Någon som vet vilka återförsäljare skickar makita 3m skenor från UK?
 
Daniel_N skrev:
Någon som vet vilka återförsäljare skickar makita 3m skenor från UK?
Lawson:

http://www.lawson-his.co.uk/makita-194367-7-3-metre-guide-rail-194367-p94406

Det står att dom ej skickar utanför fastlandet, men betalar man den extra fraktavgiften är det ändå möjligt. Enligt hemsidan runt £32 frakt till Swe, men du får nog räkna med £87.

Inte det lättaste att hitta ett bra köp på dessa. Lycka till.
 
Redigerat:
  • Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
Vixcent skrev:
...Har aldrig beställt från Miles, men det finns säkert andra som kan berätta om deras erfarenheter(?).
Jag köpte min 3 m skena hos Miles och det gick bra. Det var iofs några år sedan, och det var en Festool. Men de lär vara ungefär lika stora...
 
Fick precis hem min Festool TS55 från FFX och det gick väldigt smidigt. Dock undrar jag hur ni som bytt stickproppen gjort? Jag klippte av kabeln till UK-kontakten och såg att det enbart var två ledare och ingen jord? Har ni bara struntat i jorden på den svenska kontakten eller hur har ni löst det?
 
B
Japp.. maskinen har ju normalt en plugg som funkar i ett jordat uttag.
 
Till Festool köper man ju en svensk plugit sladd.
 
Jag satte på jordad kontakt och tog bort jordblecken så att man ej vilseleds till att tro att verktyget är jordat.
Nu är det ju bara jag själv som använder mina fina festools men det kan ju komma någon beserwisser och påpeka att det minnsan är fel att göra som jag gjort ;)
 
Jäklar Axminster - nu skickar de påminnelse om 10% vouchern.... jag som nästan hade lyckats glömma bort den. ;)
 
trattalask
Ja, det va lite elakt... nu va jag ju tvungen att konstatera att sänksågen i princip blev gratis.
 
T
Reckan skrev:
Fick precis hem min Festool TS55 från FFX och det gick väldigt smidigt. Dock undrar jag hur ni som bytt stickproppen gjort? Jag klippte av kabeln till UK-kontakten och såg att det enbart var två ledare och ingen jord? Har ni bara struntat i jorden på den svenska kontakten eller hur har ni löst det?
FFX har ju 240V också eller var 110V billigare?
 
Nu vart det nog feltänk tank77, I UK så har de engelska kontakter, har inget med spänningen att göra.
Väljer du en 240V-maskin så får du en europeiska 240V-maskin men med engelsk kontakt.
 
T
woodrat skrev:
Nu vart det nog feltänk tank77, I UK så har de engelska kontakter, har inget med spänningen att göra.
Väljer du en 240V-maskin så får du en europeiska 240V-maskin men med engelsk kontakt.
Du har så rätt:banghead:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.