läcker är inte pumpen fackmannamässigt installerad.där ingår läcksökning efter installation.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Har du användning av en pump till?
Eller har den från förra året pajat? :)
Jag är nöjd med den gamla och tänkte lyxa till det med en på övervåningen också. Den kommer nog mest att gå för kyla.

Vad kostar den billigaste pumpen med snabbkopplingar på Jula just nu?
6000 spänn om man är medlem i den exklusiva kundklubben.

Finns det någon annan aktör på Svenska marknaden med LLVP med snabbkopplingar idag?
Bra fråga. Byggmax och Harald nyborg har sålt dom i modern tid. För några år sedan fanns dom lite varstans, t ex på Rusta och ÖoB, men jag gissar att osäkerheten kring F-gasförordningen har skrämt bort en del...
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag är nöjd med den gamla och tänkte lyxa till det med en på övervåningen också. Den kommer nog mest att gå för kyla.



6000 spänn om man är medlem i den exklusiva kundklubben.



Bra fråga. Byggmax och Harald nyborg har sålt dom i modern tid. För några år sedan fanns dom lite varstans, t ex på Rusta och ÖoB, men jag gissar att osäkerheten kring F-gasförordningen har skrämt bort en del...
Osäkerheten på vad man egentligen får för pengarna när det gäller effekt/effektivitet/livslängd har nog ”skrämt” bort fler kunder än f-gas förordningen ;)
 
  • Gilla
elmontören och 1 till
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
har nog ”skrämt” bort fler kunder än f-gas förordningen ;)
Det är nog snarast leverantörerna och inte kunderna som kan ha skrämts. ;);)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.