Vixcent skrev:
Till Elkludde, angående RT-TS 1825U:

www.handwerker-versand.de är billigare på den sågen, men det kommer nog att kosta i frakt.

Ett annat bra alternativ är (Om du ej handlat från dom tidigare) www.shop-seltmann.de. Där kostar den dig drygt €250 inkl frakt därifrån (198-10= 188 + frakt 59 = 247€). Du får nämligen en rabattkod på 10 euro om du anmäler dig till deras nyhetsbrev.

Nu kanske det blev lite för mycket Tyskland för denna tråd. Jag ber om ursäkt för det.
Tacksam för alla tips, har begärt fraktkostnader från dom båda

Det kanske går att döpa om tråden till import från UK/ Tyskland ,Vad tycker trådslkaparen ?
 
Akahigi
Nimajneb skrev:
När det gäller just Amazon så är det lite tricky.
Dels så säljer dom själva varor och i dom fallen så står det klart och tydligt på deras hemsida vart dom levererar, kostnad och ev begränsningar.
MEN
Amazon agerar även distributör och även E-handels frontend till en massa andra företag. För dom andra företagen så vet man oftast inte om dom skickar till Sverige förrän man kommit några steg på vägen i varukorgen. Inte allt för sällan dyker det upp en varning som säger att dom inte levererar till den address man valt.:mad:
Allt detta gör ju att Amazon kan tyckas vara väldigt komplicerat och här är jag beredd att hålla med.
Man kan också ofta gå in och välja alternativa säljare på Amazon. På amazon.co.uk gäller då att kika efter "Prime" vid frakten samt antingen Amazon som säljare eller texten "fulfilled by amazon". Då är frakten gratis till Sverige över 20£.

Ofta kanske Amazon inte är billigaste säljaren på varan, men väl den billigaste med frakten inräknad.

Köper bl.a. all kattmat på det sättet. Dimper ner på posten fraktfritt :)
Ofta med trackingnummer och sms när det finns att hämta på posten.

Man ska alltid kolla de alternativa säljarna på Amazon.co.uk. Vissa säljer till Sverige med låg frakt. Snabbast och bäst är dock enligt min uppfattning Amazon själva (eller fulfilled by, vilket ju är att säljare låter Amazon stå för lager och leverans.
 
MB77 skrev:
Googla på "voucher toolstop" så hittar du rabatt koder. Finns även en del skrivit om detta här på forumet.
Här kommer några påsk voucher.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här kommer en Voucher från ffx.co.uk, 5 pund fram till sista mars.
RaC07
http://www.ffx.co.uk
 
MB77 skrev:
Här kommer några påsk voucher.
Nästan bättre än godisäggen! :)
 
Nån som har koll på hur det funkar med garantier på Dewaltmaskiner köpta från UK? Jag såg på Ebay att några säljare skriver att det är 1 års garanti, men att den kan utökas till 3 år.

Hade tänkt köpa antingen av någon av de stora säljarna på EBay, eller direkt från typ toolstop alt ffx.
 
tamias skrev:
Nån som har koll på hur det funkar med garantier på Dewaltmaskiner köpta från UK? Jag såg på Ebay att några säljare skriver att det är 1 års garanti, men att den kan utökas till 3 år.

Hade tänkt köpa antingen av någon av de stora säljarna på EBay, eller direkt från typ toolstop alt ffx.
Är det inte maskinerna ur XR serien som ger dig 3års garanti om du registrerar dom online?
http://www.dewalt.se/3/
 
Jo,det var sådana jag funderade på, 3 årsgaranti och 4 amp-batterier är stora plus. Men hittade inte garantiinfon på Dewalts svenska sajt, tack för länken!

Men funkar det om man köper från tex ffx? Iofs så kanske man väl i värsta fall kan regga sig på Dewalt.co.uk?
 
Nu gissar jag bara, men eftersom de skriver mycket om elverktyg köpta inom EU, så borde det ju gå bra att regga en UK köpt XR-maskin på svenska Dewaltsidan.
Men som sagt, bara gissning. :)

Från icke EU står det ju klart att de vill att man vänder sig till säljstället, så jag tror det är grönt.
(men kolla för säkerhetsskull innan du beställer) :)
 
Låter rimligt, men som du är inne på så är det läge att kolla för säkerhetsskull, synd bara att det är påsk och inte en kotte jobbar i UK.
 
trattalask
Nu funkar inte påskrabatterna på toolstop längre. Men jag beställde en Bosch GBH 2-28 DFV, en Bosch GOP 250 CE och en GEX 125-150 AVE i söndags. Fick precis trackingnummer, så förhoppningsvis är helgen räddad. =)
 
Jag passade också på att beställa från Toolstop med påskrabatterna, det blev ett 18 v-paket DCK691M3 och spikspistol DCN690M2. Mycket märkligt att Dewalt inte har med någon tigersåg i sina standardpaket. Jag köpte därför till en liten mini-tigersåg DCS310N på 10.8 v. Får ta fram den med sladd när det krävs lite reälare doningar.
 
Voucher på 10£ om man spenderar över 100£ på toolstop i april: AP1310
 
trattalask
Helgen är räddad! Dock så hade toolstop packat allt lite dåligt så l-boxx:arna har legat och nött mot varandra.
Ingen katastrof iofs. Men köper man nytt så ska man iallafall så vara först på att få slita på sakerna.
 
Var hittar ni voucherna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.