Som köpare skulle jag vilja påstå att det inte finns något enklare och bättre sätt än Paypal! Framför allt skiter i Verified by Visa (och vad Mastercards motsvarande tjafs heter) vilket gör att man kan sitta kvar vid datorn och betala utan kort, dosor och helvete!

• Gilla
ironpower och 3 till
  • Laddar…
Prisjakt har nu lanserat sin site även för UK för att underlätta för oss att hitta bra deals på: http://pricespy.co.uk/ :)

Dock verkar axminster saknas när man söker på olika verktyg men toolstop finns med där.

Du har ju även idealo.co.uk....

trattalask
Skaffa statoil mastercard. Den är gratis och du får allt på en faktura :)

Klicka skrev:
:cool: Reklam? :p

Klicka skrev:
Dessutom, om du tankar mycket, får du guldkort. På guldkortet får man 1% kickback på hela shoppingbeloppet. Man får det i bonuscheckar som går att byta mot kontanter i butiken.

Men all kickback går i steg av 100-lappar.

Men om man ringer kundtjänst, slipper man bonuscheckar och får beloppet draget direkt på fakturan.

Tacka vet jag okq8 visa. Vi får tillbaka många femhundringar varje år tack vare det :)

Nej, jag är bara snål. Har inte tankat en enda gång med kortet :p

Sluta prata om dumheter, @klicka och @bobas

phl skrev:
Som köpare skulle jag vilja påstå att det inte finns något enklare och bättre sätt än Paypal!
Visserligen men jag tycker det skiljer lite för mycket i växlingskurs, till Paypals nackdel mot kort. På lite större summor är det helt klart bäst att få en swiftadress och göra överföringen direkt i Internetbanken. Då får man alltid fixkursen plus några tior i överföringskostnad.

Lillkorpen skrev:
Visserligen men jag tycker det skiljer lite för mycket i växlingskurs, till Paypals nackdel mot kort. På lite större summor är det helt klart bäst att få en swiftadress och göra överföringen direkt i Internetbanken. Då får man alltid fixkursen plus några tior i överföringskostnad.
Felet många gör är att använda Paypals växlingskurs istf för din kreditkortskurs. Det ställer man enkelt in i Paypal.

Vart ställer man in detta?? Låter som att man kan tjäna mycket pengar på det

• Gilla
kysan
  • Laddar…
T
fulingbusen skrev:
Vart ställer man in detta?? Låter som att man kan tjäna mycket pengar på det

Undrar detsamma då jag inte kan hitta denna "inställning".

För att använda kreditkortskursen istf paypalkursen så kan man ändra detta i samband med att man gör en betalning.

Efter några steg i betalningen så kommer man fram till en sida då man bl.a. Pekar ut vilket kreditkort man ska använda.
Just under denna så står det en länk "other conversion options" klicka på denna så kommer en inställningssida upp där man väljer om man ska ha paypalkursen eller kreditkortskursen.

Jag har inte hittat denna inställning inom dom generella inställningarna, antar att paypal vill dölja denna funktion då dom inte tjänar några pengar.

Jag har sedan kanske 10år tillbaka satt att jag ska ha kreditkortskursen och det hänger fortfarande kvar.

• Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.