406 000 läst · 1 779 svar
406k läst
1,8k svar
Import från UK
Har tänkt köpa mig en en Dewalt dck285 från Toolstop eller liknande. Hur är det nu med kontakten till laddaren? Behöver den bytas för att passa här? Funkar denna http://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-World-to-EU/Pr364797000? I några inlägg upp står det att man ska välja 240v maskin. Det finns dock inte något sådant val på sidan.
Några fungerande rabattkoder från Toolstop? Har googlat en del men de koder jag hittat funkar inte.
Några fungerande rabattkoder från Toolstop? Har googlat en del men de koder jag hittat funkar inte.
Redigerat:
Det är främst på eldrivna maskiner som borrhammare, bilmaskiner och kap-/gersågar m.m som det finns både 110v och 240v att välja mellan för laddare till skruvdragare osv så finns det såvitt jag vet bara 240v.Kekken skrev:Har tänkt köpa mig en en Dewalt dck285 från Toolstop eller liknande. Hur är det nu med kontakten till laddaren? Behöver den bytas för att passa här? Funkar denna [länk]? I några inlägg upp står det att man ska välja 240v maskin. Det finns dock inte något sådant val på sidan.
Nedanstående reseadapter använder många och den är billigare än den du länkade till även om den också borde fungera
http://www.clasohlson.com/se/Reseadapter/36-3054
Toolstop skickar med en adapter när man besäller. Denna tror jag det är:
http://www.toolstop.co.uk/european-travel-adapter-europe-mediterranean-with-2-pin-system-p8540
http://www.toolstop.co.uk/european-travel-adapter-europe-mediterranean-with-2-pin-system-p8540
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har handlat av Miles flera gånger och det har gått bra. De har också ett otroligt sortiment av reservdelar till avsevärt bättre priser än i Sverige. Att tänka på då är dock att det ofta tar längre tid om de ska skicka med reservdelar, så det kan vara värt att ta två beställningar om man har bråttom.Vixcent skrev:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har nu beställt och fått leverans från FFX. Det gick som smort. Beställde på fredag och grejorna kom på onsdag. De skickade paketen samma dag, och svarade snabbt på mejl. Snabbare än t.ex. Axminster och Miles. Både på att svara på mejl och att skicka paketen.
På FFX har de ett mycket bra pris på TS55 och CTL Midi dammsugare + tillbehör, (http://www.ffx.co.uk/tools/product/...idi cleaning kit 2x rail connectors 2x fs1400).
Först trodde jag det var den gamla TS55 med tanke att priset är så lågt, men det står på TS55R så det borde ju vara den nya modellen?
Dock hittar jag inte modellbeteckningen "REQ" på en 240V maskin utan den heter REBQ.
Tror ni att det bara är skriv-fels-nisse som varit framme?
Oavsett är detta nog ett mycket bra pris/paket eller? Känns som man får CTL Midin "på köpet"..
ops.. inte meningen att bilderna skulle bli så stora, sorry..
Först trodde jag det var den gamla TS55 med tanke att priset är så lågt, men det står på TS55R så det borde ju vara den nya modellen?
Dock hittar jag inte modellbeteckningen "REQ" på en 240V maskin utan den heter REBQ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror ni att det bara är skriv-fels-nisse som varit framme?
Oavsett är detta nog ett mycket bra pris/paket eller? Känns som man får CTL Midin "på köpet"..
ops.. inte meningen att bilderna skulle bli så stora, sorry..
Läste man lite mer noggrant så ser man att det måste vara skriv-fels-nisse.Nimajneb skrev:
På 110V står det; TS55R 110v Circular / Plunge saw in Systainer T-Loc TS55REQ-Plus - 561554
Och på 240V står det; TS55R 240v Circular / Plunge saw in Systainer T-Loc TS55REQ-Plus - 561553
Och de sista numret stämmer överens med de nummer som Festool UK har på sin sida. Så det är samma maskin som säljs i Sverige/Tyskland (Men den heter 561551, antar att det är de olika strömsladdarna som gör olika nummer..)
(Ser att USA har 561556, undrar vart 561552 och -55 säljs? ) (Har helt klart för lite att göra på jobbet.. 52 är Schweiz och 55 är Australien och 58 är Kina.. Sedan verkar det stopp.. )
Redigerat:
Bra tips, tack!!Nimajneb skrev:För att använda kreditkortskursen istf paypalkursen så kan man ändra detta i samband med att man gör en betalning.
Efter några steg i betalningen så kommer man fram till en sida då man bl.a. Pekar ut vilket kreditkort man ska använda.
Just under denna så står det en länk "other conversion options" klicka på denna så kommer en inställningssida upp där man väljer om man ska ha paypalkursen eller kreditkortskursen.
Jag har inte hittat denna inställning inom dom generella inställningarna, antar att paypal vill dölja denna funktion då dom inte tjänar några pengar.
Jag har sedan kanske 10år tillbaka satt att jag ska ha kreditkortskursen och det hänger fortfarande kvar.
Gjorde nyss en testbeställning, 1318,56:- mot 1346,19:-, 2,1%.. Inte mycket men onödigt att kasta på Paypal om man kan slippa!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Någon med företag som handlat av FFX? Ser att de har väldigt bra pris på Kapex 120...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Har handlat där som företagare.Robert-san01 skrev:
Maila kundservice med vat-nummer (momsregistreringsnummer) lägger dom upp dig som vat-free customer och du får ett kundnummer.
Du beställer sedan och betalar som vanligt med kort eller paypal.
När detta är klart så mailar du bara och ger dom ordernumner och kundnummer så återbetalas momsen.
Har handlat ett 10-tal gånger ( har inte hittat festool till i närheten samma pris) och det har bara strulat 1 gång. Fick fel systainer, mailade ffx direkt, fick svar en halvtimme senare att rätt systainer skickas omgående och att jag får behålla den felaktiga som plåster på såren.
Har alltid fått svar inom en timme på mail ( under kontorstid naturligtvis) och frakten har tagit ca 4 arbetsdagar. Posten kör ut till dörren då det är företagspaket.